/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
alfabetisk orden word
Fra : frklaursen
Vist : 512 gange
200 point
Dato : 10-04-12 18:34

er der en knap i word jeg kan trykke på som sætter mine ord i alfabetisk orden?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-04-12 18:58

Du kan gøre sådan her

http://www.eksperten.dk/spm/400391

Hvis du bruger hjælpefunktionen øverst i word, og skriver sortere i alfabetisk orden så fremkommer dette---- måske det er nemmere hvis du selv skriver det i word??

Sortere en liste eller tabel
Marker den liste eller tabel, du vil sortere.
Klik på Sorter i menuen Tabel.
Marker de sorteringsindstillinger, du ønsker.
Sortere en enkelt kolonne i en tabel

Marker den kolonne eller de celler, du vil sortere.
Klik på Sorter i menuen Tabel.
Marker de sorteringsindstillinger, du ønsker.
Klik på Indstillinger.
Marker afkrydsningsfeltet Sorter kun kolonne.
Sortere efter mere end ét ord eller felt i en tabelkolonne

Hvis en kolonne f.eks. indeholder både for- og efternavne, kan du sortere efter enten fornavnet eller efternavnet.

Marker de kolonner, der skal sorteres.

Klik på Sorter i menuen Tabel.

Klik på en indstilling under Listen har.

Klik på Indstillinger.

Klik under Adskil felter ved på den type tegn, der adskiller de ord eller felter, der skal sorteres, og klik derefter på OK.

Angiv kolonnen med de data, der skal sorteres efter, i boksen Sorter efter, og marker derefter, det ord eller felt der skal sorteres efter, i boksen Brug.

Angiv kolonnen med de data, der skal sorteres efter, i den første Og derefter-boks, og marker derefter, hvilket ord eller felt der skal sorteres efter, i boksen Brug.

Gentag trin 7 i den anden Og derefter-boks, hvis du vil sortere efter endnu en kolonne.

Klik på OK.

Faktisk beskrevet på samme måde som i mit link