/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Fjerne benzin-skjolder på trappetrin
Fra : ruder4
Vist : 685 gange
50 point
Dato : 28-05-03 08:02

Vi er kommet til at spilde benzin på vores trappesten - den der typisk ligger på alle trin ind til parcelhuse fra 70érne - og nu er der kommet store mørke skjolder. Jeg har skuret og skrubbet med sæbe, men lige lidt hjælper det. De mørke skjolder er der stadig. Kan man på nogen måde fjerne disse skjolder???

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 28-05-03 08:28

Hej
Nu tror jeg ikke benzinen afsætter pletter, den fordamper nemlig af sig selv. Der har sikkert været olie eller andre aditiver i benzinen. Prøv et af følgende råd:

Kattegrus er også helt suverent til det. Det skal bare strøes ud over oliepletten og sparkes/trampes osv. ned i pletten, så suger det olien op.

Hvis du har en højtryksrenser kan du spule pleten væk uden brug af oliefjerner el. lign

Søren

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 28-05-03 09:27

vær forsigtig med brug af højtryksrenser, den kan skade fliserne

Accepteret svar
Fra : summer

Modtaget 60 point
Dato : 28-05-03 09:42

Jeg vil helt klart anbefale at købe Motorrens. Det opløser olien, så den er forenelig med vand, og dermed lettere at fjerne.

mvh
summer

Kommentar
Fra : briani

Dato : 28-05-03 09:45

Hej ruder4
Her er et godt tip som virker

Fliser, oliepletter på:

Hvad skal du bruge
· Petroleum
· Cement
Sådan gør du
1. Hæld petroleum ud over pletten for at opløse den
2. Lad det virke cirka 10 til 20 minutter
3. Drys derefter cement på
4. Lad det suge til dagen efter.

Mvh Brian

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 28-05-03 10:42

-> Brian
Det råd har været oppe og vende på http://www.gode-raad.dk/visraad.php?ID=588 meeeen der er også følgende kommentar til det råd:
Jeg har afprøvet rådet, og er nu endt med en endnu størrer plet, nu bare af petrolium.

Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : briani

Dato : 28-05-03 10:52

Hej Søren
Jeg har selv afprøvet tippet med held.

Dem der siger det ikke virker,er nok fordi,man ikke har givet cementen nok tid til at virke
cementen skal have lov til at suge et døgn,inden man fjerner det.

Der er måske også forskel på,hvad det er for nogle fliser,man skal fjerne olien fra
det tør jeg ikke sige

Mvh Fra det solbeskinnede Esbjerg
Brian

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 28-05-03 11:22

--> Brian OK! Jeg ville bare lige advare... jeg har nemlig ikke selv prøvet det af.
Mvh fra højt og flot solskinsvejr på Nordsøen
Søren

Godkendelse af svar
Fra : ruder4

Dato : 29-05-03 14:58

Tak for svaret summer. Det lyder nemt - det vil jeg prøve.

Kommentar
Fra : summer

Dato : 29-05-03 19:24

Held og lykke til.
summer