/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
ALTO
Fra : Avant85
Vist : 1345 gange
300 point
Dato : 22-03-12 19:34

Kan I hjælpe mig med at finde en bruger-manual til en ALTO dynamic 6900

Eller bare sige mig, hvad jeg skal gøre for at få trykket op på normal

Sidste år spulede den med fulde kraft. Men i år kører den kun med ½ eller mindre kraft

Den har stået frost-frit i fyrrummet Og den starter fin nok og slår fra automtisk og starter igen, når jeg aktiverer "sprøjtelansen" eller hvad den nu hedder - altså den virker, men kun med meget nedsat rensekraft

Venligst
Avant 85

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 22-03-12 19:54

Du har prøvet at rense din dyse?

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 22-03-12 20:36

Prøv at ringe her:
http://www.nilfisk-alto.dk/Service.aspx

Måske har de en manual

Kommentar
Fra : Avant85

Dato : 22-03-12 21:19

Ja jeg har renset dysen

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 22-03-12 22:42

Og kan din slang og vandhane give vand nok hurtigt nok? Jeg mindes, jeg blev forbløffet over kravene, da jeg selv fik en højtryksrenser.

Kommentar
Fra : Avant85

Dato : 23-03-12 02:24

Ja det er jeg klar over. De første 3 jeg havde den, da stod den bare, fordi injector-pumpen IKKE kunne gi vand nok. Men så fik jeg en dyk-pumpe ned i boringen; SÅ ga det vand-(tryk)

Sidste år spulede jeg terrassen OG det var med en meget længere vand-slange

Kommentar
Fra : alka

Dato : 23-03-12 08:03

Kører pumpen normalt? Sprutter den ind imellem, eller kører den med "fast lavt" og stabilt tryk?

Hvis pumpen kører med normale omdr. og der ikke kommer fuldt tryk, kan det kun være ventilen/pumpen der er problem med.

Accepteret svar
Fra : pbp_et

Modtaget 300 point
Dato : 23-03-12 10:00

En dykpumpe i boringen! Hvor godt filtreret er dit vand? Der skal ikke meget sandkorn eller fnuller til før returventilerne i højtrykspumpecylindrene ikke kan klappe i som de skal. Check også lige hovedfilteret der sidder hvor slangen sluttes til spuleren.
Hvis du skiller pumpen ad for at komme til cylindre og indre ventiler, så pas lige på hvordan du vender den, så der ikke løber maskinolie ud over fliser og bede (gæt hvor jeg ved det fra!).

vh
pbp

Godkendelse af svar
Fra : Avant85

Dato : 23-03-12 20:22

Tak for svaret pbp_et.

Kommentar
Fra : oelv

Dato : 09-10-12 19:22

har samme problem,tag plasthus af rens trygventil den sidder ved vandtrygudgang og rens filter ved vandtilførsel,så kørte min igen.vh oelv