/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Rummelhoff
Fra : Finn_Kyhn
Vist : 1414 gange
100 point
Dato : 11-04-12 19:05

Jeg søger oplysninger om forældrene til Petrine Pouline Leisner, født 8. april 1821 i Trinitatis sogn, København, død 27. juli 1894 i Frederiksberg sogn.
Hun er datter af fuldmægtig Peter Lejsner og Pouline Sophie Rummelhoff, men jeg kan ikke finde noget om dem.

Nogen der kan hjælpe?
mvh Finn

Kommentar
Fra : vith

Dato : 11-04-12 19:39

Det er måske værd at undersøge om dette er moderen som 9-årig:

København, København (Staden), Sankt Annæ Vester Kvarter, Sankt Annæ Vester Kvarter, Matr. 163, 938, FT-1801, A5029
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Johan Anton Poulsen Rummelhoff v.   61    Gift   Huusbond   Kapt. v Inf.R.
Birgitte Oxholm   41    Gift   Hans Kone
Lovise Marie Rummelhoff v.   17    Ugift   deres Datter
Pouline Rummelhoff v.   9    Ugift   deres Datter
Frederikke Rummelhoff v.   6    Ugift   deres Datter
Ane Cathrine Rummelhoff v.   1    Ugift   deres Datter
Geske Johanne Lanckenau   26    Ugift   Tjenestepige

Kommentar
Fra : vith

Dato : 11-04-12 19:42

Og her er et skud fra hoften mht. faderen:

København, København (Staden), Christianshavn Kvarter, Christianshavns Kvarter, Matr. 9, 18, FT-1801, A5035
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Martin Leisner   54    Gift      Skom. &. Rodem.
Karen Frederikke [Leisner]   41    Gift      g Martin L.
Martin Friderich [Leisner]   19    Ugift      Skibs Assist.
Peter Christopher [Leisner]   16    Ugift      Volontør
Jørgen Hendrich [Leisner]   5    Ugift
Andreas Jacob [Leisner]   2    Ugift
Martine Frederikke [Leisner]   13    Ugift
Ane Martine [Leisner]   10    Ugift
Maria Margrethe [Leisner]   7    Ugift

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-04-12 14:32

Der er mange Rummelhoff i Danmark ifølge mormonerne:

http://www.familysearch.org/Eng/Search/frameset_search.asp

Den af vith fundne fader : Johan Anton Poulsen Rummelhoff kommer nok fra hertug dømmerne?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-04-12 14:42

Her har du Rummeltoff stamfaderen:
Henrik Jogan von Rummelhoff Arensburg, Øsel, Tyskland

men vi skal nok omkring Norge for at finde de danske Rummeltoff?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-04-12 15:45

Omkring Leisner, der er jo en kendt TV radio mand: Otto Leisner, hans slægt er sikkert registreret?

Men jeg tror ikke rigt på:
Peter Christopher [Leisner] 16 Ugift Volontør

PEDER CHRISTOPHER LEISNER
Spouse: MARTHE MARIE PLOKROSS Family
Marriage: 17 NOV 1822 Asminderod, Frederiksborg, Denmark

Tvivlsomt at han gifter sig med en anden kone året efter at Petrine Pouline er født??

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-04-12 19:03

Måske fordi Rummelhoff intereserer mig, jeg har Rummelkopf i min vinkælder...

Men mon ikke er fra hertug dømmerne og kommet herop som soldater?
Her et par eksempler:

København, København (Staden), Øster Kvarter, , Gjethuset 408, , FT-1787,
Wilhelm Huth 75 ?? Hosbonde Stadsminister og General
Wilhelmine Huth 15 Ugift Hans Datter
Carlotte Sophie Wagner 40 Ugift
Johan Fischer 27 Ugift Tieneste Folk Geworben Soldat som Friemand og Tiener
Ole Pedersen 27 Ugift Tieneste Folk Artolleriste som Friemand og Kudsk
Lars Bentzen Revenid 26 Ugift Tieneste Folk Artellerist og Friemand som Tiener
Melchior Christophersen 19 Ugift Tieneste Folk Artellerist og Gaards Karl
Christopher Rummelhoff 40 Ugift Premier Leutenant ved Artilleriet

København, København (Staden), Rosenborg Kvarter, , Gotters Gade No 183, 2, FT-1787, B5769
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Peter Montaine de Couchai 60 Gift Hosbond Major
Anne Elisabeth Rummelhoff 49 Gift Hans Kone

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-04-12 20:12

Jeg nægter at tro at der kan være to Pouline Sophie Rummelhoff?

Hedder hun også Magdale, det kunne tyde på jødiske aner??

Og gifter hun sig igen, borgerligt under sin stand???
"
PAULINE SOPHIE MAGDALENE RUMMELHOFF
Spouse: LARS LARSEN
Marriage: 29 JUL 1831 Trinitatis, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark
"

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-04-12 20:54

Har du dette?

ANNE CATHRINE RUMMELHOFF
Spouse: NIELS NIELSEN HJORT
Marriage: 29 JUL 1768 Trinitatis, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

Måske mormor til Pouline Sophie og hendes lillesøster Ane Cathrine??

Og jeg har ikke Rummelkopf i min vinkælder, men sorry: Rhumtopf...

Kommentar
Fra : Finn_Kyhn

Dato : 16-04-12 22:11

Tak for svarene. Desværre syntes jeg ikke der er et som jeg "bare" kan sige ok til.
Pt. er jeg ved at gennemgå den Norske slægt von Rummelhoff der går næsten 700 år tilbage, men er ikke nået til Pouline endnu - hvis hun da er i den familie.

mvh
Finn

Kommentar
Fra : vith

Dato : 16-04-12 23:31

Næh, du har ikke fået nogle konkrete svar.

Har du et opslagnr. på hendes fødsel?
Har du fundet hendes konfirmation?

Måske er der nogle ledetråde der?

Kommentar
Fra : vith

Dato : 16-04-12 23:43

Ved hendes død står der at hun er født 4 april 1822.

Hvilen dato er den rigtige?