/ Forside/ Teknologi / Hardware / Mac / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 750
iPAD
Fra : akle
Vist : 798 gange
100 point
Dato : 23-03-12 11:39

Hej!
Jeg fik annoncen ind, om den nye Apples iPAD som kommer i handelen i dag. Det hele virkede jo lidt fristende, MEN da jeg aldrig har haft den slags før og tillige er lidt op i årene, vil jeg spørge jer kloge om, hvordan den fungerer trådløst med internettet. Skal man tegne ekstra abonnement for at fåden til at fungere?
I forvejen har jeg almindelig internet til min PC, stationær og bærbar. Det hele via kabel.
Tak for svar!
Mvh akle

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 110 point
Dato : 23-03-12 11:53

Nu ved jeg ikke hvad du mener med almindelig internet forbinfrlse.
Folk har alle mulige løsninger med kabel.

Med en Ipad er der hovedsageligt to muligheder.
Enten sker det trådløst ( WIFI) til din eksisterende internetforbindelse. Så skal du have et trådløst forbindelsespunkt. Det har mange sammenbygget med en router. Det er en populær misforståelse at kalde routeren trådløs. Forbindelsespunkt fås også uden router.

Eller også skal din Ipad have indbygget en mobiltelefondataforbindelse. Der skal særskilt abonnement og et mobiltelefon-simkort i Ipaden. Til gengæld kan du så bruge den overalt, også udenfor hjemmet.

er findes kombinationer og andre specielle løsninger.

Kommentar
Fra : kipros

Dato : 23-03-12 12:03

En iPad får i to versioner, med og uden mobilnetværk.
Hvis vi ser på den billigste model, så er det dit eget trådløse netværk, du kobler din iPad på, og der er normalt ikke nogen begrænsning; du skal blot kende koden til at komme på netværket, så er du kørende.
Med venlig hilsen
Jens Rasmussen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-03-12 13:01

Citat
hvordan den fungerer trådløst med internettet
som enhver anden computer
Citat
almindelig internet til min PC, stationær og bærbar. Det hele via kabel
ingen kabel forbindelse den er bygget til trådløs, enten med wlan internet forbindelse eller mobil bredbånd

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 23-03-12 14:03

Hej Akle, hos hvem har du internet ved?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-03-12 14:14
Godkendelse af svar
Fra : akle

Dato : 23-03-12 19:58

Tak for svaret transor.