/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Ny mobil telefon???
Fra : Mette117
Vist : 690 gange
100 point
Dato : 28-05-03 00:32

Jeg vil meget gerne have en ny mobil telefon, da den gamle (nokia 3310) ikke rigtigt er så medgørlig mere! Men mit problem er at jeg ikke kan finde ud af hvad der vil være den billigste at købe!

Jeg har et tdc abb. nu og det vil jeg gerne beholde! Mobilen skal være en nokia men ellers har jeg ikke rigtigt nogle krav! Min ide var at købe en ny mobil m. abb. og så lægge det nye mobilabb. i en skuffe og lukke det efter 6 mrd.!

Håber at der er nogle derude der kan hjælpe mig!

Mvh.

Mette

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 28-05-03 00:42

Hej Mette

Når du allerede har et abb. og gerne vil beholde det, så kan jeg kun anbefale at du køber den blå avis og finder en billig nokia dér Man kan godt være heldig, for der er nogle der skifter mobilerne ud efterhånden som der kommer nye på markedet, så der er nogle gode til en rimelig pris

// Toupie

Kommentar
Fra : Mette117

Dato : 28-05-03 01:37

Hejsa Toupie

Hmmm jeg har ikke meget fidus til det der med at købe brugte telefoner!

Men ellers tak

Mette

Kommentar
Fra : 4u2

Dato : 28-05-03 07:19

prøv at kikke på www.mobilpriser.dk

mvh 4u2

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 100 point
Dato : 28-05-03 07:55

Hej Mette
Jeg ville gå ned til Expert og købe den nye Nokia 3510i. Sidste uge havde de den på tilbud til 399,- ingen abonnement oprettelse omkostning og 30,- kr/md i abonnement.
Du bliver selvfølgelig nød til at betale de 30,- kr/md. i 6 måneder. Opsig dit abonnement sammen med første regning.
Telefonen oplåses (bryd SIM lock) enkelt og gratis på http://www.gratisunlock.dk/ så kan du dagen efter indkøb benytte dit eksisterende SIM kort.
Se evt. også http://www.kandu.dk/dk/spg/15823 hvor jeg har været inde på samme emne.
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 28-05-03 08:01

NB: Overså du havde TDC abonnoment (hvorfor dog det? Det er alt for dyrt), men siden du har et eksisterende abonnoment, så behøver du ikke bryde SIM-lock via http://www.gratisunlock.dk/ snak med forhandleren om dit eksisterende abonnoment og overførsel til den nye telefon, er der omkostninger forbundet med dette, så kan du jo benytte dig af mit tidligere eksempel.
Jeg vil foreslå følgende udbydere, her er ingen månedlig omkostning + taletid og SMS er billigere end hos TDC, kig forbi siderne og læs omkring hvad de kan tilbyde:
Telmore http://www.telmore.dk/
Club Bla-Bla http://cbb.dk/
Søren

Kommentar
Fra : Daniel_Bilstrup

Dato : 28-05-03 08:05

Hejza!
Jeg ved ikke hvor meget du vil give for en mobil men jeg blev også træt af min 3310 og så købte jeg en 7650 (det er sådan en der kan tage billeder). Hvis du gerne vil have en der kan tage billeder kan jeg bedst anbefale enten nokia 7650 eller den lidt nyere nokia 3650. Grunden til at jeg vil anbefale dem er deres store display. Det er mega dejligt når man skal thekke om ens billeder er blevet gode!

Mvh. Daniel

Kommentar
Fra : majbritt05

Dato : 28-05-03 08:11

Læs evt. også dette spørgsmål:
http://www.kandu.dk/dk/spg/15828

Kommentar
Fra : tla

Dato : 28-05-03 08:41

Hvilken telefon, du skal vælge..... Det vil jeg 100% lade dig afgøre.
Du kender alle fra Nokia når du har haft én, så det er bestemt et nemt og godt valg....!

Men jeg har et par kommentarer til dig ang. abonnement.

Når du i forvejen har TDC, så kan du faktisk hver 6. måned købe en telefon til samme pris, som hvis du opretter et nyt nummer! Dermed behøver du ikke overveje et "skuffe-abonnement". Du kører simpelthen bare videre med det abonnement, som du allerede har!
Enkelte telefoner og kampagner betinger nyoprettelse af nummer, men i hovedreglen kan du drage nytte af ovenstående.

Så dermed har du sparet lidt penge i stedet for at have to abonnementer!

Dette kan alle forhandlere af TDC-mobil hjælpe dig med - du skal blot sige, at du ønsker at forlænge et eksisterende TDC-abonnement.

God fornøjelse...

Kommentar
Fra : M0rten

Dato : 28-05-03 09:50

Jeg har lige købt min N6610 her http://www.1classcom.dk/ til billige penge (2000 kr) UDEN abb.

Kommentar
Fra : Daniel_Bilstrup

Dato : 28-05-03 11:07

Hmm... Fed telefon men for 2500 kan du jo få en 3650 som oven i kan tage bileder... Jeg ved godt at den er med abb men alligevel. Personligt bryder jeg mig ikke meget om designet men den ser ud til at kunne en masse fedt til "billige" penge.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 28-05-03 11:09

-> tla
Jeg betragter absolut ikke Telmore eller Club Blabla som "skuffe-abonnement". Prøv lige at kigge på siderne, sammenlign priserne samt alle dem som benytter de to selskaber. Til orientering så er Telmore på TDCs net...
Telmore http://www.telmore.dk/
Club Bla-Bla http://cbb.dk/
Søren

Kommentar
Fra : virkerikke

Dato : 28-05-03 15:07

du kan få dit gamle abb. forlænget med 6 måneder, og derved købe en telefon til sammepris som havde du købt nyt abb. ... eller overføre abb. til sonofon varian som bliver billigere, her inden så længe, dvs billigere end Mobilbonus fra TDC ... det kalder man en nummer portering, PT er Nokia 3510i en god erstatning til Nokia 3310 - men hvis du vil andre veje ... så er C55 fra Siemerns et udemærket alternativ .. eller T100 fra Ericsson hvis den skal være simple.

hvad angår Telmore .. så er de nog sammenlagt de billigeste på market !!

men smut ned i en butik der handler med flere operatøre og se hvad for tilbud de lige har i luften !

Kommentar
Fra : virkerikke

Dato : 28-05-03 15:07

du kan få dit gamle abb. forlænget med 6 måneder, og derved købe en telefon til sammepris som havde du købt nyt abb. ... eller overføre abb. til sonofon varian som bliver billigere, her inden så længe, dvs billigere end Mobilbonus fra TDC ... det kalder man en nummer portering, PT er Nokia 3510i en god erstatning til Nokia 3310 - men hvis du vil andre veje ... så er C55 fra Siemerns et udemærket alternativ .. eller T100 fra Ericsson hvis den skal være simple.

hvad angår Telmore .. så er de nog sammenlagt de billigeste på market !!

men smut ned i en butik der handler med flere operatøre og se hvad for tilbud de lige har i luften !

Kommentar
Fra : Mette117

Dato : 29-05-03 01:15

Hejsa alle sammen!

Tak for de mange svar.... sidder netop nu med min nye nokia 3510i i hånden..... Jeg fik mig en god aftale nede i tdc forretningen.....

Ang mit tdc abb. er det det der kan betale sig bedst for mig ( har et gammel abb der er udgået)! Iøvrigt skal der også meget til at jeg skifter selskab, den service jeg har fået i den forretning gennem de sidste 3 år skal man lede længe efter!

Endnu engang tak alle sammen

Mette

Kommentar
Fra : Mette117

Dato : 29-05-03 01:20

Jeg lader lige spørgsmålet stå lidt endnu hvis der er nogle der har mere at sige....

Mette

Kommentar
Fra : Candy_89

Dato : 30-05-03 11:31

HeY mette !!

selvom at du nu har fået en ny mobiloZ så ka man gå ind på www.netget.dk der har de nogle gode tilbud en gang i mellem !.....

Knu CAndy_89

Kommentar
Fra : m_ytz

Dato : 30-05-03 17:25

Mette du skal have dig en N6610 det er et godt køb hvorfor købe dig en N3510I den er da for kedelig...!

Godkendelse af svar
Fra : Mette117

Dato : 07-08-03 17:08

Tak for svaret CLAN.

Mette