/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Optræk?
Fra : Mr.Stock
Vist : 1707 gange
54 point
Dato : 26-11-01 16:23

DAv!
jeg har en sonic.. og vil gerne ha et rødt sæde på er der nogen der v et sted på nettet hvor du ka købe et???

Og noget andet: optræk.. jeg har pillet skiverne.. men vil gerne ha et bedre optræk! (ikke så vildt at du kan køre på bagdæk, ved at rykke lidt i den)
hvad skal jeg købe/gøre(+pris)? husk det skal kun gå ud over optrækket ikke farten

På forhånd tak!

Mvh Mr.Stock

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-11-01 18:19

> DAv!
> jeg har en sonic.. og vil gerne ha et rødt sæde på er der nogen der v et
> sted på nettet hvor du ka købe et???
>
> Og noget andet: optræk.. jeg har pillet skiverne.. men vil gerne ha et
> bedre optræk! (ikke så vildt at du kan køre på bagdæk, ved at rykke lidt
> i den)
> hvad skal jeg købe/gøre(+pris)? husk det skal kun gå ud over optrækket
> ikke farten
>
> På forhånd tak!
>
> Mvh Mr.Stock

Det helt klart bedste ville være en større cylinder. Flere kubik = rå
trækkraft.
Polini Sport, Malossi Sport eller Top Performances Trophy er allesammen
dejlige cylindre til bundtræk.
www.scooter-racing.dk forhandler Polini og Malossi.

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--

Accepteret svar
Fra : masteraugust0

Modtaget 54 point
Dato : 26-11-01 19:55

Hej Mr.Stock

Hos sadelmageren i brovst: Gunnar Thomsen, Markedspladsen 4 9460 Brovst kan du få nyt betræk lagt på din sadel det er hurtigt og meget billigt , han laver selv betrækkene og de kan fåes i næsten alla farver og så er han ovenikøbet meget billig!!!!!( www.gtsadler.dk) Han sender gerne.
Hurtigere optræk får du ved at skifte rullerne til en lidt lavere vægt, kan købes hos de fleste knallert/mc forhandlere ellers hos motoline eller protuna.(motoline-racing.com protunahandel.de - begge firmaer er danske men ligger i Tyskland , motoline har en meget stor ekspertice i tuning og deres hjemmeside er et besøg værd , protuna ved ikke meget om det de sælger!!!!)
Pris for rullesæt 50,- 130,- husk de må ikke være meget lettere da de så stjæler topfart , de skal være tunge nok til at slå remskiverne helt sammen.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-11-01 08:47

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse
news:3c027995$0$777$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > DAv!
> > jeg har en sonic.. og vil gerne ha et rødt sæde på er der nogen der v et
> > sted på nettet hvor du ka købe et???
> >
> > Og noget andet: optræk.. jeg har pillet skiverne.. men vil gerne ha et
> > bedre optræk! (ikke så vildt at du kan køre på bagdæk, ved at rykke lidt
> > i den)
> > hvad skal jeg købe/gøre(+pris)? husk det skal kun gå ud over optrækket
> > ikke farten
> >
> > På forhånd tak!
> >
> > Mvh Mr.Stock
>
> Det helt klart bedste ville være en større cylinder. Flere kubik = rå
> trækkraft.
> Polini Sport, Malossi Sport eller Top Performances Trophy er allesammen
> dejlige cylindre til bundtræk.
> www.scooter-racing.dk forhandler Polini og Malossi.

Det eneste problem med det er at det også ændre topfarten. Prøv istedet at
smide en speeddrive, eller en vario i. Det skulle løse det. Men jeg ville
også anbefale en cylinder frem for de to ting. Det er lidt sjovere at have
de rå heste at lege med :)

LaLLe
www.ghetto-net.dk/stalker

Kommentar
Fra : Mr.Stock

Dato : 27-11-01 12:19

masteraugust0 skrev..--->husk de må ikke være meget lettere da de så stjæler topfart , de skal være tunge nok til at slå remskiverne helt sammen.....!

hvor lette skal de være??? og er et rullesæt den bedste måde at få bedre optræk??

på forhånd tak!

Kommentar
Fra : Mr.Stock

Dato : 27-11-01 12:22

kLiP >8 KlIp.....Altså det skal også nævnes at den skal ha et bedre optræk.. MEN der ska jo hellere ik laves noget v den PAnserne let kan se på den.. når de stopper mig!.. hva.. er et rullesæt så stadig bedst?

Kommentar
Fra : Mr.Stock

Dato : 27-11-01 12:32

ajjj! hva er er bedst :smide en speeddrive, eller en vario i, at skifte rullerne til en lidt lavere vægt eller en større cylinder..! hva er bedst? og hva er forskellen på de 3 ting! jeg aner ik noget om scooter.. så ja man ka jo kun blive klogere af at spørge =o)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-11-01 15:01

> Det eneste problem med det er at det også ændre topfarten. Prøv istedet at
> smide en speeddrive, eller en vario i. Det skulle løse det. Men jeg ville
> også anbefale en cylinder frem for de to ting. Det er lidt sjovere at have
> de rå heste at lege med :)

Sålænge han stadigvæk har den lovlige potte på stiger topfarten faktisk ikke
væsentligt, max 10 - 15km/t.

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--

Kommentar
Fra : masteraugust0

Dato : 27-11-01 19:29

som jeg skrev kan rullerne godt ændre optrækket uden at ændre topfarten.
Det svære består i at finde de rigtige ruller , det nemmeste man kan gøre er at købe et sæt m/4 forskellige vægte og så prøve sig frem ved at skifte og skifte o.s.v.
Dette har jeg m/succes gjort på min tidligere Aprilia Rally , uden at få en mindre topfart!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mvh.Jan

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-11-01 23:14

"LaLLe" <lalle@popme.dk> skrev i en meddelelse
news:9tvg8l$ub2$1@egon.worldonline.dk...
> Det eneste problem med det er at det også ændre topfarten. Prøv istedet at
> smide en speeddrive, eller en vario i.

Hvad er en speeddrive? Et spørgsmål fra en (på tuningsområdet) uvidende
scooterejer....

--
Venlig hilsen
Lasse Jensen
lgjensen@SLETMIGmail.tele.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-11-01 00:35

> Hvad er en speeddrive? Et spørgsmål fra en (på tuningsområdet) uvidende
> scooterejer....

Et ord fra Polini ordbogen der betyder "bagerste remskive" =)

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--

Kommentar
Fra : Mr.Stock

Dato : 28-11-01 09:54

halloo i forvirrer mig! okay.. udlukkelses metoden... prøve sig frem med rullerne... NEjjj, (gider ik rode med det)! øhhh hva skal jeg så købe bare en speeddrive og den øger optrækket! eller hvis en vario er bedre hvofor et Variomaticsæt: Polini, RAcing , Evolution? eller hva? hva er bedst eller begge dele?.. husk det ska ik være tydeligt at se for panserne!
på forhånad MANGE tak fo hjælpen!

Kommentar
Fra : Mr.Stock

Dato : 28-11-01 09:56

KliP 8< Klip! og sig ALT hva jeg skal købe igennem Protuna! Og når jeg siger ALT.. er det fordi jeg ikke aner en skid om knallerter/scootere! så alt..!

Kommentar
Fra : masteraugust0

Dato : 28-11-01 19:58

Uanset hvad du gør køb ikke hos Protuna , der er ingen support efter købet( nok fordi de ikke aner ret meget om det).
Brug Moto-Line , de har eksperticen!!!!!!!!!
P.S. Ruller kan godt ændre accelerationen uden at berøre topfart , har selv prøvet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mvh. Jan