/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Blåt bord!
Fra : kammanoerup
Vist : 1077 gange
100 point
Dato : 20-03-12 09:24

Er der nogen, der ved hvor jeg kan finde et mindre rundt mørkeblåt bord (gerne plast)
til min terrasse - må gerne være brugt!
V.H. Kamma

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 20-03-12 09:34

Jeg har et hvidt i plast som du må få, -og så er det bare at male det blåt.
Jeg joker lidt, men er det ikke bare det du gør.

Kommentar
Fra : kammanoerup

Dato : 20-03-12 09:42

Et hvidt har jeg selv! Kan man male det??
Sagen er at jeg har 6 mørkeblå stole og et meget stort bord.
Parasol i mørkeblåt! Bordet er blevet for stort, som tiden er gået!
Familien er skrumpet!
Jeg har så haft hvidt bord og stole, men jeg er blevet lidt træt af det hvide!
Hvis jeg skulle male bordet, Har du en "opskrift"?

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 20-03-12 10:25

http://www.guloggratis.dk/ude/haven/havemobler/annonce/14534232-plast-havemoebler

http://www.kirksbazaar.dk/Tolix-oliver-furniture-fermob-gubi-skovshoved/Fermob-havemoebler/

Prøv disse 2 link's.
Men hvorfor ikke bare købe en flot blank plastdug, og lægge den på det hvide bord du har?
Ammitz

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 20-03-12 10:29

Jeg synes et hvidt bord og blå stole står fint sammen, når det er i haven.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 20-03-12 10:43

Hvis du i spraydåser finder grunding og din blå farve, vil jeg male med denne metode, -men det siger sig selv at det skal være afrenset først.
Jeg har malet et plastvindue med denne metode for flere år tilbage, og det står som dengang.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 20-03-12 11:52

Du skal købe to-komponent maling. Det kan stå mod alt vejr og flyder meget fint ud, så det bliver helt glat.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-03-12 12:51

For mig lyder det smagløst,
have møbler skal være af træ og have natur farver...

Men duge må gerne have andre farver, også blå, passer fint til eksempelvis påske liljer,
så hvis det lykkes for dig at få fat i et billigt plast bord, læg en pæn blå dug henover...

Så ser man ikke det grimme plast. Og plast kan jo ikke tåle sol lys.

Er jeg lidt gammeldags, så undskyld.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 20-03-12 15:25
Kommentar
Fra : kammanoerup

Dato : 24-03-12 20:08

Svengiversens ! Jeg har betragtet dig som et forstandigt menneske, men - du kalder det smagløst- dit svar er taktløst!
alle bruger vel alle de resurser vi nu har - kræfter og penge!

Jeg har en meget stor have et paradis med krat og gamle træer masser af vilde dyr og fugle- nødvendigt at der er gemmesteder til rådyr - ræv- pindsvin - hejre- rovfugle- og alle småfuglene!! De er totalt lige glade med farve og materiale på mine havemøbler! Jeg går ikke ind for brug og smid væk princippet! Nu fik jeg lidt luft! Lad os så være lige gode "venner"- ik*

Kommentar
Fra : kammanoerup

Dato : 30-03-12 19:15

Der er desværre ikke rigtig nogen løsning på mit "problem"
Jeg må derfor annullere og leve med mit hvide havebord i denne sommer! (håber da at vi får lidt mere sommer end den smule vi har haft!) Ønsker alle en go' Påske og tak fordi I forsøgte.

Annuller spørgsmålet
Fra : kammanoerup

Dato : 30-03-12 21:19

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål :