/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Aerox.
Fra : Mordex
Vist : 420 gange
50 point
Dato : 27-05-03 23:31

Er der nogen der ved om jeg kan få minAerox til at køre hurtigere med et cylinder kit 70 ccm? Den kører i forvejen ca.60km/t.
Er der ellers andet jeg kan gøre? Det må helst ikke være for dyrt....!!!

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 27-05-03 23:42

Tja, det ville da helt sikkert hjælpe med et 70ccm cylinder kit, men så skal du også have tun udstødning og anden kaburator og variomatic og krumtap for at få noget ud af det....

kig en gang på www.moped.dk under tuning og læs hvad du har brug for, og spørg hvis du har problemer (det er mig der er den ene ejer på moped.dk så jeg burde kunne svare ) der er en masse af delene der får den til at kører en smule hurtigere men som godt kan undværes, så skriv lige lidt om hvor hurtigt du vil have den til at rende osv... !

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 28-05-03 00:18

Hej Jon. Jeg har en udstødning af mærket Tecnigas Next. Det er ikke en tun-udstødning, vel??? Det er nok ikke noget der duer, eller er det???
Jeg vil gerne have den til at køre ca. 100-120km/t.

Accepteret svar
Fra : Jon

Modtaget 50 point
Dato : 28-05-03 07:59

Hvis du vil have den til at kører så hurtigt kommer det til at koste en del !

Din Tecnigas Next potte kan slet ikke følge med de store 70ccm evo cylindere, den er kun skabt til lovlige cylindere...

Du skal bruge mange dele for at få den op over 100kmt men kig lidt på www.moped.dk under tuning, eller gå ind på www.mopedgallery.com og kig under din egen scooter og kig hvad andre folk har på den olg hvor hurtigt den kører med det på !

Kommentar
Fra : dr_scooter

Dato : 28-05-03 15:19

ny udst., ny kab., større studs, højere gearing og hvis du har en 70 ccm cyl. kan du godt komme op på 100+

mvh dr_scooter...

eks. på cyl. Hebo evo, Malossi(MHR), polini evo x...

eks. på udst. GIANELLI NRX, EVOLUTION ATHENA, METRA, PROMA PRO RACE SPECIEL

tjek http://www.west-import.dk/

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 29-05-03 11:05

dr_scooter -> hva med fx. krumtap? og tror du du kan få den op på 100kmt uden en racing vario ? Og proma pro race potten er jo ligså dårlig som en next...

og Metra'en kører dårligere på 70ccm cyller end en original udstødning (en af mine venner HAR prøvet det !)

bare lige min mening

Godkendelse af svar
Fra : Mordex

Dato : 26-10-03 20:21

Tak for svaret Jon.
Nu har jeg følgende på min Aerox:
47,6 alu athena cyl.,
21 mm delorto karb.,
Italy racing vario med kilerem,
powerluftfilter,
stadig den same potte(endnu),
og snart skifter jeg krumtap, kobling, potte og måske gearing.
Lige nu kører den ca 100km/t og i optrækket går den på baghjul med meget lidt hjælp.
Kanonfedt.
Tak for hjælpen.