/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
NemID til IPhone?
Fra : kartoffel88
Vist : 1741 gange
33 point
Dato : 24-03-12 14:26

Hejsa.
Jeg kan ikke logge ind på Skat's hjemmeside med min IPhone og bruge NemID, da de kræver Java.
Men Nordea netbank virker fint med NemID..

Nogen løsning? En anden browser til IPhone? Eller noget andet?

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 24-03-12 14:53

Havde det nu været din bank, det ikke virkede hos, så ville jeg sige: Skift bank!
Men der findes vist endnu ikke et alternativ til SKAT?

Nå men, svaret er at du ikke kan bruge NemID på din iphone, når du skal logge på hos SKAT

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 24-03-12 15:36

Eller SKAT får lavet en app, der kan køre på en iPhone.

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 33 point
Dato : 24-03-12 17:28

Hovedproblemet er at Oracle sidder tungt på Java, og vel ikke har planer om at lave en lille applet til smartphones.

Google havde pillet i koden for at den kunne fungere i Android, hvilket fik Oracle til at pudse en flok dyre advokater på dem, indtil den sag er afgjort skal brugerne kigge langt efter Java.

Citat
Eller SKAT får lavet en app, der kan køre på en iPhone.

Man kan da endnu oprette sig via personnummer og selvvalgt kode hos SKAT.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 24-03-12 18:43

Du kan logge på med tast selv kode hos skat

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-03-12 19:33

Hvad skal man dog også på SKAT via en iphone

Så vigtigt er det vel heller ikke så man ikke kan vente til man kommer hjem

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-03-12 19:47

Citat
Hvad skal man dog også på SKAT via en iphone [Meget forvirret]

Så vigtigt er det vel heller ikke så man ikke kan vente til man kommer hjem [Blink]

Taste kørselsfradraget ind på forskudsangivelsen når man har kørt i sin bil til Saigon.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-03-12 20:31

Godkendelse af svar
Fra : kartoffel88

Dato : 25-03-12 15:13

Tak for svaret LuffeA.