/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Problem med mpg filer
Fra : chrelle
Vist : 451 gange
500 point
Dato : 28-05-03 00:40

Jeg har fået et problem med afspilningen af mine mpg filer.
Uanset hvor store de end er hævder playeren at de er mellem 30 og 60 sek. lange. Når slideren når til enden stopper billedet men lyden fortsætter. Hvis jeg så klikker på slider baren hopper den til den position i filmen som burde passe til den position som jeg klikker på og fortsætter så nogen få sekunder til slideren når til enden igen. På den måde kan jeg se det meste af filmen men kun en lille bid af gangen.
AVI filer kører uden problemer.
Problemet opstod pludselig for et par dage siden.
Jeg har prøvet at reinstallere Mplayer 6 og at opgradere til Mplayer 9, men det hjalp ikke, det eneste jeg fik ud af det er at MP 9 er mere besværlig og resource krævende at bruge.
Jeg har kørt viruscheck, ad-aware, og Spybot S&D for at se om der skulle være noget der der kunne forårsage det. Men det hjalp heller ikke.
Er der nogen der kan hjælpe mig med at identificere problemet, og eventuelt fortælle hvordan jeg skal løse det?

Kommentar
Fra : tla

Dato : 28-05-03 08:28

Du skal formentlig have installeret nogle codec - et bud er fra denne side:
http://www.divx.com/software/browse.php?cid=16
Dette vil 100% sikkert hjælpe dig til en mere stabil afvikling af film.

Nimo´s codec er mere spicifikt rettet mod MPG-filer, så det vil jeg også klart anbefale dig at installere. Det kan du hente her:
http://nimo.titanesk.com/modules/freecontent/index.php?id=2

Du installere blot "pakkerne". Indholdet er simpelt, nye måder at afvikle film (og lyd) på.

God fornøjelse!!!

Kommentar
Fra : xodeus

Dato : 28-05-03 11:40

En god ide er IKKE at bruge windows mediaplayer. Til SVS/VCD/SVCD vil jeg anbefale at bruge winDVD eller PowerDVD hvorimod til divx/xvid/opendivx m.m. vil jeg anbefale at du bruger BSplayer. Men det er jo smag og behag!

Kommentar
Fra : chrelle

Dato : 28-05-03 13:06

Jeg tvivler på at det er et codec problem. De pågældende filmklip har kørt fint tidligere.

Det er muligt at MPlayer ikke er den bedste men det er ikke lige det der er problemet da de jo har kørt fint før.
Iøvrigt har jeg også prøvet at læse et par af dem ind i TMPGEnc for at se om den kunne se hele klippet, men der oplevede jeg næsten samme problem: den kunne kun se de første 90 sek af et klip på 10 min.
Så problemet må ligge et andet sted.

Kommentar
Fra : PI2oCoN

Dato : 28-05-03 22:33

vis det er et codec problem kan man hurtig afsløre det vha. et program der genkender den codec filmen anvender og som samtidigt fortæller om du har den installeret...men jeg kan ikke huske hvad det hed :( (jeg vender tilbage når jeg ved det)... desuden har jeg aldrig hørt det problem før, men det lyder ikke som et codec prob.

Kommentar
Fra : chrelle

Dato : 01-06-03 10:33

C'mon der må være nogen der kan hjælpe!

Kommentar
Fra : chrelle

Dato : 03-06-03 08:00

Det er ikke codecs. Jeg har prøvet at geninstallere/opgradere alle dem jeg kan finde, incl. de ovenstående.
Jeg er muligvis kommet til at slette en nødvendig fil under en af min hyppige oprydninger vha SpyBot og AdAware, men jeg har ikke kunnet identificere hvilken det drejer sig om, hvis det da er det der er problemet.
Jeg kan ikke til dele mere end 500 point

Hjælp!!!

Kommentar
Fra : Godgaard

Dato : 03-06-03 10:18

Jeg bruger en film-afspiller der hedder Videolan(Vlc). Jeg har aldrig oplevet problemer med den, da den spiller alt samt avi-filer som ikke færdigdownloadet. Prøv og se om den måske kan hjælpe dig med at afspille dine mpegs.
Du finder den her:
http://www.videolan.org/vlc/

Håber den måske kan hjælpe.

Godgaard

Kommentar
Fra : chrelle

Dato : 03-06-03 16:23

Vlc virker. Tak, så kan jeg da se dem.

Men det har stadig ikke løst problemet. Det er ikke kun Mplayer der ikke kan læse mpg'erne ordentligt. TmpgEnc og Adobe Premiere kan heller ikke.

Kommentar
Fra : epikur

Dato : 18-06-03 07:12

"vis det er et codec problem kan man hurtig afsløre det vha. et program der genkender den codec filmen anvender og som samtidigt fortæller om du har den installeret...men jeg kan ikke huske hvad det hed :( (jeg vender tilbage når jeg ved det)... desuden har jeg aldrig hørt det problem før, men det lyder ikke som et codec prob."

GSpot
http://www.headbands.com/gspot/

Kommentar
Fra : chrelle

Dato : 18-06-03 10:14

Det er ikke et codec problem.

Kommentar
Fra : Dytte1982

Dato : 29-06-03 19:12

prøv med mplayer2.exe den bruger jeg til alt... (undtagen dvd/vcd/svcd der bruger jeg powerdvd)

Kommentar
Fra : Zeppeline

Dato : 09-09-03 00:02

Har samma problem..

Kommentar
Fra : chrelle

Dato : 09-09-03 07:58

Er der virkelig ikke nogen der har lyst til at tjene 500 point ved at komme med en løsning istedet for at bare at gentage de samme ubrugelige kommentarer igen og igen.

Kommentar
Fra : Zeppeline

Dato : 16-09-03 02:06

Jag har löst problemet nu.

Filen är inte kodad som en vanlig mpg utan som "mpg2" (tror jag det heter) vilket är det format man använder till DVD-skivor. Om du installerar en DVD-spelare som PowerDVD kan du titta på filmen.

pusspuss från Sverige //Zeppeline