/ Forside/ Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 510
Hastighedstest som kan måle over 350mbit
Fra : dr_scooter
Vist : 833 gange
115 point
Dato : 27-03-12 20:05

Er der nogle kloge hoveder som kender et sted som kan måle mere end 350mbit downstream?
Jeg er nemlig ikke helt klar over hvor meget linien kan klare, og kunne godt tænke mig at få afklaret dette. waoo viser at den trækker 350mbit stabilt, men jeg kan dog lave denne test fra 2 pc'er på samme tid, med samme resultat (ialt 700mbit)... Jeg er bare bange for at dette ikke giver et korrekt resultat da flash nogle gange har sin egen måde at fortolke lignende test.

-hastighedstest.tdc.dk (max 110 mbit)
- telenor (250 mbit)
-speedtest.net (max 290 mbit)
-waoo.dk/internet/Hastighedsmaaler (350 mbit)

ps. det skal siges at jeg har prøvet flere udenlandske sites, som dog ikke kommer i nærheden af 100mbit i hastighedstest.

Venlig hilsen
Dr_Scooter

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 27-03-12 20:15

Hvor kan man få sådan en hurtig forbindelse henne på 700 mbit?
Jeg har en 30/3 mbit som jeg syntes er hurtig nok.

vic200

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 27-03-12 20:19

Tror du MAX kan hente/uppe med MAX 40mb (fibernet)
så du må da have noget vi andre ikke har, siden du spørger efter 700mb
Sikker på du ikke MENER = KBs

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 27-03-12 20:22

NB: tvivler på at du overhovedet kan finde en måler på TDC eller andre steder, der kan måle over 50MB

Kommentar
Fra : dr_scooter

Dato : 27-03-12 20:34

Den er desværre go' nok ;) http://flic.kr/p/bGtnTM

Kommentar
Fra : transor

Dato : 27-03-12 20:54

350 millibit er nu ikke særlig meget. bit er måleenheden for informationsmængde.

Du menet formentlig megabinits pr sekund. Det er noget helt anet.

Kommentar
Fra : dr_scooter

Dato : 27-03-12 21:17

*Mbit/s

Kommentar
Fra : transor

Dato : 27-03-12 21:58

Og så hedder det iden forbindelse ikke bit men binits.

Jeg ved godt at mange tager fejl, men det bliver det ikke rigtigere af.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 31-03-12 01:02

Citat
Jeg ved godt at mange tager fejl, men det bliver det ikke rigtigere af.

Citat
Den er desværre go' nok ;) http://flic.kr/p/bGtnTM

Linket virker ikke efter hensigten.....

MEN hvis du på noget TISSE _ PUNKT kommer op over ? 45 MB/S op eller ned
så er du dæleme Danmarks? hidtil hurtigste.......

Har du SATELIT = meget dyrt men ABSOLUT en mulighederne = ÅBNE for hvem ved hvad
af hastigheder - men tvivler på det kan købes for Danske penge ??
det kan DET, MEN EGET DYRT

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 09-04-12 03:47
Kommentar
Fra : rotw

Dato : 09-04-12 03:54

Eller ville jeg anbefale dig DTU de skulle ligge inde med Danmarks hurtigste forbindelse

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 18-07-12 00:16

du kunne jo prøve Nianets hastighedstest
Jeg ved ikke hvor højt den når op men eftersom de leverer 1000Mb/s (jeps, Gigabit internet)kunne det jo være at deres test kunne nå derop

Problemet med de forskellige test er at det for det første kræver noget udstyr der kan levere data nok, og en linje der er hurtig nok og at der jo nok er mere en en der tester på et givent tidspunkt.

@transor: det hedder altså ikke binit men derimod binary digit hvis du absolut vil være så korrekt.
Man forkortede så binary digit til binit. Senere forkortede man det simpelthen til bit.
binit udgik af sproget samtidig med grauballemandens død
En lille test, prøv at slå binit op i en ordbog.
Prøv nu at slå bit op i stedet for