/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Bruger administration på NT4.0
Fra : moebius25
Vist : 389 gange
1 point
Dato : 26-11-01 11:44

Hej allesammen.

Kan man tvinge en bruger/user til at hans/hendes password skal indholde tal/storebogstaver??

Mvh Morten

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-11-01 11:47

Kan ikke lige huske det med NT4, men 2K og XP er casesensitive på password.

--
Med venlig hilsen

Lasse Tastesen
____________________________________________________________
"moebius25" <moebius25.news@kandu.dk> wrote in message
news:wXoM7.7429$TN1.782039@news000.worldonline.dk...
> Hej allesammen.
>
> Kan man tvinge en bruger/user til at hans/hendes password skal indholde
> tal/storebogstaver??
>
> Mvh Morten
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Accepteret svar
Fra : zorgzx

Modtaget 1 point
Dato : 27-11-01 11:08

Nej ikke i NT40.

Du kan angive hvor mange karakterer der skal være i, og meget andet, men ikke indhold.

Der findes 3parts værktøjer der kan scanne ine passwords på domænet og locke de kontoer der ikke overholder dine regeler.

Nt's password er dog case sensitive.

Jeppe

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-11-01 22:28

On Mon, 26 Nov 2001 10:43:55 GMT, "moebius25"
<moebius25.news@kandu.dk> wrote:

>Hej allesammen.
>
>Kan man tvinge en bruger/user til at hans/hendes password skal indholde
>tal/storebogstaver??
>
Nej. NT er godt nok casesensitiv, men du kan ikke tvinge en bruger til
at blande tal og bogstaver. Du kan højst forlange, at han/hun bruger
et minimum af tegn

På win2000 kan det lade sig gøre (require password to meet complexity
rules eller noget i den retning hedder indstillingen vist)

mvh
Snuden

"I am a river to my people" -Auda abu Tayi