/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Pc fryser når youtub afspilles.
Fra : bpedersen
Vist : 1422 gange
200 point
Dato : 13-04-12 19:34

Hejsa.

Jeg har en dejlig Asus bærbar pc som er ca 3 år gammel.
Ofte når jeg afspille youtube og dr net tv + andre audio typer fryser min pc efter nogle minutter.
Den når lige at afspille lidt og så fryser skærmen, men lyden fortsætter i højtalerne fortsætter, dog i slowmotion. Blæseren i pc begynder også at blæse meget, så snart jeg begynder at prøve på at se nogle af de ovenståene video typer.

En gang i mellem kommer der også en meddeles om at nvidia driver kernel mode driver stoppet med at virke.

Har prøvet at formater pc og opdater driver på div.
Har prøvet at blæse støv væk med compressor.
Er bange for at det er grafikkortet som er ved at stå af.

Er der nogen som har nogle bud?

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 13-04-12 19:51

Fordi din forbindelse ikke er hurtig nok.....
har samme problem - når jeg har gang i flere NET forbindelser
på tuben kan du vælge en mindre opløsning/ dårligere billede + lyd
-----
Ellers hent filerne ned og afspil dem fra din pc...
Du kan hente dem med
JDownloader eller Streamtransport (søg selv)

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 13-04-12 19:53

Bruger du JDownloader, skal du bare kopiere browserliniens link
og det ligger klar til afhentning i programmet
om du vil hente det med det samme eller en anden dag/ tid

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 13-04-12 19:55

Og ellers brug Formatoz til at konvertere filerne til noget brugbart = AVI/ MP3

Kommentar
Fra : bpedersen

Dato : 13-04-12 19:56

Ø,hvorfor begynder blæseren så at køre. har også problemet hvis jeg smider en dvd i drevet og vil afspille den.

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 13-04-12 19:56

Vi andre er gået over til sommertid, så den burde ikke fryse nu.

vic200

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 13-04-12 20:00

Blæseren kører fordi den bruger kræfter på en DÅRLIG forbindelse
samt den til EVIGHED står og samler rester af film/ musik op til afspilning -
med andre ord dårlig net forbindelse, eller for lille cashe / det - der midlertidig lagrer din filer

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 13-04-12 20:02

Men prøv et af programmerne - så kan du se hvor hurtigt det egentlig går
SIKKERT meget langsomt med at hente ned.....

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 13-04-12 20:05

Ellers prøv at se efter i din Job-liste CTRL+ALT+DELETE der kan du se hvad kræfter der bruges
og til hvad = se på din netforbindelse

Kommentar
Fra : bpedersen

Dato : 13-04-12 20:10

Jeg er jo ikke på nettet når jeg ser dvd film.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 13-04-12 20:29

Citat
Ofte når jeg afspille youtube og dr net tv + andre audio typer fryser min pc efter nogle minutter.
Den når lige at afspille lidt og så fryser skærmen, men lyden fortsætter i højtalerne fortsætter, dog i slowmotion. Blæseren i pc begynder også at blæse meget, så snart jeg begynder at prøve på at se nogle af de ovenståene video typer.

Citat
Jeg er jo ikke på nettet når jeg ser dvd film.

For lidt RAM/ CASHE - stil din player til større BUFFER - størrelse

Kommentar
Fra : bpedersen

Dato : 13-04-12 20:49

Okay, hvor stiller jeg den til større ram/cashe

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 13-04-12 21:20

funktioner/cashe/buffer-size = i din player
Men det har jo ikke noget med dit spørgsmål at gøre
=
Citat
Ofte når jeg afspille youtube og dr net tv + andre audio typer fryser min pc

Kommentar
Fra : bpedersen

Dato : 13-04-12 22:20

Tak for det.
Men du har ret i at det løser ikke rigtig mit problem.

Erder nogensom kender noget til nvidia driver kernel mode driver stoppet med at virke. Hvad er det?

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 13-04-12 22:45

Citat
http://lmgtfy.com/?q=nvidia+driver+kernel+mode

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 14-04-12 22:56

Du kan teste din nethastighed her: http://hastighedstest.tdc.dk/

Husk at installere Java og Den nyeste version af FlashPlayer.

Jeg har selv haft samme problem, men en formatering af min PC løste problemet.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-04-12 08:33

Det kunne jo være du har et defekt- eller konflikskabende video codec installeret?

Slet dine video codecs og prøv at installere nye. Det kunne for eksempel være:

CCCP codec bundle: http://www.cccp-project.net/
ROLIG ; det har INTET med russisk software at gøre
Før du installerer disse codecs, så kør lige 'Insurgent' programmet fra CCCP's hjemmeside. Med dette får du en oversigt over installerede codec og mulighed for at fjerne disse.

Ps. Hvis du vil hente/download'e et FLASH video download program (gratis), så kast et blik på YTB:

http://sourceforge.net/projects/ytd/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : bpedersen

Dato : 06-05-12 21:14

Hejsa igen. det har desværre ikke hjulpet med CCCP codec bundle.

Den fryser stadig når jeg har set lidt film på den .

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-05-12 10:59

Tilsyneladende er det dit grafikkort der overopheder, hvilket får pc-en til at 'fryse'. Da du skriver du HAR renset blæseren/kortet for støv og skidt, kunne det tyde på at der en 'overgang' (kortslutning) eller såkaldt 'krybestrøm' ét eller andet sted i kredsløbene. Tjek om der skulle være bøjede eller løse komponenter på dit grakkort? Skulle dette ikke være tilfældet? Så prøv at rense kortet grundigt med kontaktrens eller en rensevæske (sprit el- lign.).

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 18-07-12 14:22

Hej.

De Seneste versioner af flash anvender mere grafikkortet end tidligere udgaver. Dette har jeg selv haft problemer med på min hp bærbar. Min grafikkort driver var ikke glad for opgaverne, og alle film hakkede.

Da der ikke var nogle nye drivere tilgængelig fandt jeg en anden løsning.
Find en video på youtube få den til at starte og så sæt den på pause. Højreklik og åben indstillinger/settings
Slå hardware acceleration fra.

Her er guide med billeder
http://forums.adobe.com/thread/891337

Prøv og se om kan afhjælpe problemet.