/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
God mus
Fra : susss
Vist : 624 gange
200 point
Dato : 03-04-12 10:08

Er der nogen som kan anbefale en god mus til computeren ? det skal være med lys nedenunder og ikke en som er alt for tung at løfte fra højre til venstre side. Også skal den jo heller ikke koste det hvide ud af øjnene..

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-04-12 11:02

Jeg bruger denne som kan bruges på alle overflader.
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=5021764

Den er let at bevæge, kobler sig selv til computeren, og kan slukkes med lille kontakt.Den bruger et stk AA batteri og jeg bruger genopladelig som holder længe.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 03-04-12 12:00

Logitech er et godt og anerkendt produkt, her er en jeg synes om, den er trådløs og ligger godt i hånden: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4189182

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 200 point
Dato : 03-04-12 12:21

De trådløse mus er smidt ud hos mig, jeg bruger mus med hale også til den bærbare computer, jeg gider ikke den ustabile rykkende bevægelse på skrærmen, min bedste mus er den den her:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=445015
min bror har kun bærbar og han har fundet en god trådløs mus som bruger bluetooth, han købte en nøjagtig magen til den første da den første ikke kunne mere, det er en god og stabil basis mus men den har kun 2 knapper + rullehjul:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=470338
vær opmærksom på om du har blutooth på computeren, ellers skal der købes en lille bluetooth dims ved siden af:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=521009
bluetooth dimsen kan så bruges til meget andet end at forbinde musen, for eksempel forbinde din telefon til computeren trådløs

Til stationær computer: Brug mus med kabel
Til en bærbar computer kan du overveje trådløs og så helst med bluetooth forbindelse

Kommentar
Fra : severino

Dato : 03-04-12 15:36

Nu findes der efterhånden mange forskellige racer af mus, både som han (den med kuglen) og hun mus (den med det røde lys).
De fndes også som lænkemus og fritløbende, lige som de fritløbende findes med og uden batterier.
Så nu er det så hvad du helst vil have.
En mus skal helst ligge godt i hånden, og være nem at betjene. Minimusen som er velegnet til bærebar, og er nem at have med, ligger knapt så godt i hånden, men er brugbar.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 03-04-12 16:29

http://www.nierle.com/dk/artikelgruppe/31_79/USB_Tilbehor_~~_Mus.html
Er du ikke bange for noget nyt, så prøv her.....
http://www.dealextreme.com/c/mouse-presenters-305?page=1&pagesize=52&pagesort=relevance
Hvis du vil have en let mus, så findes der specielle underlag og dutter til musen/ dyret
så den kommer til at glide - som på olie
Søg på gamer mus/ underlag

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 03-04-12 16:32

Told grænsen ligger på 80 Danske kroner...

Godkendelse af svar
Fra : susss

Dato : 03-04-12 19:51

Tak for svaret o.v.n..Tak til alle der svarede her...men nu er jeg kommet meget i tvivl først tænkte jeg ja sikkert en god ide med en trådløs fordi så er den nemmere at flytte til venstre og højre hånd hele tiden..men hvis den giver ryk på skærmen hele tiden så skal det bestemt ikke være en trådløs jeg har en stationær computer..så jeg må lige få nogen flere råd...de nye trådløse laver de også det rykke problem som du taler om ??

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-04-12 20:00

Det er muligt at nogle mus rykker i Linux miljøer.
Men det gør de nye mus ikke i hverken Linux eller Windows miljø.

De såkaldte nano-mus enten den jeg omtalte eller dem fra Logitech................ryster ikke.
Og de sættes bare til og virker.
Mine Deltaco-mus og et par Logitech mus virker med det samme på:
XP / Vista / win 7 / win 8 og ubuntu / Mint / Zorin / Xubuntu / lubuntu og acronis backup program.

Halemus er årsagen til mange skulderskader, især hvis ikke halen bliver hængt op i en bue til midt på siden af skærmen.

Kommentar
Fra : susss

Dato : 04-04-12 10:40

Jeg køber nok musen som blev vist underThyregod8...den ser god ud..tak for svaret..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-04-12 11:37

Tillykke med din nye mus og mange batteri skift i fremtiden, du skulle så have accepteret svaret fra Thyregod8 i stedet for mit indlæg.