/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Opbevaring af topmadras/vinter-/sengtøj
Fra : Nyx-x
Vist : 2693 gange
100 point
Dato : 02-04-12 15:38

Jeg har lidt dyner og en topmadras der i sagens natur, har et godt rumfang.

Så jeg købte sådan en pose med en lyslås-lukning. Som kunne pumpes tom(næsten) for luft. så det inden i ikke fylder så meget.
Det virker skam fint. Men problemet er at den ikke kan vedblive med at holde tæt pga af den måde lynlåsen er lavet på.
I ved, kvalitet følger pris.

Så i stedet for at købe mig fatig i forskelige mærker. Vil jeg høre omder er nogen kanduer der har god erfaring med en sådan anordning, hvor luften pumpes ud af tøj og madraser og forbliver tæt?

Hvor kan sådan en "fætter" anskaffes henne?

Accepteret svar
Fra : netop

Modtaget 110 point
Dato : 02-04-12 15:46

Hvis du skriver: opbevaringsposer vacuum finder du et hav af forskellige muligheder og størrelser på Google...

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 02-04-12 15:48

Simpel skraldesæk. Tomsugning med støvsuger og efterfølgende snøring.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 02-04-12 16:15

Citat
Hvis du skriver: opbevaringsposer vacuum finder du et hav af forskellige muligheder og størrelser på Google...

ja, sikkert, netop - men det, som Nyx-x efterspørger, er jo folks erfaringer med poserne, før poserne købes.
Det er vel tilladt at spørge sig for på Kandu?
- det gør du vel også selv, netop?

Kommentar
Fra : netop

Dato : 02-04-12 16:56

Citat
Det er vel tilladt at spørge sig for på Kandu?
- det gør du vel også selv, netop?

Naturligvis - og det er jo heller ikke forbudt at give et bud på et svar... vel?

Kommentar
Fra : Nyx-x

Dato : 02-04-12 17:53

Jeg bruger den med sækken. Men det er desvære, nærmest umuligt at få en almindelig topmaddrase ned i sådan en fætter uden at rive hul i den.
Det er sådan end er er 5 cm tyk og 140 X 200.
Og det ville være rart at kunne genbruge plastik, så mange gange det er muligt.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 03-04-12 00:11

Vi bruger affaldssække, gennemsigtige. Vi har kolonihavehus og skal have dyner og topmadras opbevaret hver vinter.

Tingene lægges i poser og så lægger jeg mig på poser mens en støvsuger suger resten af luften ud af posen. Så binder jeg for posen og så lægges tingene stablet på en hylde. Så gør det ikke noget at en pose bliver lidt utæt. Tingene ligger som de blev lagt om efteråret.

Og poserne bruges igen og de utætte bruges til skrald.

Kommentar
Fra : netop

Dato : 03-04-12 09:10

Citat
Det er sådan end er er 5 cm tyk og 140 X 200.
Og det ville være rart at kunne genbruge plastik, så mange gange det er muligt.

her vi vist oppe i en størrelse der ikke lige findes almindelige poser til. Mon ikke et stykke afdækningsplast vil være betimeligt her.
Så må man jo pakke den ind som en "gave" og evt. bruge gaffatape til at forsegle med.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 03-04-12 22:00

Citat
Simpel skraldesæk. Tomsugning med støvsuger og efterfølgende snøring.

Simpelt og billigt = har et par gamle 'pakker' liggende,
og efter 10 år er de stadig uden luft i

Godkendelse af svar
Fra : Nyx-x

Dato : 09-04-12 21:56

Tak for svaret netop.

Der var vist ikke nogen med erfaringer der lige kunne dele dem.
Så jeg har googlet og du får så lige lidt points.

Takker