/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Adobe Reader 10 X
Fra : ingelein
Vist : 1194 gange
50 point
Dato : 24-03-12 00:08

Hej
Jeg kan ikke åbne nogle PDF filer på en CD efter at have installeret Adobe Reader 10 X. Jeg vil gerne have min gode gamle Adobe Reader 9.5 version tilbage.

Jeg kan simpelthen ikke finde et link til download af den. Alle steder hvor jeg klikker, kommer jeg til noget helt andet end en ganske almindelig Adobe Reader. Jeg for PDF Convertere og alt muligt andet til download. Sådan er det iøvrigt på mange sider, hvis man vil downloade et bestemt program, får man først tilbudt 3-4 andre.

Please hvor finder jeg en gammel Reader?
mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 24-03-12 00:09

for skal selvfølgelig være får. Ja, jeg er et får
Ingelein

Accepteret svar
Fra : WinXPeter

Modtaget 50 point
Dato : 24-03-12 03:56

Hej, det får du hos udgiveren, Adobe.

Gå til denne side, vælg så operativsystem, sprog og version.

Du skal nok lige afinstallere den version du har installeret nu først, for jeg er ikke sikker på at den vil downgrade.

http://get.adobe.com/dk/reader/otherversions/

( Afinstallere, gør du i Kontrolpanel > Tilføj/Fjern programmer )

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 24-03-12 06:41

Der er noget galt med den reader du har installeret. Jeg har kørt med Adobe Acrobat i over 1 år uden problemer.
Hvad sker der når du vil åbne en pdf fil?
Kommer der en fejl melding eller noget andet?
Man kan låse en pdf fil så der kræves et kodeord for at åbne den.

vic200

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-03-12 09:15

Her er 9.5 dk
http://kortlink.dk/adobe/ar8p
det er et kortlink, til dette
ftp://ftp.adobe.com/pub/adobe/reader/win/9.x/9.5.0/da_DK/AdbeRdr950_da_DK.exe

Du kan os bruge Foxit Reader, GRATIS, fylder mindre og er hurtigere(syn's jeg),
og den virker med e-boks og netbank mm.

Foxit Reader
http://www.filehippo.com/download_foxit/

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 20-06-12 17:44

Tak for svaret WinXPeter. Nu kører det - indtil den igen vil opgradere til 10'eren.
mange venlige hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 21-06-12 00:53

Hvis du ikke vil have den til at opdatere til 10eren, så åben programmet og gå i Rediger > Indstillinger > Opdateringsprogram og vælg at den ikke skal opdatere automatisk.