/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Lægge sammen i Excel
Fra : viskinge
Vist : 909 gange
100 point
Dato : 01-04-12 09:35

Har lavet et regne ark (på samme side) Kan simpelthen ikke få arket til at lægge udvalgte celler sammen. Bruger syntaksen SUM(D7;D38;E67) som hjælp siger man skal.
Cellerne har jeg formateret til tal 2 decimaler. Har også prøvet at formatere dem til brugerdefineret 0,00
Må feks. E67 godt være en celler der er en autosum???, da det er det jeg skal ende med at bruge.
Lige nu har jeg bare indtaste 3 tal i de tre celler, som kun er formateret som ovenstående, uden brug af autosum.
Det burde da være lige ud af landevejen, men kan ikke få det til at fungere

MVH

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-04-12 09:44

Prøv =SUM(D7;D38;E67)

Kommentar
Fra : anuarak

Dato : 01-04-12 09:47

Prøv at stille dig i sumfelt vøælg fx fra komandolinie vælg sum - ok - vlæg de fælter du ønsker sammenlagt med Ctrl ned -- return
det virker hos mig

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-04-12 09:49

Tror det er fordi du mangler = foran SUM!

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 01-04-12 09:50

Hvis jeg laver et = foran SUM, bliver de valgte celler blå og grønne, og der kommer en stiplet celle, der hvor cursoren er. Denne funktion kender jeg ikke, så den blev hurtigt skrottet.

MVH

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 110 point
Dato : 01-04-12 09:56

Der skal være en = foran og den med farverne er for at du kan se om det er de rigtige celler!

Når du trykker Retur/Enter efter du har skrevet koden forsvinder farver.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 01-04-12 10:09

Ja ok, nu virker det.
Som tidligere skrevet får jeg en stiplet celle, når jeg sætter et = foran. Den stiplet celle skal jeg så bare føre derhen hvor jeg vil have resultatet, og så trykke enter, så virker det.

Syntes bare det er lidt mærkeligt, at i hjælp, står der ikke noget om, at der skal være et = foran, det er heller ikke vist i de eksempler, der medfølger

MVH

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 01-04-12 10:39

det er basic, nok derfor:

Citat
Formler er ligninger, som udfører beregninger af værdier i regnearket. En formel starter med et lighedstegn (=).

taget fra

http://office.microsoft.com/da-dk/excel-help/oprette-en-formel-HP005200016.aspx

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-04-12 10:48

Hvis du vil se hvordan Excel selv lægger sammen:

C5 skriv 8
C6 skriv 4
Stil dig i C7
Klik på det omvendte 3 tal
Nu foreslår den selv at lægge C5 og C6 sammen
Tryk på enter og du har resultatet, samtidig kan du se oppe i skrivelinjen hvad der skal stå

På samme måde vil den lægge eks. D4 og D5 sammen

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 01-04-12 15:21

Citat
SUM(D7;D38;E67)

Citat
Må feks. E67 godt være en celler der er en autosum???, da det er det jeg skal ende med at bruge.

Som jeg læser det, så skriver du at du vil have resultatet til at være i E67. Så kan du ikke bruge det i formelen. Men hvis E67 er en autosum fra et andet regnestykke, kan den godt være med i dette her regnestykke.

Godkendelse af svar
Fra : viskinge

Dato : 01-04-12 16:01

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-04-12 16:14

velbekomme