/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
En lille reminder
Fra : Kaptajn-Tommy
Vist : 572 gange
50 point
Dato : 30-03-12 20:05

Har alle husket at indberette nedlagt vildt ?

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 30-03-12 20:22

Jepper. Gjorde det 3 dage efter modtagelsen af skemaet.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 30-03-12 23:23

Nixen, og dette burde være lagt under "tip" for idioter under våben ved sikkert ikke en fløjtende dyt om foreskrifterne udi de mest almindelige regler......(dit alias er temmeligt tydeligt)

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 30-03-12 23:34

Har lige NAKKET en ½ ABE = tæller den MED

Eller - de andre Pensionister der er røget med
PÅ VEJEN.....

Kommentar
Fra : prio

Dato : 31-03-12 00:16

Det første spørgsmål/tip fra en ny bruger - og SIKKE en venlig modtagelse fra nomore og ziggy99.

Håber, at du kender til blacklistknappen, og ikke lader dig skræmme så let af tumperne her, Kaptajn-Tommy.

- velkommen til!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 31-03-12 13:38

Nixen, og dette burde være lagt under "tip" for idioter under våben ved sikkert ikke en fløjtende dyt om foreskrifterne udi de mest almindelige regler......(dit alias er temmeligt tydeligt)skrev tågehornet von Duuuuuuuuuuut. Nej, det er ikke et "tip" - men noget alle jægere ved !
Alias mig her, og alias mig der - og alias mig langt op i røven.

prio, tak for din velkomst.

Mvh.
Tommy

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 31-03-12 13:39

I øvrigt synes jeg at skemaet er ufuldstændigt. Under rådyr burde man skulle oplyse, om hvorvidt der har været tale om nedlagte råer, lam eller bukke. Så kan oplysningerne i skemaet bruges til forslag/omfanget af regionale reguleringer.

Mvh.
Tonganeseren
Skulle spille smart i torsdags - i næsten intet tøj. Resultat: Snottet som bare pokker.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 31-03-12 13:43

I januar beskar jeg vores blommetræ, hvor et duepar plejer at bygge rede. Nu sidder de og kigger mistrøstigt på et træ uden "fundament". I morgen bygger jeg en platform til dem.

Vi passer en hamster for nogle gode venner. Nu har hunden siddet foran buret i snart 3 timer - uden at røre sig. Det kalder man squ fast stand. Jeg havde engang en papegøje, og det var festligt at se min tidligere hund tage stand foran volieren. Urørlig - i timevis. God træning.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 31-03-12 14:45

Citat
øvrigt synes jeg at skemaet er ufuldstændigt. Under rådyr burde man skulle oplyse, om hvorvidt der har været tale om nedlagte råer, lam eller bukke.
Heri giver jeg dig 100% ret.
Personligt mener jeg, at der bliver nedlagt alt for få råer. Tør man antyde denne teori: Nedlæg 2 hundyr/lam før en buk...
En tradition jeg gerne så afskaffet, er den tradition der hedder "bukkepral"
Hvem gider at komme til bukkepral med en syg udskudsbuk, selvom bukkejægeren burde ha' 1.præmie for at nedlægge den. Nææææh, det er jo ikke phint og phornemt nok at præsentere "sådan en karl" blandt moderne jægere, der går i moderigtigt goretex tøj. Ikke engang en gåtur på reviret er moderne mere. Næhhh, det gider man skam ikke, man lader sig transportere rundt på reviret i moderne 4x4 m/kopholder, gør man. Sådan en maskine skræmmer for øvrigt alt levende væk, men hvad gør det, man har jo sat vildtkameraer op på reviret, så kan man nemlig invitere naboen over, for at se dyrelivet på reviret - hjemme på sofaen.

Nå ups, det var et lille sidespring.

Mvh.
Tommy

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 31-03-12 16:54

Ziggy99 knolden skrev i en eller anden fjolsetråd: "Jeg blaclister ingen" Kigger man under Ziggy99 knoldens profil, viser det sig at fjolset har blacket 15 personer

      Klaudi    13-04-2002
2      Teil    19-07-2003
3      pk2dk99    09-06-2004
4      Klumme    09-12-2004
5      Krummen    16-01-2005
6      kartoffel88    30-03-2006
7      Pivili    27-05-2006
8      Stouenberg    19-09-2006
9      Laika_pigen    16-04-2007
10      Provsten1    21-04-2009
11      vic200    15-06-2009
12      klaudi_LVII    03-07-2009
13      betterwisser    03-03-2010
14      nomore    09-12-2010
15      zyster    03-12-2011

Medløberen nomore, er også blacket

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 01-04-12 09:57

Ja, jeg har for længst (01-03-12) indberettet vildtudbytte for 2011/12 via Naturstyrelsens hjemmeside.
Jeg påførte ligeledes at have "nedlagt", måske kun vingeskudt vor fælles ven, bb1, da han tilsyneladende er borte ?? - Heller ikke på hans private adresse findes der tegn på hans tilstedeværelse (har jeg hørt)
Måske han er taget til Philipinien for at få sine dænder serviceret, så han er klar til at kunne deltage i DJ valget som indpisker for Roeden !! Intet er så livgivende som en smilende skønhed !!

ØV4
"Og oven over alting, stråler Moder sol"

Accepteret svar
Fra : betterwisser

Modtaget 50 point
Dato : 01-04-12 10:38

Det bliver gjort med det samme.
Du har ganske ret i, det med køns opgivelse, det burde vel gennemgående gælde for alt jagtbart vildt.
Der vil på den måde tilgå statestikken en meget værdifuldt matriale, helt gratis.

Ingen indbretning, intet jagttegn burde også indføres.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 01-04-12 15:22

Alt er klaret - indberetningen samt betaling af jagttegn, så nu er vi klar til en ny og spændende tid.

Iøvrigt kan jeg tilslutte mig betterwissers tanker om, at uden indberetning ingen jagttegn !! Sådan har det været for nogle år siden (desværre husker jeg ikke tidspunktet), men p.g.a. tåbelige regler vedr. registerlovgivningen, kan det ikke lade sig gøre mere !!!

Med venlig hilsen
Provsten1
Multi-X

Godkendelse af svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-04-12 10:50

Tak for svaret betterwisser.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 02-04-12 15:43

Velbekommen og tak for poients