/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fjern Windows 8
Fra : niller59
Vist : 3889 gange
300 point
Dato : 22-03-12 16:19

Hej
Jeg har dummet mig og installeret Windows 8 efter den mail jeg fik fra Microsoft om at prøve den .
Det er ikke noget for mig . Nu kan jeg ikke fjerne den igen, har prøvet med Windows 7 disk , Repairdisk m.m.. Jeg kan ikke få lov at at formatere C.
Hvad kan jeg gøre når jeg får at viude at jeg ikke har previlegium via Dos ?
Hvordan får man ardinistrator adgang i 8eren.
mvh
Niller59

Kommentar
Fra : webm

Dato : 22-03-12 16:36

Fremgangsmåden skulle findes her:

http://www.intowindows.com/how-to-uninstall-windows-8/

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 22-03-12 16:39

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-03-12 16:51

Det er ikke meningen at du skal afinstallere den..........................du skal lære at elske den, og om et halvt år skal du købe den.

Kommentar
Fra : niller59

Dato : 22-03-12 17:02

Hej
verry funny ! Der skal mere til .
hiklsen
Niller59

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 22-03-12 17:07

Gå ind i systemgendannelse og fin en dato før du instalerede Win 8

Kommentar
Fra : niller59

Dato : 22-03-12 17:10

til webm
Har været der men ingen hjælp at hente.
Jeg kan ikke fåp lov til at formatere eller indlæse min Windows / CD ?
mvh
Niller59

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-03-12 17:12

Ps. Jeg lagde den ind på en ældre bærbar.............................og kan heller ikke rigtig lide den.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-03-12 17:16

Ja måske lagde den otter selv et systemgendannelsespunkt som du kan vende tilbage til (dato)

Du skal ikke slette den harddisk med mindre du har drivere til den (motherboard osv.)

Men ellers kan du hente en CD som kan slette din harddisk, den er gratis og hedder ubuntu.

Kommentar
Fra : niller59

Dato : 22-03-12 17:27

Hejdu548
Der er ingen tidligere dato - alt er slettet !
mvh
Niller59

Kommentar
Fra : webm

Dato : 22-03-12 17:50

Har du prøvet REVO Uninstaller?

Kommentar
Fra : f.elsborg

Dato : 22-03-12 17:54

Mener jeg så noget om, at den ikke kan fjernes igen, dengang jeg selv begik samme "kvajert".
Eneste vej ud af det er at boote på win7 cd-en, og så vælge at formatere c-drevet inden installation.
Har du ikke en gyldig win7, winXP win98 eller et aftryk fra dengang du købte din pc, er du lidt på herrens mark.
Kan du ikke få lov til det, så download en live-udgave af linux, start den fra cd'en og formatter dit crev den vej. Hvem ved - det kan være du bliver så glad for dette gratis styresystem, at du vælger at installere det, og så køre windows på virtuelle maskiner til de windows ting du bare ikke kan undvære.
Tag nu back-up af dine data inden du gør det ... bagefter er de væk.
Held og lykke

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-03-12 01:21

Citat
har prøvet med Windows 7 disk
Du skal starte computeren fra din Windows disk, lige efter at computeren er startet og før Windows begynder at starte, så er der en linje nederst på skærmen, hvis du har en mulighed som hedder Boot Menu eller bare noget med Boot så tryk på den F tast som står ved muligheden, F tasterne er øverst på dit tastatur og når du trykker på den F tast som åbner Boot så kan du med piltasterne vælge at starte fra DVD drevet i stedet for harddisken, gør det med Windows i drevet og installer så derfra.
Hvis der ikke er en mulighed for Boot de allerførste sekunder så skal du ind i BIOS og vælge at DVD drevet skal være First Boot Device, BIOS hedder sikkert Setup og står også som en mulighed inden Windows begynder at starte, men du skal være hurtig og trykke på den rigtige F tast inden Windows begynder at starte, du har kun ganske få sekunder til læse teksten nederst på skærmen og trykke på F tasten

Kommentar
Fra : niller59

Dato : 23-03-12 19:28

Hej Alle
Tak for jeres svar - her er hvad jeg fandt på Microsofts hjemmeside. Du kan ikke slette Win.8 !!!
SÅ PAS PÅ !!
Can I uninstall Windows 8 Consumer Preview?

No. To go back to your previous version of Windows, you'll need to reinstall it from the recovery or installation media that came with your PC; typically DVD media. If you don’t have recovery media you might be able to create it from a recovery partition on your PC using software provided by your PC manufacturer. Check the support section of your PC manufacturer’s website for more information. After you install Windows 8, you won’t be able to use the recovery partition on your PC to go back to your previous version of Windows.

Med venlig hilsen
Niller59

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-03-12 22:56

Citat
Du kan ikke slette Win.8
jo du kan og forklaringen på hvordan du gør har du fået, hvis du har troet at Windows 8 er et program som kan kan slette med Fjern programmer så har du ret, men Windows 8 er ikke et program - det er et styresystem og du kan slette den ved at formatere din harddisk eller den partion på harddisken hvor Windows 8 er installeret, eller ved at køre recovery hvis du har den mulighed, du har fået en udførlig forklaring på hvordan du formatere harddisken med din Windows DVD

Kommentar
Fra : niller59

Dato : 23-03-12 23:21

Hej O.V.N.
Det er deværre ikke så let som det ser ud tuil.
Du slertter også diverse programmer som du har installeret , din opsætning smadres med win8.
Hvis du forsøger at formatere kan du ikke få lov til det - komando er ukendt i programmet !! , hvis du prøver opstrt fra Win7 disk vil den ikke opstarte , vi hænger på den - desværre.
mvh
Niller59

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 300 point
Dato : 24-03-12 00:39

Starter du computeren fra din Windows DVD? Det tvivler jeg på når du skriver at det ikke kan lade sig gøre at fjerne Windows 8 og inde fra Windows kan du naturligvis ikke få lov at formatere den disk som systemet er på.
Du kan formatere din harddisk og fjerne alt på den med Gparted, det er et formaterings værktøj som skal køre fra CD/DVD drevet, den kan hentes gratis og skal brændes som en ISO fil, ikke noget med at pakke ud eller hvad nu Windows kan hitte på at foreslå, hvis du har et brænder program som for eksempel Nero så kan du brænde ISO filer eller Image filer som Nero kalder dem, Gparted skal startes fra CD/DVD drevet og med den kan du slette alt på harddisken og oprette nye partioner som er klar til Windows, Gparted er indbygget på Linux CDer som for eksempel Ubuntu men den kan hentes som et selvstændig ISO fil, hvis du klikker på linket så starter hentningen af Gparted:
http://sourceforge.net/projects/gparted/files/latest/download?source=files
brænd så filen på en tom CD med Active ISO Burner hvis du mangler et program til at brænde med, hvis du klikker på linket så starter hentningen af en zip fil med brænder programmet i, pak zip filen ud og gem programmet i samme mappe som du har den hentede Gparted i, dobbelt klik på Active ISO Burner programmet og Gparted er allerede valgt til brænding: http://software.lsoft.net/Iso-burner.zip
Hvis du vælger Gparted til at forberede harddisken til din gamle Windows og gerne vil have lidt mere eller meget mere om brugen - så spørg her

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-03-12 00:46

Citat
Du slertter også diverse programmer som du har installeret , din opsætning smadres med win8.
korrekt og skaden er sket, men du har sikkert en kopi af dine filer som er klar når du får din gamle Windows op at køre igen, det kan lade sig gøre - helt sikkert!
Pas på hvis der er en recovery partion på din computer, den må du ikke slette eller formatere hvis du vil installeret nødvendige drivere med mere, ellers har du sikkert en CD med drivere på - og endelig kan drivere hentes på internettet hvis ikke du har dem, du skal sørge for at hente inden du formaterer eller bruge en anden computer til hentning af drivere, der måske ikke forbindelse til internettet fra din computer før du får drivere installeret

Kommentar
Fra : niller59

Dato : 24-03-12 20:01

Hej O.V.N.
Tak for dine indlæg, jeg vil selvfølgelig afprøve dine foreslag. Herom senere.
Med venlig hilsen
Niller59

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-03-12 20:05

Bare spørg efter detaljer hvis noget behøver lidt mere forklaring.
Og husk at Windows 8 ikke må starte - du skal starte fra CD/DVD drevet og ikke fra harddisken

Kommentar
Fra : niller59

Dato : 24-03-12 20:11

Hej O.V.N
OK Tak
Jeg har prøvet via F12 at starte via DVD uden held. Vil afprøve dine foreslag.

mvh
Niller59

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-03-12 20:50

Hvis F12 vises som Boot menu i de første sekunder efter at du har trykket på start knappen, så skulle du kunne vælge CD/DVD drive ved at trykke på F12 inden Windows begynder at starte, og vælge med piltaster og Enter. Husk du har kun få sekunder til forsøget.
Fortæl hvilken computer du har så vil jeg forsøge at finde ud af om der er mulighed for Boot menu eller du skal I BIOS og sætte CD/DVD som First Boot Device, så vil computeren automatisk starte fra CD/DVD drev hvis der er noget startbar i drevet og ellers gå videre til Sekond Boot Device, som så skal være din harddisk (også valgt da du var i BIOS)

Kommentar
Fra : niller59

Dato : 24-03-12 22:11

HejO.V.N.
Jeg har en Rackard Bell PEW96 Bærbar
mvh
Niller59

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-03-12 22:42

Hvis du læser linket så ser det ud som om det er F8 der skal trykkes på lige efter start og før Windows starter, hvis du trykker F8 efter at Windows er begyndt at starte så kommer du i fejlsikret tilstand, så prøv at lægge din installations DVD i drevet og genstart computeren, lige efter at der kommer noget på skærmen trykker du på F8 og der kommer en Boot menu hvor du med piltaster og Enter kan vælge at starte fra DVD drevet, hvis du venter for længe så starter Windows og du kommer i fejlsikret tilstand i stedet for at komme til Boot menuen, det er som jeg læser linket her: http://www.velocityreviews.com/forums/t479862-packard-bell-safe-mode.html

Kommentar
Fra : niller59

Dato : 28-03-12 16:02

Hej O.V.N.
Jeg har nu prøvet et udvalg af dine forelag. Jeg er nået frem til at forsøge med Gparted og sdtarte derfra-
Er der noget jeg skal tage højde for inden jeg prøver denne udvej. ?
mvh
Niller59

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-03-12 03:13

Der er flere muligheder med Gparted, for eksempel kan du slette harddisken og oprette en eller flere nye partioner, jeg foreslår altid at oprette mindst 2 partioner på en harddisk, så er man rimelig sikret mod nedbrud af Windows, eller hvis man som du helt ønsker at fjerne Windows 8 så data sikret ovre på den anden partion (hvis man har husket at flytte filerne derover før formatering af det drev som Windows ligger på).
Sidst jeg brugte Gparted var dansk sprog ikke mulig, er det et problem at den er på engelsk?
Jeg vil gerne oprette en billedguide med forklaringer hvis du ønsker det, jeg vil så hente og bruge nyeste version som jeg har lagt link til, men jeg vil ikke gennemføre formateringen, guiden stopper lige før partionen slettes men der bliver vist hvordan du opretter en ny partion med NTFS som filsystem, du skal nemlig vælge NTFS for at gøre det nemt at installere en Windows 7 bagefter.
Har du styr på hvordan computeren startes fra CD drevet? Det håber jeg - det er nemlig en betingelse at starte formateringen fra CD drev for at slette Windows 8, uanset hvilken metode du vil bruge

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-03-12 03:16

Det er forklaret før men nu understreger jeg at den Gparted du henter skal brændes som ISO ikke pakkes ud først eller brændes på anden måde!

Kommentar
Fra : niller59

Dato : 29-03-12 15:36

Hej o.v.n
Tak for din hjælp . Jeg vil sætte pris på en instruktion, PC er ikke min spidskompetance!
Jeg har hentet Gparted via det link du sendte mig.
mvh
Niller59

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-04-12 13:22

Hej igen, det har været en travl weekend men jeg har da været lidt ved computeren og nu i formiddag har jeg så skrevet lidt på nogle billeder, det er om at brænde Gparted og et enkelt billede hvoe jeg viser mine muligheder lige når computeren starter.
For at bruge Gparted SKAL computeren starte fra CD/DVD drev, prøv at lege lidt med at få vist Boot menu (hvis du har den mulihed, det tror jeg du har) Eller gå ind på Setup - BIOS der kan du altid komme ud fra igen ved at trykke på Esc tasten måske flere gange, hvis ikke det lykkes første gang, så hold fingeren på start kontakten til computeren går ud og forsøg igen, du kan næsten ikke ødelægge noget, husk på at den Windows som måske kan tage skade alligevel skal slettes.
Jeg håber du får styr på at starte computeren fra CD eller DVD drevet, det er nemlig en nødvendighed for at bruge guiden som kommer senere, senest på onsdag.
De første billeder ligger på min Dropbox og du skulle kunne hente dem ved at klikke på linket herunder, ellers forsøger vi noget andet:
http://db.tt/ONJKmeJq
hent billederne hjem på en computer og se dem i fuld størrelse, og husk at spørge hvis noget kræver mere forklaring

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-05-12 01:12

Ingen liv i tråden så jeg fjerner billederne igen

Kommentar
Fra : niller59

Dato : 18-05-12 08:40

Hej O.V.N.
Tak for din indsats og engagement. Desværre er det ikke lykkedes mig at fjerne programmet
Med venlig hilsen
Niller59

Godkendelse af svar
Fra : niller59

Dato : 16-06-12 19:24

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-06-12 01:55

Tak men
Citat
Desværre er det ikke lykkedes mig at fjerne programmet
det er altså ikke et program men et helt styresystem du skal af med, der er kun en måde og det er at formatere det drev som styresystemet ligger på, det er desværre ikke lykkedes for dig