/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Bootmgr mangler
Fra : sonjor
Vist : 874 gange
300 point
Dato : 07-04-12 11:25

Hej, dette er nok en umulig opgave, men jeg prøver alligevel. Medion Netbook Akoya E 1230. var ulidelig langsom, hvorfor jeg sendte den til en Expertbutik for at få sat en blok med 2 GB i.
Der er så nok sket et eller andet, for jeg kan slet ikke starte den nu. Jeg kunne ikke få den igang, hvorfor jeg prøvede at geninstallere til fabriksindstillinger med F11. Måske var jeg for utålmodig med opstarten - i hvert fald er den nu stendød. Ved forsøg på opstart får jeg beskeden "Bootmgr. mgl." Jeg kostede 600 kr. på rammene incl. isætning, og jeg ringede til Medion for gode råd, de sagde at jeg kunne sende den til dem, men at jeg sikkert selv skulle betale, da der jo var "pillet" i den. Så meget er den lille netbook ikke værd, så hellere skrotte den. Sidste chance er så her.
Prøvede at hente en linuxmint og lagde den på en USB, ændrede i bios til opstart på USB, men så kommer jeg alligevel ikke længere p.g.a.den manglende bootmanager. Er der noget håb, eller skal jeg sælge den som reservedele ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-04-12 12:25

Citat
hvorfor jeg sendte den til en Expertbutik for at få sat en blok med 2 GB i.

Så er det da bare at sende den retur.....

Der er samme garanti på rep. som på nye varer.....

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 300 point
Dato : 07-04-12 13:01

Det er en kendt fejl.

Det er eb bekadigelse af start fil.

Der er hjælp at hente:

http://support.microsoft.com/kb/2622803/da

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-04-12 14:50

Du skal da ikke smide den ud - den kan sikkert stadig køre med styresystemet ubuntu som er helt gratis og der er programmer som kan håndtere windowsfiler / billeder / og meget andet.

Har du CD/DVD drev på den maskine.

Har du brug for at hente noget af dit arbejde på den computer.

Godkendelse af svar
Fra : sonjor

Dato : 07-04-12 16:25

Tak for svaret Benjamin.Hansen. En af mulighederne fra dit link virkede.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 07-04-12 16:38

Super