/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
PC reagerer ikke rigtigt på mus
Fra : lukas2502
Vist : 952 gange
200 point
Dato : 12-04-12 17:42

Min PC reagerer ofte enten ikke på første klik, (i situationer hvor 1 klik er nok) eller hænger, dvs. at musen kan ikke slippe før jeg må klikke et par gange mere. Det er ikke musen, som jeg har afprøvet på en anden pc. Det er en cordless Laser Logitec mus.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 12-04-12 18:07

Formentlig på grund af for meget elektrisk støj. Se i manualen. Der står at mus og modtager skal holdes væk fra bl.a. monitoren (skærmen ) og andet elektrisk udstyr. Prøv med en ledningsmus, og du vil se at den fungerer.

Det kan måske hjælpe at skifte kanal. på radioforbindelsen. DSe i manualen hvordan.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 12-04-12 18:57

Skrot den trådløse mus, fanden har skabt den. Få fat i en med ledning, den virker hver eneste gang.

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 12-04-12 19:06

Har ellers brugt den i flere år uden problemer, hvem der har skabt den, finder jeg, er i denne sammenhæng uinteressant.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 12-04-12 19:27

Men genboen har fået en mikroovn og en dørklokke på samme frekvens.

Dit battei i musen kan også være for svagt.

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 12-04-12 19:48

Nu bor jeg så langt fra nærmeste nabo, at det kan det ikke være, musen er i orden med hensyn til batteri, den advarer i øvrigt, når der er lav batteristand, og som sagt er det ikke hele tiden, dvs. hver gang,at den driller. men der er bonuspoint for et brugbart svar.

Kommentar
Fra : JegCain

Dato : 12-04-12 20:39

Har ellers brugt den i flere år uden problemer, hvem der har skabt den, finder jeg, er i denne sammenhæng uinteressant.
Har selv kørt trådløst i flere år uden problemer,men kan desværre ikke hjælpe dig,så tilgiv mig at jeg taget KANDU dette svar...

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 200 point
Dato : 12-04-12 20:50

Dette forudsætter at du har en mus som selv installerer sig.
Gå i enhedshåndtering og slet musen.
Start computeren op uden trådløs mus
Når den er startet sæt trådløs mus til - måske i et andet usb stik.

Mine logitech og Deltaco mus virker altid på alle computere.

De skvatter bare helt ud ved batterislut, og virker når et nyt alm. batteri eller et genopladelig er sat i.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 12-04-12 21:04
Kommentar
Fra : nomore

Dato : 12-04-12 21:07

NB: det kan selvfølgelig også være virus....

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 12-04-12 21:16

Hvis du usb - diske, så prøv at tag dem ud
og ellers prøv at fjern alle dine usb stik.

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 13-04-12 07:39

Det hjælper gerne at fjerne og derpå genistallere softwaren.

Med at fjerne mener jeg at den skal fjernes i Kontrolpanel - Tilføj/fjern programmer.
Derefter kan du bruge RegCleaner,

http://regcleaner.en.softonic.com/

et godt gratis renseværktøj, overskuelig og nem at bruge. Find alt der hedder Logitech og fjern det.
Derpå genistallerer du musedriveren og så skulle problemet være løst.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 13-04-12 11:06

Jeg har samme problem med min mus, som er begyndt på det for en måneds tid siden. Jeg har skiftet port. afinstal USB portene osv. To andre mus virker godt nok, så min mus er ganske enkelt "slidt op" efter tusindevis klik.

Hvis jeg skifter (i opsætningen) fra venstre museknap til højre musseknap, så fungerer det igen, derfor er jeg sikker på, at det er "kontakten" der er ved at være slidt op!

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 15-04-12 19:15

Citat
Formentlig på grund af for meget elektrisk støj.

Det var det ikke.
Citat
Gå i enhedshåndtering og slet musen.
Start computeren op uden trådløs mus
Når den er startet sæt trådløs mus til - måske i et andet usb stik.

Har jeg også prøvet desværre uden virkning.
Citat
Med at fjerne mener jeg at den skal fjernes i Kontrolpanel - Tilføj/fjern programmer.

Hjælper heller ikke.
Citat
Hvis jeg skifter (i opsætningen) fra venstre museknap til højre musseknap, så fungerer det igen

Det er det ikke.
Men den har nu virket 100% et par dage, helt som den skal. Det jeg gjorde var, at tilslutte en ikke trådløs mus til samme USB port, som virkede problemfrit, efter en dags tid, satte jeg min trådløse til igen, ja nu virker den.
MEN HVEM SKAL HAVE POINT???

Kommentar
Fra : transor

Dato : 15-04-12 19:51

Og hvorfra ved du så at det ikke er elektrisk støj, som var problemet. Den slags kan ændre sig fra dag til dag.

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 15-04-12 22:02

Citat
Og hvorfra ved du så at det ikke er elektrisk støj, som var problemet. Den slags kan ændre sig fra dag til dag.

Hvor skulle den elektriske støj komme fra, være der nogle uger, og så forsvinde igen, når der ingen forandring er sket indenfor de nærmeste 30meter?

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 15-04-12 22:23

Det kan havde siddet i stikket (løs forbindelse), og forsvundet ved fjernelse/isættelse af stikket.

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 16-04-12 07:20

Citat
Det kan havde siddet i stikket (løs forbindelse), og forsvundet ved fjernelse/isættelse af stikket

Hvilket stik tænker du på?
Citat
Det er ikke musen, som jeg har afprøvet på en anden pc. Det er en cordless Laser Logitec mus.

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 16-04-12 07:22

HVEM SKAL HAVE POINT???

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 16-04-12 16:02

Eyvind

Dato : 12-04-12 20:50

er sikker på det var løsningen

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 16-04-12 21:44

USB stikker

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 17-04-12 07:27

Citat
USB stikker

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 17-04-12 17:06

Undskyld slå fejlen, jeg går ud fra at du har en modtager siddende i Usb stikket til at modtage signalet fra din trådløse mus.

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 17-04-12 18:14

Citat
rDet er ikke musen, som jeg har afprøvet på en anden pc. Det er en cordless Laser Logitec mus.

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 22-04-12 08:10

Citat
HVEM SKAL HAVE POINT??? [Blink]

Så må det blive Eyvind, da der ikke er kommet bedre forslag.

Godkendelse af svar
Fra : lukas2502

Dato : 22-04-12 08:12

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-04-12 10:27

- selv tak, sådanne mus kan godt drille.