/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Ophæng til køkkentøj
Fra : o.v.n.
Vist : 3197 gange
200 point
Dato : 30-03-12 19:55

Hvad vil i foreslå til at hænge mine blå emaljerede køkkentøj op med?
Der er jo lidt retro i den slag så jeg har dem hængende på siden af køkkenskabet til pynt, men problemet er at jeg bruger flere af dem en gang imellem, derfor vil det ikke være så godt at bore et lille hul i siden på en rundform for eksempel, en snor er heller i løsningen i den form som jeg har forsøgt, hvad vil i foreslå?

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 30-03-12 20:14

Hæng en bagerist op, dem som man køber specielt til at afkøle brød på.

Der bruger du "slagterkroge" som kan købes i diverse udformninger- og der kan du hænge de gode blå redskaber.
2 på langs under hinanden, kan vel dække behovet ?

randformen kan sagtens hænge - hvis du bruger den inderste ring istedet for den yderste til at hænge den på

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 30-03-12 20:15

Hej o.v.n.

Hvis jeg var dig ville jeg købe en metalgardinstang i Jysk.
Der kan du nøjes med at bore 2 huller til at hænge den op med.
Derefter ville jeg købe nogle kødkroge a'la dem her til at hænge tingene i.
http://www.fastshop.dk/shop/s-kroge-koedkroge-90c1.html

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-03-12 20:21

Flere hoveder tænker bedre end mit lille hovede alene der er allerede flere gode forslag

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 30-03-12 20:22

Citat
Flere hoveder tænker bedre end mit lille hovede alene

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 210 point
Dato : 30-03-12 20:28

Du kan også købe nogle køkkengreb . De fås i flere længder.
http://www.net2kontant.dk/product.asp?product=7115

Så er der flere "fordelings" muligheder.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 30-03-12 20:35

og jeg får ikke mail

Grunden til at jeg foreslog ristene, er netop fordi, at en lang stang er umuligt at hænge det på, det ser ikke særlig kønt ud. Det skal fordeles efter størrelse.
Især hvis det ikke er en væg men en skabsvæg.

Så piaskov andet forslag, med de små beslag vil også kunne dække det behov.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-03-12 20:40

De store sorte hjælpe-klemmer fra Silvan kan vel holde hvis du borer et hul i klemme-håndtaget og skruer den fast.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 30-03-12 21:17

Citat
De store sorte hjælpe-klemmer fra Silvan kan vel holde hvis du borer et hul i klemme-håndtaget og skruer den fast.

Må vi se Din bolig en dag ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-03-12 21:32

Denne skinne

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/30102907/

se også de to små billeder oppe i venstre hjørne

Mere her, også s-krogene

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/categories/departments/kitchen/20676/

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 30-03-12 23:40

Kommer LIDT an på hvad du vil hænge op
har et meget sjældent ophæng til diverse gryde-skeér
Hvis det var noget........?

Samt en del andet BLÅT jeg ikke kan afhænde?
Ellers ville lave en væg???? i kobber-plade (gerne ir´ret) og montere det på´ det
man får en speciel følelse af gammeldavs

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 30-03-12 23:43

NB:
Alt er relativt, men hvor stor er din samling
------
Ellers brug en baggrund af gamle klinker/ klæbe-papir
og hæng det op på det.
Ser meget pænt ud, og kan godt finde et par gamle billeder af samme.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 31-03-12 08:59

Det gamle blå er vel jern så måske en gang magnetmaling eller "magnetstænger" ( som til knive ).
eller bare diverse kraftige permanente magneter ( billigst ved på loppe at købe nogle store "afbrændte højttalere og så "save" magneten løs -magneter fra "døde Harddiske er også temmelig kraftige ) )

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-04-12 03:53

Tak for svaret piaskov. En udmærket ide' om det bliver lige nøjagtig køkkengreb er ikke sikkert, men jeg har fået nogle ideer at arbejde videre med

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-04-12 17:02

Ja LuffeA - men jeg har ikke skruet alle de sorte klemmer fast endnu.
Til de store ting bruger jeg de gule "Knudsen" kiler som mellemlæg så de vipper lidt ud.

Ps. Min kone syntes nok også det er flot når hun kommer hjem.