/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Forsikring.
Fra : Kaptajn-Tommy
Vist : 650 gange
100 point
Dato : 13-04-12 10:00

Jagtansvarsforsikringen dækker IKKE skader:

Ved kontrolskydning under en jagt. Det er kun skud affyret under jagt, dvs. under efterstræbelse af vildt, der dækkes, eller ved at skydevåbnet affyres utilsigtet under jagt eller i umiddelbar forbindelse med jagtens påbegyndelse eller afslutning.

Ved indskydning af riffel på egen ejendom, eller ejendom hvor man har jagtret, da der hverken er tale om, at der afgives skud under egentlig jagt (efterstræbelse af vildt), eller om at skydevåbnet utilsigtet affyres.
Til gengæld vil skader afstedkommet under lovlig regulering ved skudangivelse til vildt, i overensstemmelse med vildtskadebekendtgørelsen, være dækket på lige fod med en skade opstået under ”sædvanlig” jagt jf. Dansk Jagtforsikring A/S. Det har f.eks. relevans i forbindelse med den forestående rågeregulering.

Hvilken forsikring dækker så ?

Mvh.
Los capitanos

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 13-04-12 10:38

Det kan du kun få svar på ved at ringe til et forsikringsselskab.
Det kan vi andre mennesker ikke svare på, da det er et meget specielt spørgsmål.

vic200

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 13-04-12 10:54

Det er rigtigt, vic200. Det har jeg også gjort, og dækningen varierer fra forsikringsselskab til forsikringsselskab.
Hovedårsagen til spørgsmålet går mere på, om div. jægere er bekendt med jagtansvarsforsikringens meget ringe dækning.

Mvh.
Los capitanos

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 13-04-12 11:15

du skal bare rige til et forsikringsselskab

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 13-04-12 11:54

Det er vel ikke det helt store problem, da de fleste går på skydebanen for at indskyde riffel og der er man dækket af skydebanens forsikring.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 13-04-12 11:55

Måske dækker en ulykkesforsikring?

Accepteret svar
Fra : betterwisser

Modtaget 100 point
Dato : 13-04-12 17:05

Skydning, som ikke er umiddelbart relateret til en jagtsituation og jagt, eller foregår på godkendte skydebaner, er ikke dækket af Dansk Jagtforsikring.

Det er op til din personlige ansvars forsikring, om de så vil dække eventuelle skader, og det kan blive en meget speget affære, da du jo ikke har taget behørigt hensyn, for så havde du jo ikke lavet noget forkert.

Der er lige et tilfælde, hvor nogle indskyder riffler med vand som kuglefang, det kan snart ikke bliver ringere, de ramte et hus 1,4 kilometer væk med en opspringer, de sidder nok lidt i suppedasen, heldigvis var der ingen personskade.

Det er selvfølgelig at foretrække, at indskydning af riffler sker på godkendte skydebaner med korrekt kuglefang. Jeg fornemmer at Dansk Jagtforsikring vil mere eller mindre, tvinge jægerne derhen med den manglende dækning fra deres side, når der ikke skydes på de godkendte baner.

På en måde er det forkert, da man må formode, at de pågældende har teoretisk bedre mulighed for at overholde sikkerheden, ved en komplet kontrolleret skydning, end ved en jagtsituation, men sådan forholder det sig desværre ikke.

Hvis der skal lejes en mobil skydevogn, så gør det i samarbejde med en jagtforening for så skal forsikringen dække.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 13-04-12 23:10

Min fætter gennemskød engang (cirka 2004) et bistade under indskydning af riffel på eget revir. Hans eget forsikringsselskab betalte uden at kny. Bierne var stiktossede. Tsk, tsk.
Det hele afhænger af hvilket forsikringsselskab man er medlem af. Han er medlem af Lærerstandes Brandforsikring.
Uhadada - indskydning over en sø, hvad tænker man dog på?

Vibrerer man nylagte fliser før påfyldning af fugesand??????????

Mvh.

Tonganeseren

Cand.Fliser.aldrig mere!!!!!!!!

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 14-04-12 07:59

JA JA JA. Det er fugesandet som låser fliserne sammen . Lad være med at trykke på vi vibratoren når du vender rundt.
Køb det special matriale til at feje ned imellem fugerne, Så undgår du ukrudt.

Ramte broren indflyvningshullet, så er var der jo kun et bræt som skulle skiftes, hvor mange ofre var der, godt det ikke var en bue ?

Mvh
BW

Godkendelse af svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 15-04-12 12:43

Tak for svaret betterwisser.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 15-04-12 18:28

Tak for det