/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Skifteventil 3-vejs badeværelse
Fra : Thomas_Mygind
Vist : 903 gange
100 point
Dato : 10-04-12 19:17

Jeg kan ikke rigtigt finde det jeg leder efter.

På mit kommende badeværelse kunne jeg godt tænke mig at finde en indbygget skifteventil, som skal kunne skifte mellem en håndbruser og et stort højtplaceret bruserhoved. Ventilen skal være indbygget i væggen.

Det er en klassisk 3-vejs-ventil - men den skal kunne placeres, så den stikker ud igennem væggen.

Er der nogen der kender sådan noget ? - links... forhandlere...

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 10-04-12 19:45

Her i huset har vi et DAMIXA-blandingsbatteri, hvor man indstiller temperaturen til højre og til venstre vælger, om vandet skal ud af den øverste studs eller af den nederste.
Eneste ulempe er, at den koster det dobbelte af en std. DAMIXA. jeg købte den i Bauhaus.
Det, du efterlyser, er en indbygget feature ( =fortrin) i de seneste to brusersystemer, jeg har købt, ligeledes i Bauhaus: En gammeldags fast bruser med et bredt hoved højt oppe og en håndbruser, teleforbruser i en dertil indrettet holder et stykke nede . Omskiftningen sker ved at skubbe en knap ind (=fast bruser oppe) eller hive den ud (=håndbruser). Selv om min hustru har ledegigt, fungerer det udmærket. Nederste stilling på blanderen bruger vi til karret.

At jeg har købt to brusersystemer, skyldes ikke at de er slidt op men at jeg har lavet badeværelse både i by og på land.

vh
pbp

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 10-04-12 19:51

Forresten - når du ser din mor, så bed hende hilse min gamle skolekammerat, Daimi. - fra "Fessor"

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 13-04-12 11:56

Lad i øvrigt være med at bygge midlertidige installationer ind i væggen. Sæt det udenpå, så det er til at servicere.