/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Københavner-hjælp
Fra : Gucci1704
Vist : 2415 gange
100 point
Dato : 05-04-12 23:58

Hejsa.

Min kære datter er endt i en finale, til bladet "Vi Unge".
Problem : Vi er jyder..., og ikke særlig kendt "derovre".
Min kone og datter skal afsted mandag,- Stedet ligger ved Fisketorvet,- helt præcist Havneholmen.
De ankommer med toget. Har du et "guide-tip" til at finde vejen derfra, og kan de finde en billig overnatning i nærheden ?
Tusind tak.

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 06-04-12 00:03

Tag s-toget fra hovedbanen til dybbøls bro - der ligger Fisketorvet

Accepteret svar
Fra : ebg_888

Modtaget 110 point
Dato : 06-04-12 00:14

I skal tage et S-tog, der går imod Valby.
Når I kommer til Dybbølsbro Station, skal I gå over broen - og omme bag Fisketorvet ligger Havneholmen.
Ikke så langt at gå.

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 06-04-12 00:24

Hvad med et vandrerhjem - fx Danhostel Copenhagen City? - med rigtig dejlig beliggenhed.

http://www.danhostel.dk/content/dk/om_danhostel/danhostels_vandrehjem_i_danmark_opdelt_i_regioner/kobenhavn

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 06-04-12 00:30
Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 06-04-12 01:24

Så skal hun huske at spørge efter "Strøget" og ikke efter gågaden.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 06-04-12 01:30

Hun behøver ikke at købe s-togsbillet, billetten gælder for s-tog.

Kommentar
Fra : ove112

Dato : 06-04-12 13:01

da du er på nettet så gå ind på kraks kort

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 06-04-12 16:39

Citat
Problem : Vi er jyder..., og ikke særlig kendt "derovre".

det skal du ikke være ked af,.. de fleste der kan noget og ved noget, er jyder,..

Københavnerne er normalt kun ansatte hos jyderne,.. rengøring, oprydning mm.

når din datter har brug for hjælp fra en virksomhed / forretning,.. så spørg altid efter ejeren,
han / hun er 90% sikker jyde,.. resten er enten Kbh. eller invandrer,

Godkendelse af svar
Fra : Gucci1704

Dato : 08-04-12 04:05

Tak for svaret ebg_888.