/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Politikerne kan ikke tale dansk
Fra : PeterTheisen
Vist : 486 gange
10 point
Dato : 01-04-12 20:02

Hvorfor kan politikerne ikke tale dansk?

Staten ejer ikke alt det, man har tjent i løbet af et år. Staten giver ikke lommepenge. På den måde er der ikke noget, der hedder at "give skattelettelser". Det er simpelthen retorisk forkert. Øvelsen handler om, at folk får lov til at beholde mere af det, der oprindelig var deres eget. I forhold til billedsprog svarer det til at sige, at når man kommer hjem fra arbejde i sit eget hjem, så er der nogle tyve, der har ryddet hele huset, men ladet køleskabet stå, og så står der på køleskabet: "Tillykke, du har fået en gave."

Der er vel heller ikke noget, der hedder ufinansierede skattelettelser, når skat er det, der finansierer hele vores samfund. Man kan sige, at der er noget, der hedder ufinansierede udgifter, hvilket vil sige, at man har krævet for lidt ind i skat i forhold til udgifternes størrelse.

Accepteret svar
Fra : Cimbombom

Modtaget 20 point
Dato : 01-04-12 20:30

Spørg Anders Fjog, han er ekspert på området.
Manden der opfandt navne som.

Borger"service", udlændinge"service" ; (Selvom man ikke fik meget service i det sidst nævnte).
Sygesikringskortet blev ombøbt til Sundhedskort Men efter omdøbningen, gjaldt det lige pludselig ikke uden for EU´s grænser.

Forsikringsselskaberne skal jo også tjene lidt, på at folk tegner rejseforsikringer...

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 01-04-12 20:39

Det er jo desværre ikke nogen nyhed, at de fleste danske politikere ikke er de skarpeste knive i skuffen.
De har altid vrøvlet.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-04-12 23:14

Citat
Det er jo desværre ikke nogen nyhed, at de fleste danske politikere ikke er de skarpeste knive i skuffen
i har selv stemt på dem da der var valg, hvorfor har i valgt de mindre skarpe knive i stedet for de skarpeste?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-04-12 23:19

Citat
Der er vel heller ikke noget, der hedder ufinansierede skattelettelser
det er et andet ord for omrokering af skat og afgifter, pengene skal jo ind i statskassen på en eller anden måde, så hvis skatten sættes ned og der ikke kommer nye afgifter i stedet - ja så er skattelettelsen ufinacieret

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 02-04-12 04:29

Tak for svaret Cimbombom.

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 02-04-12 14:50

Selv tak.