/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Er jeg som sædvanligt bagud ?
Fra : vedikkealt
Vist : 706 gange
500 point
Dato : 28-03-12 08:54

Jeg har lige oprettet en ny gmail.com konto.

Jeg læser så videre på alle disse hersens helt unødvendige funktioner - snart sagt i tusindtal.

At jeg ikke fatter andet end en brøkdel af det, kan i jo ikke gøre noget ved...

Men hvorfor er det blevet nødvendigt for Google, at efterligne Fjæsbogen ... nærmest mere end 100 % ?

Men findes der alternativer, der er enkle og ligetil, ligesom Google var før ?

For jeg kunne jo sagtens være så langt bagud ... i EGNE "opdateringer" at det helt var forbigået min opmærksomhed, at der var kommet nye muligheder...

Lever Outlook til privatbrug egentligt endnu ?, eller er det i dag udelukkende til firmaer ?

...vedikkealt

Accepteret svar
Fra : EA_HS

Modtaget 510 point
Dato : 28-03-12 09:51

du kan jo nøjes med at brige de funktioner du synes om,
det er sikkert heller ikke alle der har en profil på facebook, twitter mm.

en moderne tlf. har også en masse funktioner som for mit vedkommende er
uinteressante eller ikke ved hvad skal bruges til,

jeg har dog både en moderne tlf. og en gmail konto
gmailen er den bedste efter min mening, i modsætning til hotmail / live.dk, yahoo, jubii mail m.fl.
der er ingen (irriterende) reklamer, let at sortere / opdele i mapper, og god plads til at læse mailen,
fx. jubii er der kun ca. halvdelen af skærmen reserveret til selve mailen, resten er 'spildplads'
samtidig tager den lang tid om at åbne,
det mest smarte ved alle 'uden for computeren email' er at de kan læses hvor som helst, (i landet/verden)
fx. når min internetforbindelse svigter, eller computeren går ned, mm.

på en moderne bil (som også alle ligner hinanden efterhånden) er der også en masse funktioner
du sagtens kan undvære, fx
GPS, a/c, servo, hilholder, el. dit og dat,....
i 'gamle dage' kørte bilen uden alle disse 'nymodens påfund'.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-03-12 10:43

Jeg har en konto i forum, en gratis en, men man kan kun få små mail i den og ikke ret mange. Vil man have en stor mailboks, så koster det.

Jeg bruger den konto til at opgive på alle de sider som forlanger det. Jeg får en del spam, men jeg tømmer den 1 gang om ugen. Så ser jeg hvem der sælger mailadresser, og de får aldrig min hjemmemail.

G mail har jeg droppet, det er for meget .

Men live mail har jeg og de fungerer.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 28-03-12 13:57

Jeg syntes ikke at forskellen er særlig stor ej heller uoverskuelig, og udseendet ligner slet ikke facebook, jeg er glad for mine gmails som jeg bruger mest og vil ikke undvære dem.

Jeg har også live mail som du vil syntes er lige så uoverskuelig.

Sjovt nok tager mange afstand fra alt nyt og vil beholde det gamle, men efter en tid vil de ikke undvære det nye.

Lev med i nuet og lad fortiden være historie.

Outlook kan du sagtens få, den er med i Office pakken http://www.microsoftstore.dk/shop/da-DK/Microsoft/Office-til-Hjemmet-og-Firmaet-2010-(Dansk)

eller Outlook alene http://www.microsoftstore.dk/shop/da-DK/Microsoft/Outlook-2010-(Dansk)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-03-12 14:32

Sådan kan google se ud
http://peecee.dk/upload/view/358883/full
klik på gmail (når du er logget ind ) og dine mail vises

Det er vist i browseren "google chrome "

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-03-12 14:36

Sådan ser google ud når jeg bruger IE9.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 29-03-12 08:25

Det er nu ikke, fordi jeg "hader noget nyt" er f.eks., lige gået fra Nokia 3510i og Nokia n90 til HTC Sensation XL, så lidt sker der da her ... det går bare ikke så stærkt...

Men for F..... da, ALLE de indstillings muligheder, aner ikke hvad det skal gøre godt for...

Jeg vælger så at bruge "fabriksindstillingerne" i gmail.com - om det så er en ulempe eller en fordel ... aner det ikke.

Og så kan jeg ikke lade være med at spekulerer på, hvem bruger alle disse muligheder, mit gæt er - et fåtal - i min verden fremkommer sådanne helt nødvendige """indstillingsmuligheder""" alene af den grund, at der sidder nogle IT udviklere der gerne vil have smør på brødet.

Kan nogen her, nævne bare 1 - 2 - 3 udnyttede muligheder, som i bruger daglig.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-03-12 12:03

Ok ja - der er mange der bruger mange af mulighederne....................min nabo har fyldt googleforsiden op med aviser/sport/ ol.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-03-12 12:14

Jeg har en gmail og bruger igoogle som startside,
der har jeg lagt gadgets fra Ekstrabladet, BT, JP og PC World,
og jeg har en fra bygeradar.dk, en fra DMI, en fra Filehippo.com
og dagens vits fra narrehat.dk, dem bruger jeg dagligt!

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 30-03-12 01:11

Jeg er meget glad for live mail. Jeg har 2 og de fungerer på alle computere og også på den nye androi telefon. Også selv om jeg næsten ikke kan læse mailene.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 30-03-12 08:42

# granner01

Det med ikke at kunne læse mail på androiden...

Hvis det er muligt kan du så ikke - sætte 2 fingre på skærmen - og køre dem fra hinanden, så teksten bliver større ... bare et forslag fra en amatør ...

Funktionen hedder noget fint ... som jeg ikke husker...

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 30-03-12 08:57

Og måske ... kan også jeg finde noget at bruge alt det Google moderne noget til...

For jeg har efter bedste evne forsøgt at læse noget af det, og her forstår jeg at man kan blive hvirvlet ind i nogle cirkler - altså som jeg læser det, nogle netværks kontakt grupper...

Hvilket har givet mig den tanke, at jeg kunne bruge det i noget bestyrelses arbejde, hvor vi så kunne have vores egen lille cirkel, for hurtigt og nemt at kunne komme i kontakt med hinanden.

Men hvordan man gør det i praksis, er en helt anden sag, for der er der langt fra at forstå hvordan det virker, og så til at få det til at virke...

Og så skal jeg også finde ud af, om alle beboerne også kan komme i en cirkel, og så under ET informerer dem om - et eller andet, eller det forsat skal foregå på "gammeldags" mail manér til den enkeltes mail adresse.

Ak ja ... der er udfordringer nok... ...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-03-12 14:40

Husk lige at du ikke må sætte nogen i en cirkel eller andet i den retning.
Du må tilbyde at de kommer ind i "cirklen".
Det har noget at gøre med persondataloven.

Hvis du vil snakke sammen med en bestyrelse, kan du også benytte skype.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 31-03-12 07:50

# Eyvind

Hmm... så kan jeg ikke bruge det der cirkel noget.

For det jeg har brug for er en mail adresse fra hver bolig - helst alle - da det ville gøre bestyrelses arbejdet noget nemmere på det informative område.

Og der mener jeg så at have set, at jeg kan oprette en gruppe i gmail, der fungerer som i Outlook, hvor så hver enkelt bolig får hver deres mail, uden at alles mail adresser kan ses af alle.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-04-12 16:48

Jeg har lige været til møde med nogle grundejerforeninger, hvor der netop blev talt om samlede mail og SMS udsendeelser til grundejere................og en fortalte at alle på en mail-liste selv skal tilmelde sig og kunne meldes fra igen.

Disse lister indeholdt både navn adresse og forbrugsoplysninger.
Men hvis du minimerer oplysningerne i dit kartotek, så kommer persondataregisterloven ikke i anvendelse.

Men vigtigt er det at kunne melde fra igen.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 02-04-12 05:48

# Eyvind

Her er der alene tale om en mail adresse registrering.

Og så skal Nyhedsbrevene bare udsendes Bcc.

Selvfølgelig skal du melde dig til, og ligeså kunne framelde dig igen.

Men her skulle der ingen problemer være i, at den enkelte kontakter bestyrelsen med et ønske om at blive slettet fra mail listen igen.

Vi skal bare sikre at INGEN mod deres vilje modtager et elektronisk Nyhedsbrev.

Og så regner vi ikke med større udskiftning af mail adresser, end det sagtens kan fungerer manuelt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-04-12 09:44

Det lyder rimeligt, og vil sikkert ikke give problemer.

Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 03-04-12 08:48

Tak for svaret EA_HS.

Ja ... du har helt ret, jeg kan jo bare bruge det, jeg kan finde ud af at bruge.

Diverse ""hjælpeanordninger"" i forskellige programmer hjælper mig INTET, fatter ikke hvad der står, ligesom på f.eks., Fjæsbogen. Så der hvor jeg får muligheden NEJ ... vælger jeg i 9 ud af 10 tilfælde det, da jeg ikke fatter eller er i stand til at læse / forstå hvad betydning et ja har.

Bedste hilsner fra et solstrålende Nordjylland...