/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Gul skærm ved dvd afspilling
Fra : Fattig
Vist : 717 gange
300 point
Dato : 31-03-12 11:59

Når jeg vil se dvd, er der gul skærm.
Mit tv (Sony Bravia) og dvd (Haman/Kardon 21) som er forbundet med Scart-stik.
Dvdén vises men med gul skærm.

Hvad kan der gøres???

P.S.
Det er ikke scart stikket der er defekt, og der er ingen problemer når jeg ser video.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 31-03-12 13:09

- løs forbindelse:

http://sisu.typepad.com/sisu/2005/03/monitor_screen_.html

God weekend / Påske

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 31-03-12 17:24

Stouenborg.
Jeg har læst dit link.
Det er ikke periodevis at skærmen er gult.
Det er permanent når dvdén er sat til.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 31-03-12 18:03

Der mangler signal fra dvd enheden

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 01-04-12 19:22

Teil.
Der er signal fra dvdén, d.v.s. Dvd afspilles med billede og lyd. men skærmen er uden farver udover at den er gul.

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 01-04-12 20:05

Har nu haft tilsluttet dvdén til et andet tv, med samme resultat, stadigvæk gul skærm. Så det må være dvdén der ikke er "trimmet rigtig".

Er der en her på Kandu der har et bud på hvad der kan gøres.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 300 point
Dato : 01-04-12 20:48

gul udseende skærm skyldes næsten altid signaloverførsel med RGB , hvor rød, grøn og blå farve kommer på hver sin ledning. Når blå mangler ser skærmen overvejende gul ud.

Det er normalt en fejl i stikkene, men kan også være internt i fjernsyn eller videoafspiller. (DVD er også video) .

Hvis din båndafspiller og dvd afspiller er kombineret i en maskine, og bruger samme kabel, kan du regne med at fejlen er i dvd afspillerdelen. Ellers kan du ikke konkludere noget, selv om du bruger samme kabel.
Din båndspille giver formentlig et komositsignal, så den virker selv om kablet har fejl på rgb delen.

Du kan måske indstille dvd afspiller og fjersyn til bruge komposit i stedet.

Husk Scart er ikke en bestemt signaltype, men en standard for stik. som kan bruges til så meget forskelligt.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 01-04-12 20:57

Citat
Når jeg vil se dvd, er der gul skærm

Når du starter MASKINEN
ELLER når du KLIKKER PÅ PLAY

Hvis den er GENKENDT af dit TV =
kan det KUN være dit FILM/ fil - FORMAT der er galt med.......igen.

http://www.gratisimage.dk/image-656D_4F78A44E.jpg

Brug Formatoz (søg selv) omkod en eventuel AVI (andet format)
til noget af det på billedet.

ELLER`s brug dette gratis program til at lave dine film til en ÆGTE/ DVD
http://sourceforge.net/projects/avstodvd/
Bare træk dine film over i programmet, og klik VIDERE/ eller noget i den stil
det er rimeligt hurtigt - bedre end Formatoz

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 01-04-12 21:00

Citat
der er galt med.......igen.

http://www.gratisimage.dk/image-656D_4F78A44E.jpg

Kan afspilles af ALLE DVD maskiner.
AVI/ andet - kan desværre kun afspilles af specielle maskiner/ der har indbygget codecs
og kan LÆSE disse.....

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 01-04-12 21:06

NB:
Har forretsen lige været ude for DET,
dog med en media-player, der ikke havde den rigtige OPLØSNING 1080P
og kunne afspille det medie.....
så den skulle også igennem en omkodning til noget der kunne afspilles - gennem DEN

Kommentar
Fra : transor

Dato : 02-04-12 08:53

Jeg går ud fra at det er en standard DVD afspiller -og ikke en computer,der er problemet.
Jeg går også ud fra at problemet er med købe dvd'er.
Hvis det er korrekt, kan du godt glemme alle bemærkningerne om kodecs og opløsning.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 03-04-12 13:59

har du sat et andet kabel i?

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 03-04-12 19:08

transor.
Ja der er tale om helt almindelige købe dvdér.

snaptil.
Vil forsøge med et andet kabel en af dagene.

Iøvrigt ret interessant med nomore´s komentarer men er ikke aktuelle i dette tilfælde.

Godkendelse af svar
Fra : Fattig

Dato : 08-04-12 19:06

Tak for svaret transor.