/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
hotmail
Fra : jensviggo
Vist : 857 gange
50 point
Dato : 04-04-12 14:23

Og så er det lige, at jeg har fået nyt telefonnummer/mail, og skal have det ændret i hotnailkontoen.
Det gik fint med telefonnummer, men tror I jeg kan indsætte den nye mailkonto, jo det kan jeg godt, men den er ikke aktiv som sådan linket står der, men er ikke blåt som det burde være.
Ak ja, godt det snart er påske, mon der sidder en der vil..................

mvh

jensviggo

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 04-04-12 14:26

altså, der er en konto i forvejen, (hotmailkontoen) og nu skal jeg have tilføjet en mere, kan det lade sig gøre at have mere end en?
Altså signaturen ved sendt post fra hotmail skal have to mailadresser

Kommentar
Fra : netop

Dato : 04-04-12 14:32

Ja, du kan oprette alle de konti du vil på Hotmail.

De må jo nødvendigvis bare have forskellige navne forstås

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-04-12 16:41

Du kan ikke ændre selve hotmail kontoen.
Men du kan lægge en ny hotmailkonto ind i dit mailprogram eks.
Outlook Expres / outlook / windows mail.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-04-12 17:01

Er det mails fra andre udbydere som du samler i Hotmail?
Citat
Hos nogle e-mail-udbydere kan du muligvis videresende e-mails til din Hotmail-konto. Ikke alle e-mail-udbydere understøtter denne funktion. Du kan finde flere oplysninger om, hvordan du kan videresende e-mail, i Hjælp til dit andet e-mail-program.
måske er du stødt på en mail udbyder som ikke tilbyder den mulighed

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-04-12 17:03

Mere som er læst under Hjælp på Hotmail
Citat
Bemærk!

Du kan føje op til fire POP3-konti til din Hotmail -konto.

Uanset om du bruger en gratis Hotmail-konto eller en betalt Hotmail Plus-konto, vil du ikke kunne modtage e-mails, der er større end 25 MB.

Hvert 30. minut kan du automatisk modtage op til 50 meddelelser ad gangen. Hvis du har flere end 50 meddelelser, medtages de, næste gang der opdateres automatisk.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 05-04-12 10:41

fint nok o.v.n. men hvordan det er nu anden dag jeg forsøger, hvad gør jeg galt, jeg kan godt tilføje et hyperlink startende med http osv, men en ny mail adresse kan jeg ikke kan godt i outlook, så hvis du har tid såååå

mvh
jens viggo

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 05-04-12 10:46

når jeg går ind i indstillinger i hotmail under mailadresser, er det bkræftiget at at den (nye) pop3 mail er aktiv, går jeg så i hotmail bliver den nye mailadresse ikke vist som hyperlink, altså ikke blå

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-04-12 11:04

Altså du har fået en ny e-mail adresse fra en ny udbyder, og du vil gerne have mail fra den nye konto videresendt til Hotmail? Er det korrekt?
Har du andre e-mail adresser som allerede nu virker i Hotmail?
Har du været inde i webmail for den nye e-mail og eventuel ændre den til kunne sende til POP3? Det skulle jeg i Yahoo mail dengang jeg ville hente Yahoo mails i Thunderbird
Måske du vil fortælle hvem udbyderen til nye e-mail er? For eksempel TDC eller fra en fiberbredsbånds udbyder

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 05-04-12 15:16

det forholder sig således, at jeg pr. 10/4 får indlagt fibernet/installeret jeg har allerede en e-mail adresse, som jeg har indsat i min outlook med den nye udbyde som er nordfiber.dk men jeg kan ikke få denne nye mailadresse aktiv i hotmail.

hjælp o.v.n. nu må du træde til......hvad gør jeg gjalddt

ikke frustreret men heller ikke opgivende, for jeg ved der er hjælp på vej

påsken er over os

mvh

jensviggo

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-04-12 15:53

Nu er jeg forvirret jeg kan simpelhen ikke regne ud hvad du vil "Gjort aktiv i Hotmail" som du selv er inde på, så er der en løsning vi skal bare være enige om hvad du ønsker.
Hotmail er det når du læser og skriver mails i internet browseren?
Eller modtages dine Hotmail i Outlook lige som den nye mail konto?
Du kan videre sende mails fra din fiberbånds udbyder, sådan at mails fra din nye konto kan læses når du er logget ind på Hotmail, helt nøjagtiv hvad du vil gøre aktiv kan jeg ikke regne ud, vil du prøve at forklare så selv jeg forstår det

Kommentar
Fra : webm

Dato : 05-04-12 16:42

Det kunne vel tænkes det er Outlook Connector du vil bruge...

https://accountservices.passport.net/ppnetworkhome.srf?vv=1300&mkt=DA-DK&lc=1030

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 05-04-12 18:56

jeg ved ikke, hvor svært det er, men for mig er det indlysende klart, jeg prøver igen.... når jeg starter hotmail får jeg en frisk blank side, på siden er der plads til st skrive tekst......osv, den blanke side indeholder et signatur, hvor jeg bla. har med venlig hilsen og telefonnummer og hyperling med min hotmailadresse, det er her jeg ønsker at indsætte yderligere et hyperlink, nemlig min nye pop3 konto nemlig min nye e-mailadresse, hvis det ikke er tydeligt nok stopper jeg med påskebryggen for i dag.

mvh

jensviggo igen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-04-12 19:26

Jo nu er det tydeligt beskrevet hvad du ønsker - tror jeg - det er når du skriver en ny mail og i dit signatur har du 2 e-mail adresser, nemlig din Hotmail og den nye fra fibernet udbyderen. Det eneste jeg lige kan komme på er om der skal et slag på mellemrums tasten til mellem de 2 adresser? Eventuel slette din signatur og oprette et nyt med samme oplysninger + den nye e-mail adresse, sæt e-mail adresserne på en linje hver, altså ikke på samme linjen og husk mellemrum både før og efter, og ikke noget med punktum, komma eller andre tegn efter ditnavn@udbyder.dk

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 06-04-12 09:44

jeg gør sådan og sådan ser der ud (min signatur i hotmail)

xxxxxxxxxxxx@hotmail.com
wwwwwww@nordfiber.dk

når jeg har oprettet det under indstillinger, ser det op ud, jeg gemmer og lukker.
Når jeg så åbner hotmail på normal vis, er nederste signatur ikke aktiv, ikke blå, men står kun som alm. tekst.
Hvis jeg prøver at indsætte med http:// wwwwww@nordfiber.dk er der ingen problemer

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 06-04-12 09:47

tidligere havde jeg en e-mail adresse fra tdc og den var der ingen problemer med at indsætte i signaturen på hotmail...................altså en pop3 konto

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-04-12 14:13

Lad os lige undersrtege at du modtager og skriver dine hotmail i Outlook? det gætter jeg på når du skriver at det er en pop3 konto, jeg bruger ikke Outlook så hvis ikke jeg kan lave et eksperiment i Outlook Express som udløser samme problem, så kan jeg ikke hjælpe men jeg tror stadig at det kan have noget med mellerum at gøre, prøv at sætte musemarkøren foran den mail adresse som ikke vil blive blå og klikbar, tryk så en enkelt gang på mellemrums tasten, flyt markøren langt væk fra mail adressen og se om den nu vises rigtig.
Forresten: Er det kun hos dig (afsender)? Kan modtagere af dine mails godt se adressen som blå?

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 09-04-12 09:32

O.V.N

jeg prøver igen, jeg har prøvet næsten alt, men det er ikke lykkedes.
Altså jeg har hotmail og jeg har pop3 mail igennem min fiberudbyder. Altså, det jeg ønsker er at indsætte min pop3 mailadresse i hotmail, som hyperlink. Det skal vlre sådan, at når jeg opretter en ny mail i hotmail, er den underskrevet af mine navn adresse .....osv, og så skal der være to links nemlig min hotmail adresse og min pop3 adresse som kommer fra en fibernetudbyder.
Jeg har indsat den i min pop3 konto uden problemermen jeg kan ikke indsætte den i hotmail, jo det kan jeg godt, men den er ikke aktiv...alt blå,
Derimod kan jeg godt indsætte et hyperlink uden problemer son f.eks. http:/google.dk

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-04-12 14:56

Citat
Jeg har indsat den i min pop3 konto uden problemermen jeg kan ikke indsætte den i hotmail
jeg er stadig lidt forvirret, du skriver hotmail og jeg gætter på at du læser og skrive dine hotmail i en browser for eksempel Internet Explorer, er det korrekt?
Jeg kan godt få en af mine andre e-mail adresser blå i hotmail - altså når jeg skriver i en browser.
Du nævner også Outlook, du kan læse og skrive hotmail i Outlook, hvis det er i Outlook så kan jeg ikke hjælpe den bruger jeg ikke.
Det er ret vigtigt at du skriver præcis hvilken program du bruger til hotmail, browser eller Outlook

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 10-04-12 17:53

Jeg er ikke sikker på lige hvad du mener, men jeg har mit skrivebord, på det, dvs på proceslinien har jeg mit hotmailikon, og når jeg klikker på det ryger jeg direkte ind i hotmail.
Linket ser sådan ud http://co111w.col111.mail.live.com/mail/Edit/EditMessageLight.aspx?...

mvh

jensviggo

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 25 point
Dato : 11-04-12 02:37

Så er jeg med du læser og skriver Hotmail i browseren, du skal tilføje din e-mail adresse som et hyperlink i stedet for bare at skrive xxx@xxxxx.dk
Klik på Indstillinger og gå ned og klik på Flere indstillinger, på den nye side skal klikke på Skrifttype og signatur for meddelelse, i den øverste boks kan du vælge skrifttype og farve på bogstaver i selve mailen, i den nederste kan du redigere din signatur, slet den e-mail adresse som ikke vises som du ønsker og klik så på Indsæt hyperlink (den er vist som en globus på et kædeled) slet alt det der står i den linje hvor linket skal stå og skriv
Kode
mailto:xxx@xxxxx.dk
klik på Ok og nu har du en blå link som modtageren kan klikke på, når modtager klikker på linket så åbner en ny mail til dig med din e-mail adresse indsat, det er ikke nok at du skriver mailto:xxx@xxxxx.dk, du skal klikke på hyperlink knappen og skrive der, klik på Gem når du har flyttet adressen ned på den linje hvor den skal være, hos mig kom den til at stå i forlængelse af min standard mail adresse men jeg satte musemarkøren lige foran M i mailto og trykkede på linje skift tasten, den store med en vinkel på pil til venstre og så flytte den nye link en linje ned.
Det ser måske ikke så fiks ud at der står mailto: foran adressen, men det virker.

Du kunne jo gå over til at benytte Windows Live mail til dine e-mail konti, den hente mails fra både Hotmail og din nye e-mail adresse og du kan skrive nye mails fra det program også, den har en ret smart funktion når du vil indsætte hyperlink så åbner en lille boks lige som den du ser når du vil indsætte et hyperlink i den nuværende Hotmail, men der er to linjer, i den øverste kan du skrive: Skriv til min gamle mail og på den nederste linje skriver du selve hyperlinket: mailto:xxx@xxxxx.dk i mailen vil der stå: Skriv til min gamle mail - selve linket er nedenunder og der kan klikkes på teksten, gentag øvelsen og opret et hyperlink mere hvor du for eksempel kan skrive: Skriv til min nye mail og i link boksen skrive din nye mail adresse, så har du 2 linjer hvor selve mail adressen ikke kan ses men kun den tekst du har valgt til ligge ovenpå linket:
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-live/essentials-other-programs

Nå det blev en længere smøre, jeg håber ikke det forvirrer mere end det hjælper, men det er altså nødvendig at indsætte et hyperlink for at få en klikbar e-mail adresse

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 11-04-12 16:00

jeg har fundet ud af det nu, min søn kom til morgenkaffe, forelagde ham det, han gik ind i indstillinger flre indstillinger, deletede http://, og pludselig var problemet løst, ja jeg fatter det stadig ikke, men tak til alle

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 11-04-12 16:02

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-04-12 01:05

Det samme som jeg skrev men det kunne altså kun udløse 2 stjerner