/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Gemme som nyt ark i Excel 2002
Fra : k_m_s
Vist : 506 gange
100 point
Dato : 28-05-03 11:49

Når man har lavet ændringer i et ark i Excel 2002 og vil gemme det som et nyt ark i samme mappe (og beholde det gamle ark), hvordan gør man så? Kan en projektmappe indeholde ubegrænsede antal ark?

M.V.H.
K_M_S

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 28-05-03 11:54

Gå op i flier og vælg gem som under et nyt navn. Da har du både det gamle og det nye ark liggende. Ja, mappen kan indeholde ubegrænsede antal ark.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 28-05-03 11:57

Hej k_m_s
Nu sidder jeg med en engelsk version af Excel, men mon ikke du fanger den a'liveller.
1. Edit
2. Move or Copy sheet...
3. Klik af i det lille felt Create copy

Du vil nu se at det nye ark (kopien) konner til at hedde xxxx(2)

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 28-05-03 12:00

Up! stavefejl: Du vil nu se, at det nye ark (kopien) kommer til at hedde xxxx(2)
På denne måde har du en kopi i samme regnearksfil, altså du behøver ikke gemme under et nyt navn, som beskrevet af ockendon. Du kan herefter omdøbe Ark navnet xxxx(2) til et nyt ved at dobbeltklikke på fanen og evt. rette til yyyy
Søren

Kommentar
Fra : elynge

Dato : 28-05-03 12:08

Højreklik med musen på fanen for det ark du vil kopiere og vælg 'Flyt eller kopier...'
Sæt flueben i 'Opret en kopi' og tryk 'OK'

Mvh
ELM

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 28-05-03 12:15

Hej ockendon.
Jeg kan godt på den måde men så bliver det nye ark lagt i en ny mappe. Jeg ville gerne have alle de nye ark jeg laver liggende i en' projektmappe, så jeg kun skal åbne en mappe og alle arkene ligger forneden som faneblade.

Hilsen
K_M_S

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 28-05-03 12:38

Hej K_M_S
Det er jo det elynge og undertegnede beskriver. Prøv selv... der sker jo ikke noget, ikke så længe du ikke gemmer
Søren

Accepteret svar
Fra : Leo.pedersen

Modtaget 100 point
Dato : 28-05-03 13:02

Hej
Jeg læser dit spørgsmål lidt anderledes end de andre.
Du skriver at du "HAR" lavet ændringer i et ark i Excel, så vil du både have den gamle version og den nye version.
Da du allerede har foretaget ændringerne, så kan du ikke bruge nogle af de foregående metoder.
Du må IKKE gemme projektmappen under samme navn som hidtil, idet du så ikke længere har den gamle version.
Gem projektmappen med et nyt navn. (og behold den åben)
Åben den gamle projektmappe (som jo indeholder den hidtidige version af arkfanen).
Højreklik på arkfanens navn og vælg "Flyt eller kopier", i det vindue som åbner vælger du i "Til projektmappe" den anden projektmappe. Du kan evt. også vælge hvor den skal ligge sig i projektmappen, hvis du ikke vælge dette, så ligger den længst til venstre og kan så efterfølgende flyttes.

Det nemmeste ville dog have været at oprette kopien før du foretog ændringerne, dette gør jeg på følgende måde;

Jeg holder "ctrl" tasten nede og med musen tager jeg fat i arkfanen og trækker hen hvor kopien skal være, derefter slipper jeg først musen og derefter "ctrl".

Hilsen
Leo

Godkendelse af svar
Fra : k_m_s

Dato : 26-06-03 00:28

Tak for svaret Leo.pedersen. Nu har jeg forstået at arkene i en mappe ikke virker som filer man kan gemme separat, man gemmer alle arkene når man vælger gem. Jeg kopierer det ændrede ark over i et nyt oprettet ark og sletter så de indtastede data i det oprindelige ark, så har jeg ændringerne i et nyt ark og det oprindelige ark til nye indtastninger. Jeg har lavet det i en makro og det kører fint.
Hilsen
K_M_S