/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Kanibaliserer mus?
Fra : PrivateDK
Vist : 2837 gange
100 point
Dato : 22-03-12 13:53

Vi har nogle smækfælder til mus stående i et lille værksted. Nu har jeg et par gange oplevet at når der er gået en mus i fælden, så er den delvist spist. I dag var der kun hovedet tilbage af musen, men det er også 2 dage siden jeg kiggede til fælden sidst. Normalt siger man, at har man mus, så har man ikke rotter, derfor mener jeg ikke det er rotter.
Værkstedet er rimeligt godt lukket, så jeg kan ikke se hvordan en kat skulle kunne komme ind, måske en mår, men det tror jeg nu heller ikke.
Mit spørgsmål er: Kan det være mus selv eller et helt andet dyr der gør dette?

Accepteret svar
Fra : webm

Modtaget 110 point
Dato : 22-03-12 14:09

Det kan sagtens være mus der spiser mus.
Når der ikke er andet at spise, spiser de da bare hinanden, det er da en god løsning - ikke sandt...

(Så lige en udsendelse i TV fornylig omkring skadedyr, hvor netop dette blev nævnt)

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 22-03-12 14:59

Det er de andre mus, der spiser. Når maden ikke spræller mere, er der serveret. Umiddelbart vil jeg også tro, at en nyfanget mus er mere nærende end for eksempel håndsæbe, som banditter sagtens forgriber sig på.
vh
pbp

veteran med over 200 fældefangede mus.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 22-03-12 15:18

Hvis fælden står der hvor du satte den, ja så er det mus der har været der. Hvis fælden er flytte et stykke væk, så er det et større dyr, rotte / kat eller et andet dyr.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-03-12 16:26

Citat
Kanibaliserer mus?

Ja.
Min søn havde på et tidspunkt 2 mus i et bur. En dag var den ene mus blevet spist af den anden. Der var kun knogler og en mus tilbage i buret.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-03-12 16:56

Så læg dig ikke til at sove i det værksted.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-03-12 17:17

Er PrivateDK da en mus ???

Kannibalisme er at spise artsfæller

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-03-12 17:21

Ans !
Det var nu for at PrivateDK ikke skulle ligge og høre på det smaskeri når musene spiser hinanden.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-03-12 17:26

Ok Eyvind

Godkendelse af svar
Fra : PrivateDK

Dato : 22-03-12 20:09

Tak for svaret webm.
Tak for alle de gode svar.
Er ikke i tvivl om at det er andre mus så.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 23-03-12 00:33

Uden spor af tvivl...