/ Forside/ Karriere / Udlandet / Andet udlandet / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 410
Auktioner ala DBA.dk i Asien/Østen
Fra : winetaster
Vist : 473 gange
30 point
Dato : 24-03-12 12:19

Findes der auktioner
ala DBA.dk og qxl og ebay i Asien/Østen ?

Mvh w.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-03-12 13:32

Det gør der da sikkert....

Men det kræver nok du kan kinesisk...

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 24-03-12 19:33

hvilke østlande tænker du på ?
mange asiatiske lande fx Thailand, Burma, Cambodia
har en helt anden kultur, (og ikke så mange PC pr, indb.)
man har ikke net-auktioner som vi kender fra resten af verden
i Thailand sætter man et skilt på den ting man vil sælge, leje ud mm.
man forventer ikke køberen (hvis han/hun er thai) har PC
så hvis du fx vil købe / leje en motobike , hus, lejlighed osv. må du gå (køre) rundt i det område du vil handle i, eller på markeder,... eller mund til mund,.. som vi gjorde i DK for 50 - 60 år siden,
man bruger normalvis ikke nettet og aviser,.. slet ikke ude i landdistrikterne og de mindre byer

de fastboende udlændinge (og de rige lokale, forretningsfolk) i større byer, bruger ebay,
det samme gør Kina og en lang række andre asiatiske lande, til størrer partier bruger mange bl.a.
http://www.alibaba.com/