/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Bordet fanger, eller hvad?
Fra : Nyx-x
Vist : 839 gange
100 point
Dato : 09-04-12 22:24

Jeg har så en bekendt som jeg render ind i sådan med jævene ureglmæsigheder. ;)

Hun har så været på dates, med et par stykker. En enkelt nåede så lige lidt længere end de andre.
Og de beslutter sig for at hygge sig lidt. De blev ikke sammen.

Men de er begge over 35 år.
Så de ved godt begge hvordan børn bliver undfanget.
Hun fortalte ham før de hyggede sig, at hun ikke brugte prevention og at han måtte selv tage kondom med. Det var dagen før.
Så han har så ikke kondom med og det korte af det lange er at hun bliver gravid.
Hun fortæller ham at hun er gravid. Og agter at beholde det.

Og min mening er at han er godt over teen agerne og må være i stand til at tage konsekvenserne af sine handlinger. Og når han får at vide hun ikke bruger prevention og at det er hans ansvar at de skal bruge noget.
Så må han også leve med hans valg og konsekvenserne deraf.

Og når jeg snakker med voksne mennesker der er rundet de 30(som regl falder snakken på det når det uundgåeligt kommer op med mænd og børnepenge) . Så mener de at hun havde valgt bedst ved at få en abort eller slet ikke fortælle ham hun var gravid.
Og, uha, at han skal betale (gys) børnepenge.

Her det så at han bliver sur og vil have at hun skal få en abort.

Helt ærligt hvis en voksen person sætter sig i den situation, så må han/hun sku tage konsekvenserne.

Eller er det bare mig der er gal på den. At voksne, modne mennesker(hvilket jeg går ud fra at de fleste mennesker over 30 år, er) ikke kan forudse hvad der kan ske og skal holdes skadesløse for deres egene valg og handlinger?

Jeg undre mig nogen gange over at kvinder er bare selv skyld i det hvis de bliver gravide. Men mænd, de er skam undskyldt og skal slippe. Specielt er det jo til at stole 100 % at kvinder jo bare kan tage pillen.
Men mænd har åbentbart ikke mulighed for at bruge prevention og beskytte sig mod graviditet. Og jo der er den med at hvis man har kondom på, så mister han følese i akten.
Hvilket så åbenbart er værd at have, i forhold til risikoen for en uønsket graviditet(og i øvrigt beskytte sig mod kønsygdomme som jo heller ikke er helt skidt.).

Det var så den lidt længer udlægning, af min undren over kvinder, mænd, uønsket graviditet og prevention.

Hændelsen ligger et par år tilbage og jeg ved ikke om hun faktisk blev gravid, fik en abort eller måske mistede det. Ud over hun nævnte at hun havde fortalt ham hun var gravid.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 09-04-12 22:28

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-04-12 22:30

Tænk - jeg troede det var i gamle dage man rendte fra "regningen".

Men altså hvis man ikke vil have børn og boller uden noget og bliver gravid og heller ikke benytter fortrydelsespille.............................ak ja

Kommentar
Fra : transor

Dato : 09-04-12 22:53

Han har da lov at blive sur. Han har også lov at mene at hun burde få en abort.

Men det hjælper ham måske ikke i den sag.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 09-04-12 22:54

Citat
Bordet fanger, eller hvad?

selvfølgelig,.... hvem skulle ellers betale,.. ?
skatteborgerne,... ?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 09-04-12 23:24

Jeg er kvinde og jeg giver spørgsmålstilleren ret.

Den mand er for dum. Hun sagde at han skulle beskytte sig. Og han undlader.

Han må bide i det sure æble og betale. Han kan også vælge at stå ved sit barn og blive en god fader, eller bare betale til det barn.

Surt, men når man er så dum, så må man betale.

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 09-04-12 23:33

På trods af alderen virker de begge usædvanligt umodne.
Synd for eventuelle børn med den slags forældre.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 09-04-12 23:33

Jeg synes de begge ligger,som de har redet..øh redt.
Sådan går det,når begæret ta`r over,og forstanden synker ned et vist sted.

De har vel ikke engang fået hilst på hinanden,før de var i kanen,og godt igang med skubberiet.

Det er et par fjolser,begge to.Men hunnen er nok den klogeste.Jeg synes det lugter lidt af,at hun har været skruk.Og kun havde brug for en hingst.

Men han hænger med/på den.Ingen tvivl om det.

M.

Kommentar
Fra : Nyx-x

Dato : 09-04-12 23:40

Moesbæk

Det var også min tanke da hun fortalte det. Og han havde ligesom lidt over 24 timer inden at han fik lov at komme til løjerne. Det burde give lidt tid til at forberede sig.
Sjovt nok så er det ikke alle der synes at en der har fået klart at vide hun ikke bruger prevention. Selv må tage sine konsekvenser.

He, he. Sjov ting med sæd og mænd. Nu er det kommet frem at en englænder der har startet et firma der sælger sæd for efterhånden en del år siden.
Kan være farmand til op til 600 børn.
Gulp. Nå men om ikke andet så bliver det en stor fætter/kusine-fest.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 09-04-12 23:42

Ukendt forfatter:

Ak ak,det der var en stakket glæde,
bødes der for i mange år.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 09-04-12 23:45

Citat
Gulp. Nå men om ikke andet så bliver det en stor fætter/kusine-fest.

Ja,og hvis de så benytter den samme "øvelse",vil det hurtigt løbe op.

M.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 10-04-12 07:47

Han har så ikke kondom med...... Ok, hvorfor har hun så sex med ham?

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 10-04-12 10:56

Som jeg læser det, vil jeg ikke give Manden hele skylden, Kvinden er da medskyldig når hun "lader ham" UDEN kondom når hun ved, hun ikke beskytter sig.

Jeg vil dele den ½ og ½, for efter min mening har de begge svigtet deres ansvar, og kunne det lade sig gøre vil jeg også kun sætte ham til ½ børnepenge i lighed med ansvaret.

De har begge opført sig som 14 årige børn, og det giver mig en grim tanke.

Jeg er selv kvinde - og ved at nogle kvinder "lokker" en fyr i fælden, enten for direkte at få et barn, eller fordi hun er blevet gravid med en hun ikke kender, og så skal sorteper have et navn.

Det er under alle "omstændighedder" noget møg, for man skal også tænke sig godt om inden man sætter et barn i verden. For der er mange ting at overveje her, kan barnet se sin far - for det gør det ikke med betaling, for hvad når barnet bliver ældre og gerne vil kende sin far, og det kan være vigtigt for et ungt menneske, (ved det af egen erfaring) det lyder ikke som Han var interesseret i den del ifølge det råd han havde givet sin kvindelige partner.

Jeg syntes det er en kedelig og ulden sag - Fy - DA.

Håber de finder ud af det, på en for begge parter acceptabel måde, ikke mindst for det evt. kommende barns skyld.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 10-04-12 11:26

Kvinden ønskede at få et barn og hun gav manden et valg. At hun så ikke klart meldte ud at hun ville have barnet hvis hun blev gravid, det kan jeg ikke forarges over.

Manden ved hvordan børn undfanges, han har haft 24 timer til at købe beskyttelse og han valgte ikke at gøre det.

Hun havde et valg og det meldte hun ud.

Han havde et valg, og han valgte.

Så må de begge leve med følgerne. Kvinden får det barn hun ønsker sig og så er det manden må vælge om han vil være en aktiv far. Han skal betale for sit helt bevidste valg. I mindst 18 år.

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 10-04-12 11:33

Ja det er jo de kolde kendsgerninger, men hvad med barnet, det er barnet jeg tænker på, surt.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 10-04-12 14:25

Mange mennesker er egoistiske og påstår at et barn kun behøver en mor eller en far. Et barn har brug for både en mor og en far. Men det betyder ikke at mor og far skal være tilstede, det kan være en moder og fader figur.

Barnet SKAL have påvirkninger fra både mand og kvinde i dagligdagen for at blive et afbalanceret menneske. Så det har brug for mor og far.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 10-04-12 16:38

altså.... de arme unger med så ansvarsløse forældre.
uanset hvem der fra begyndelsen melder hvad ud, så har begge uden diskussion et FÆLLES ansvar.
hvem betaler prisen?

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 10-04-12 16:52

Citat
Kvinden ønskede at få et barn og hun gav manden et valg. At hun så ikke klart meldte ud at hun ville have barnet hvis hun blev gravid, det kan jeg ikke forarges over.

Dette er også min holdning.

Det er dælme da værre med de kvinder, som lader manden tro, at hun tager p-piller, og kun er interesseret i, at blive gravid.

I den situation, der her er beskrevet, har manden da haft mulighed for, at tage sine forholdsregler.

Det er ikke mit indtryk, at han har spurgt kvinden hvad hun vil gøre hvis hun bliver gravid.

Under alle omstændigheder har han haft et valg, han kunne sørge for prævention, eller holde sig væk.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 10-04-12 18:35

Citat
Barnet SKAL have påvirkninger fra både mand og kvinde i dagligdagen for at blive et afbalanceret menneske. Så det har brug for mor og far.

Helt og aldeles enig. Der er desværre rigtig mange børn,der får en sølle start på tilværelsen.Grundet de voksnes mangel på hæmninger og moral.

Det går mere og mere op for mig,at vi tilhører dyreriget.Det har nok aldrig været så "udtalt",som nu.

M.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 11-04-12 13:07

FJOLSET,... (manden) kunne have fået en rigtig 'hyggelig' aften på et bordel, massageklinik el.lign.
til en brøkdel af hvad han nu skal afdrage i ca. 18 år,
.. princippet er vel det samme,..

damen har sikkert haft sine grunde (hvad historien dog ikke fortæller)

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 11-04-12 15:28

>Her det så at han bliver sur og vil have at hun skal få en abort.<

øh, sur over hvad?
han fik det, han kom efter. ( oven i købet med indbygget tænkepause, som sikkert er billigt til salg)

at være barn af en enlig forsørger er ikke det bedste i verden. det kan jeg skrive under på. jeg er fra den tid, da det hed "gamle dage". en mor uden uddannelse. måtte arbejde som husbestyrerinde hos enlige mænd,, som tog det for givet, at der i lønnen indgik sengevarme.
flygte om natten med en "gidjegaldrighavdefåetdigunge" ved hånden.
det var en barsk opvækst, og min mor tilgav mig [I]aldrig[I], at jeg lod mig føde.

selv om tiderne er noget anderledes nu, er det stadig et kæmpeansvar at være alene med et barn.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 11-04-12 15:37

det, jeg mente med det kæmpeansvar er selvfølgelig, at, et forældrePAR har rigeligt at gøre. hvad har den enlige?
undskyld, tråden fik lige en anden drejning, det var ikke meningen.

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 11-04-12 17:40

Citat
"gidjegaldrighavdefåetdigunge"

Det var da en frygtelig fortælling om en trist barndom, aasenissum.

Dejligt, at du tilsyneladende er blevet et helt menneske alligevel.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 11-04-12 22:31

for lige at gøre det færdigt, så det ikke ender i den bare tristhed.
vi var heldige, at den sidste mand, vi kom til, var en hjertensgod ældre mand. jeg kaldte ham bedstefar og jeg elskede ham overalt. vi fik lov til at beholde ham, til jeg var 18 år.
mit voksenliv har været utrolig rigt (på kærlige oplevelser). på trods af flere modbydelige kroniske sygdomme,
har jeg været så heldig at være født med et lyst sind, som har betydet, at det positive ligger i første række. og tro mig, det er ikke kroner og øre, som giver dig overskud til at gøre bare lidt for andre.
sæt pris på det du kan/har og glem det, du ikke har.
hvis du en dag får brug for det, skal det nok komme til dig.
jeg burde nok svaret dig privat, ebg 888

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 12-04-12 00:00

Det med at være alene med en forældre kan være negativt eller positivt. Nogle bliver rigtig gode eneforældre og andre magter det ikke.

Jeg havde verdens bedste barndom med min søster og vores far. Havde ingen kontakt med vores mor, men havde faster, mormor, farmor og farfar, oldeforældre og elskede onkler.
Og vores far sørgede for at vi fik svorvognskort så vi altid kunne besøge dem når vi havde lyst.
Og da vores far døde da jeg var 17 så kom hele familien til hjælp.

Så det kan være en positiv ting at være aleneforældre.

Og det ser ud til at kvinden i historien har tænkt en del over det. Siden hun på forhånd siger til manden at han må beskytte sig. Den man må være meget ivrig for ikke at have lugtet lunten.
Den kvinde gik ind for naturmetoden og ikke kunstig befrugtning. Og det kan jo være at hun ikke vil opgive hvem faderen er. At hun siger at hun ikke ved det.

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 12-04-12 14:05

Nå vi har nok alle været ude for lidt af hvert.

Jeg blev afleveret på et børnehjem 3 dage efter fødslen og var der i 3½ år til mine 2 mostre (min mors søstre) samlede mig op og var der for mig i hele min barndom (jeg var skide heldig).
Så fik jeg forbindelse med min "rigtige" far da jeg var 14 og skulle konfirmeres, det var det næstbedste der var sket mig.

Jeg kom til at holde af ham af hele mit hjerte, da vi havde så mange lighedder i vores sind, (derfor er det vigtigt at kende sine rødder) Ham boede jeg hos da mine mostre døde, Så jeg har været meget heldig. (bare ikke med min mor)

Da jeg var 21 tog jeg ud at sejle i 3 år - og blev så senere gift (og min far førte mig op ad kirkegulvet)

Så alt i alt har jeg haft en god barndom og ungdom.

Kommentar
Fra : Nyx-x

Dato : 17-04-12 20:01

Enden blev egentligt at hun ikke var gravid. De der tester ting kan åbentbart vise falsk. For hos lægen var den negativ.

Eller det kan jo også være hun lige ville give ham en lærestreg og sige hun var gravid og lade ham løbe lidt i den line.
(ren spekulation fra min side)
Om ikke andet så har han lært noget af den. For han var veldig opsat på at hun skulle kraft stajlme få en abort.
Hun vil gerne have børn og får det sikkert også. Hun er så af samme mening som mig. At det er dælme svært at finde en mand.
Så om hun bliver gravid igen for alvor tror jeg såmænd nok. For hun vil have børn. Hun har en uddannelse og har job. Og er ikek en af de her grumme karriere kvinder der partout vil i bestytrelse og har ladet kærlighedslivet sejle for det.
LOL
som man ofte får skudt i skoen på kvinder der vil have børn og er sidst i 30erne.

Men jeg tror hun vil være en god mor uanset om der er en mand eller ej. Og iøvrigt har hun fin kontakt til sin familie. De er ret tæt.

Desvære viste hendes kærste gennem 5 år at han ikke ville have børn. For hun satte ham stolen for døren og sagde nu ville hun vide om hun spildte sin tid med ham. Han måtte så sige at hun spildte sin tid med ham.

Jeg er af den mening at vis en mand ELLER kvinde ikke vil have børn. Har de og kun de selv ansvaret for det ikke sker.
Tak for forskellige synspunkter.

Det er en historie jeg tænker på når talen falder på det med børn og enlige OG børnepenge.(LOL)
Og jeg har siden erfaret hun altså så gerne vil have børn. Men har bare opgivet at finde en kærste til det.
Så jeg tror hun var afklaret med om hun ville beholde barnet eller ej.
Gutten hørte vi så ikke mere om. Men i Ålborg går der en rundt med den erfaring rigere i baggagen. Så måske tager han "dutten" med næste, gang en trunte vil mere end blinke med øjenene.
LOL

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 100 point
Dato : 17-04-12 22:25

Den sidste anekdote er hylende morsom.

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 18-04-12 10:38

Jeg har ellers hørt det er en regnfrakke. (måske blot i omvendt funktion)

Godkendelse af svar
Fra : Nyx-x

Dato : 20-04-12 18:26

Tak for svaret granner01.

Jeg tror han var sydende arig, da hun ringede og fortalte ham det. Det fornemmede jeg da hun talte om det dengang.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-04-12 19:04

Ja så er der en mand der måske er blevet klogere.