/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
2 spørgsmål
Fra : kivi
Vist : 491 gange
100 point
Dato : 11-04-12 08:36

1 jeg har ikke haft åbnet en bærbar , derfor dette spørgsmål findes der et lille backup batteri i en bærbar og er det til at komme til uden at man skal skille det hele ad
2 jeg har fået en ældre dvd med billeder der er brændt som cdfs nu kunne jeg godt tænke mig at convertere dem og lægge musik på jeg synes ikke jeg umiddelbart kan finde en converter er der nogen som kender til det,jeg har prøvet med movie maker men det vil den ikke være med til

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 110 point
Dato : 11-04-12 09:24

Ja der sidder et batteri i en bærbar, det hedder dog ikke backup batteri, det er et CMOS batteri. Det sørger for at computeren ikke taber indstillingerne i BIOS og sørger for at computeren holder tiden.

Angående CDFS så prøv lige og læs hvad der er skrevet i denne her tråd, specielt det sidste indlæg.
http://forums.majorgeeks.com/showthread.php?t=142709

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-04-12 12:04

Og det CMOS batteri er ikke altid lige til at finde og eller skifte.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 11-04-12 13:09

Arg så svært er det heller ikke, det er på størrelse med to 2-kroner oven på hinanden. Men det kan være svært og skifte, der kan være lodet en ledning på som er forbundet til bundkortet.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 11-04-12 17:09

webnoob

de er nok intereseret i hvor det sidder

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 12-04-12 07:58

Det er jo forskelligt fra bærbar til bærbar.

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 12-04-12 16:11

Tak for svaret webnoob.