/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
E-Mail
#NavnPoint
o.v.n. 20481
miritdk 16341
Klaudi 15049
refi 14168
dk 5455
tedd 5322
webnoob 5265
BjarneD 5014
emesen 4154
10  bentjuul 3460
Mailboksen er fyldt
Fra : anetteogjesper
Vist : 2042 gange
20 point
Dato : 30-03-12 15:21

Hej

Jeg har et problem. Min mors mailboks siger den er fyldt 100% men jeg kan bare ikke forstå det og vil gerne vide hvad jeg skal gøre.

Hun har Telenor som udbyder og benytter Mozilla Thunderbird.

Mailprogrammet siger kvote 100% og 40902 af 40960 kb brugt

Jeg har prøvet at slette mails, men jeg kan ikke slette nogen mails.

Hvad skal jeg gøre og hvor ligger problemet?

Håber på hurtigt svar

Venlig hilsen
Anette

 
 
Kommentar
Fra : transor


Dato : 30-03-12 15:59

Det fremgår ikke tydeligt om det er boxen hos telenor, som er overfyldt, eller det er din mor som er ved at overfylde sin maskine.

Hvis det er det sidste må der være noget galt med dine oplysninger eller din mors indstillinger,
Ca 40 MB gemte mail er ikke ret meget.

Hvis det er boxen hos telenor der rummer ca. 40 MB er din mors mailprogram formentlig forkert indstillet, så det ikke tømmer boxen, men bevarer indholdet, når hun tager mail hjem.

Kommentar
Fra : o.v.n.


Dato : 30-03-12 18:05

Det er næsten 100% sikkert på serveren at der er for lidt plads, har i sat Thunderbird til at lade mails blive på serveren selv om de er slettede i programmet? Eller er den sat op til IMAP?
Forslag: Log ind på webmail hos udbyder Telenor og slet mail der fylder, hvis der er vedhæftede filer så kan 40960 kb hurtigt blive brugt, det er iøvrig ikke ret stor mailboks som Telenor har sat af til jer, en enkelt mail med stor vedhæftning kan udløse fejlen,
er der mulighed for at udvide så der bliver plads til flere mails?

Kommentar
Fra : transor


Dato : 30-03-12 20:02

40 MB er da en større mailbox en de fleste andre udbydere har.

Accepteret svar
Fra : clou

Modtaget 20 point
Dato : 01-04-12 15:56

Gå ind i indstillinger på mailprogrammet - og tjek om der er sat "flueben" i: Gem meddelelser på Serveren - er der det, så fjern "fluebenet".

Clou

Kommentar
Fra : molokyle


Dato : 02-04-12 02:30

Det er ikke nok at slette mails i din mailklient: Thunderbird.
Hvis klienten ikke er synkroniseret med mailserveren, skal mails også slettes på denne. Selvom du sletter mails lokalt (..på din harddisk) vil disse stadig ligge og fylde op på serveren (..hos Telenor).

Det er efter al sandsynlighed kun en kopi du prøver at slette.

Derfor skal du enten synkronisere din mailklient med serveren (...som clou beskriver i kommentaren ovenfor) ..ELLER log'e ind direkte på mailserveren og slette mails dér.

Præcis hvordan du gør dette må du konsultere Telenor for at få at vide.

Selv bruger jeg ingen mailklient (Outlook, Thunderbird.. osv.), men log'er ind direkte på TDC's mailserver (..som er min udbyder) via min browser (IE8).

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : anetteogjesper


Dato : 20-04-12 21:50

Tak for svaret clou. Og tak alle sammen

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177415
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407849
Brugere : 218876

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste