/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
kopiere en del af en dvd
Fra : faldsled
Vist : 840 gange
200 point
Dato : 27-03-12 22:16

Hej hvad er det for et program som man bruger til "rip" en del af en video, jeg har gjort det engang, men totalt glemt det, jeg har både xp og vista.
Jeg er helt amatør

Kommentar
Fra : wanky

Dato : 27-03-12 23:06

Jeg anvender selv DVD Fab. Det kan hentes på http://www.dvdfab.com/download.htm
Der er gratis 30 dages prøve. At købe det koster ca 700 kr. Jeg har et par gange haft brug for hjælp fra firmaets side. Og de er meget hjælpsomme. Selvom det er et kinesisk firma, svarer de på engelsk i løbet af 1-2 dage

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 27-03-12 23:44

Tjek You Tube ud... Der ligger en masse video guider til rip af dvd´er.
Prøv Handbrake ud af 10.0000 rip software.

http://handbrake.fr/
http://www.youtube.com/watch?v=boHyO5RFWdI

Kommentar
Fra : gril

Dato : 28-03-12 05:12

et program der er let at bruge og gratis --> dvdshrink

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 28-03-12 10:02

det ser ikke ud til 'far' google, kender et program der kan rippe kun en del af en DVD video,
fx 10 min.
hvis du googler "how to rip part of dvd video"
finder han Ca. 481.000.000 resultater

hvis du vil rippe hele DVD'en og klippe det ubrugelige ud bagefter, og googler
"how rip dvd"
finder han Ca. 62.700.000 resultater (62 millioner),.. ..

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 28-03-12 12:00

Jeg bruger dette program:

http://www.imtoo.com/dvd-ripper.html

Hvis du søger "dvd ripper" på google, får du læssevis af link - både til gratis- og til betalingsprogrammer.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-03-12 14:05

Du bruger 2 udtryk i dit spørgsmål

Hvis du vil "rippe" er det HELE DVDen du ripper....

Hvis du vil kopiere loader du bare DVDen i et videoredigeringsprogram og kan "klippe" det ud du ønsker....

Du kan IKKE rippe en del af en DVD.... Enten eller

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 28-03-12 14:20

Du tager fejl refi.

Man kan uden problemer rippe dele af en dvd.

Det kan man gøre med billede såvel som lyd. Til sidstnævnte bruger man audio ripper.

Det du foreslår skaber overflødigt og besværligt arbejde.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-03-12 14:48

Jeg tvivler på jeg tager fejl

Det er nok et spørgsmål om at bruge ordene rigtigt....

HVORDAN vil du forklare et program at du KUN skal bruge 2 minutter af en film som programmet ikke har loadet først...

Hvordan skulle det dog kunne finde noget UKENDT ?????

Det program du henviser til loader da også HELE filmen og DEREFTER klipper det ud man ønsker

Citat
cut certain clips, merge several clips into one with transitional effects added, crop selected scenes

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-03-12 14:51

Brug Format Factory(GRATIS)
http://www.formatoz.com/

Med det kan du klippe xx antal sekunder/minutter ud og gemme som f.eks. mp4

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-03-12 14:52

Det er nok dette du tænker på....

Citat
Rip any segment from a DVD movie by specifying the start time and duration of the segment.

Men det kan du jo ikke vide FØR du har loadet DVDen

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 200 point
Dato : 28-03-12 15:05

Selvfølgelig skal DVD sættes i drevet ellers kan man squ da ikke rip/kopiere den!

Hent og installer Format Factory
http://www.formatoz.com/

Sæt DVD i drev og luk vinduer der åbner.
Så åbner du Format Factory og vælger "ROM Enhed \ DVD \ CD \ ISO"Klik så på DVD til Video fil.
Her kan du vælge de kapitler du vil kopiere,
eller du kan klikke på et kapitel og vælge
"Sæt omfang" der kan man klippe ønsket længde ud.

Klik på Konverter

Så er du på startsiden, klik på Start for at konverterer

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 29-03-12 00:00
Godkendelse af svar
Fra : faldsled

Dato : 29-03-12 15:50

Tak for svaret Klaudi. Det er ikke helt lykkes endnu, men øvelse gør mester Tak til alle for svar

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-03-12 16:09

velbekomme