/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Fugle under tagsten
Fra : 2100
Vist : 3621 gange
100 point
Dato : 05-04-12 12:01

Hvordan undgår jeg bedst og lettes gråspurve under mine tagsten, så de ikke kan bygge reder.

Kommentar
Fra : netop

Dato : 05-04-12 12:17

Skumgummifiduser ind under tagstenene holder dem ude...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-04-12 13:17

Jeg tror ikke skumgummi kan holde den ude - de vil vel bare bruge det til at bygge reder af??

Til eternittag hører der plastik med (bølger) som afslutning ved tagrenden, så de ikke kan komme ind under, mon der ikke også er opfundet noget lign. til tagsten??

Vi har fjernet plastikbølgerne for at fuglene kan bygge reder, hvor skal de ellers snart bygge??

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 05-04-12 13:50

du kan købe specielle fuglestop til tagsten. det er en plasticstrimmel med fingre på som sidder op i bølgerne og lukker af for fuglene, samtidig med, at de giver en rigtig god ventilation.
og de er til at betale og nemme at montere selv for en med ti tommelfingre

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 05-04-12 14:09

trimare46. Har du et link jeg kan se det på.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 100 point
Dato : 05-04-12 14:28

Mon ikke det er sådan noget - fuglegitter - du skal bruge til tegltag

http://www.tacodan.dk/produkt.asp?produktgrupper=1

Ellers så prøv at søge på fuglegitter

Go' påske

Kommentar
Fra : ove112

Dato : 05-04-12 14:37

du kan bruge metal grydesvampe dem kan nan altid få til at passe eller klip kyllinge ner til så det passer

Kommentar
Fra : janik

Dato : 05-04-12 20:28

Som Nordsted1 skal du have fugle gitter i men kræver at du tager den nederste række af tagsten af og søm dem på med papsøm .
Hust at tætne med asfalt de steder du sømmer det kan du købe på tube..

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 07-04-12 00:18

Citat
Vi har fjernet plastikbølgerne for at fuglene kan bygge reder, hvor skal de ellers snart bygge??
dejligt at høre Ja vi vil jo gerne have fugle fløjt om sommeren , så hvis det ikke ligefrem er for at isolerer under dit tag, så overvej lige en gang til, om de små gråspurve ikke bare skal have lov til at opfostre deres fugleunger under dit tag. Jeg bor i etage ejendom og der blev for år tilbage isoleret, så var det slut med redepladser til gråspurve og mursejler, især mursejlerne kom igen år efter år, i 2 somre efter deres huller var lukket, fløj de rundt ,de kunne ikke forstå at de ikke kunne komme ind, så kom de aldrig mere, jeg savner dem meget hver sommer .
mvh. gwh

Godkendelse af svar
Fra : 2100

Dato : 28-04-12 11:29

Tak for svaret Nordsted1.