/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Nøgle sidder fast i tænding!
Fra : fred280188
Vist : 2625 gange
120 point
Dato : 30-03-12 10:50

Hey Kandu

Min nøgle sidder fast i tændingslåsen på min Peugeot 306 1996 (uden startspærre), den vil ikke dreje, heller ikke komme ud.
Hvordan får jeg tændingslåsen ud?, da nøglen ikke drejer vil tanden ikke løsne og udløsermekanismen ikke give slip på cylinderen. Kan jeg banke tanden ind, eller skal jeg til at flå nøglen ud og bore

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 30-03-12 10:52

har du prøvet at lirke den stille og roligt til den ene og den anden side.

Accepteret svar
Fra : grow

Modtaget 70 point
Dato : 30-03-12 11:13

Hvis den har ratlås så husk også at vrikke rettet frem og tilbage samtidig med at du lirker med nøglen.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 30-03-12 12:20

og en lile smule låseolie er nok heller ingen skade til

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-03-12 12:28

Giv den noget Caramba, det er spray der løsner...

Ellers kan din lokale Peugeot forhandler sikkert hjælpe?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-03-12 19:11

Citat
Kan jeg banke tanden

Er det en "bankenøgle"

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 02-04-12 01:17

Jeg har for år tilbage prøvet det samme, men som grow skriver:du skal lirke lidt med rattet, det er nok ratlåsen der "klemmer"

Kommentar
Fra : grow

Dato : 03-04-12 23:59

Tak for point, så lykkedes det uden tvivl