/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Makro udskrivning excel
Fra : hojriiskim
Vist : 1101 gange
20 point
Dato : 29-03-12 15:52

Hej.

Vi har et stort regneark med en del sider. For at undgå at udskrive alle sider hver gang og at undgå at skulle sidde og skrive "1-2,4,8-9" når man skal udskrive i udskriftsvinduet, ville vi gerne lave en "print" knap i regnearket - jeg går ud fra det skal foregå via makro.

Findes der ikke en guide til opsætning af den slags i excel eller skal man sidde og skrive koderne ind? jeg tænker om der er en form for wizard hvor man bare vælger de felter man vil udskrive osv. i stedet for at have kode-sproget?

Kan man lave det sådan at man har et afkrydsningsskema på siden hvor print knappen er, og så udskriver den de sider der er sat kryds ved?

Accepteret svar
Fra : meiland

Modtaget 20 point
Dato : 29-03-12 16:21

Hej !

Jeg kan ikke vælge at udskrive "1-2,4,8-9" som jeg kan i Word.

Du kan sagtens lave en makro som kan hjælpe dig. Hvis du har en nyere excel skal du aktivere udvikler-fanen for at finde "optag makro".
Klik på officeknappen og vælg Excel-indstillinger. Under Populær skal du checke "Vis fanen Udvikler på båndet".
Når du har optaget en makro kan du se den ved at klikke ALT+F11 og derefter klikke på Modules (module1).

Du kan sikkert godt lave et afkrydsningsskema på siden, men jeg ville lave en dialogboks i stedet (men med afkrydsningsbokse).
Den nemmeste kode vil vælge at se om "siden" er afkrydset og så printe den, og så checke næste side osv.
Det er ikke god kodning, men det vil fungere.

Godkendelse af svar
Fra : hojriiskim

Dato : 23-04-12 11:07

Tak for svaret meiland.