/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
lydoptager
Fra : lham
Vist : 569 gange
50 point
Dato : 21-03-12 17:52

Win XP SP3 Home edit

Programmer /tilbehør/underholdning/lydoptager

Den starter med 60 sec -kan den ikke indstilles til længerede tid , har brug for 50 minutter ?

Er der evt andre "funktioner " / programmer hvor jeg via mkrofonindgangen ( mini jack ) kan indspille ? ( det drejer sig om optagelser på en dictafon uden USB , men med mini jack phone udgang )

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-03-12 18:13

Du bruger bare denne....

http://audacity.sourceforge.net/

Den "indbyggede" kan ikke klare mere....

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 50 point
Dato : 21-03-12 23:23

Min favorit hedder mp3 direct cut.
Den kan samtidig komprimere til mp3. Den kan opdele filen i mindre stykker og det er nemt at redigere uønskede passager bort.

Den findes gratis på nettet.
f.eks her
http://mpesch3.de1.cc/mp3dc.html

Kommentar
Fra : lham

Dato : 24-03-12 07:08

transor
har installeret programmet ,men det kan øjensynlig en masse ting jeg ikke forstår/har brug for.

Jeg skal bare have indspillet analoge optagelser fra en dictafon uden USB ,fra mini jack phone udgang , sådan at jeg kan brænde en CD / få det på en USB pin.

Er det minjack mic. indgang på PC jeg tilslutter dictafonen til ? Skal der extra programmer til for at indspille ?
Er det bare at trykke REC ? Har læst under Hjælp ,men bliver noget forvirret?

hvis du kan hjælpe med en simpel " step by step" til at løse denne simple opgave bliver jeg glad

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 26-03-12 07:43

Tak for svaret transor.
" maskinen " virker sikkert men er svær at finde ud af synes jeg.

Faldt lige over Media Vigor Audio Recorder fra
http://www.mediavigor.com/

Simpelt -klarer lige den opgave jeg skal løse uden manuallæsning -extra downloads -specialindstillinger mv -og det virker