/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Jeg vedikkealt.
Fra : vedikkealt
Vist : 883 gange
500 point
Dato : 19-03-12 22:10

Jeg er kommet til at købe en af disse hersens HTC Sensation XL telefoner.

Og så har jeg forstået, at den kan scanne disse hersens QR koder, men der skal jo et program - eller vel rettere en apps til ?, jeg har været i kontakt med med tjatten hos HTC, og søgt efter svaret på nettet, HTC kom aldrig til at forstå, at jeg ikke forstod hvordan - og hvor jeg fik sådan en apps fra - de havde ihvertfald ingen. Og på nettet kan jeg godt læse om danske scannere, men hvordan de lige kommer ind på min mobil, det fremgår ingen steder.

Og hvor er det i det hele bedst at hente disse apps ?

Bedste hilsner fra vedikkealt

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 510 point
Dato : 19-03-12 22:43

gå ind i "marked" på din htc søg så efter neoreader og vælg installere,
når du så vil scanne en QR kode finder du neoreaderen i dine programmer,

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 19-03-12 22:56

Så fandt jeg den ... men er det ikke en engelsk sproget version ? jeg har ikke hentet den, men infoen der står ser meget engelsk ud ... findes der en dansk scanner ?

Og så går min telefon i sort efter ca. 30 sekunder... og så er det forfra igen, kan det mon indstilles anderledes ... nå ja ... det var så et tillægsspørgsmål...

Kommentar
Fra : dk

Dato : 19-03-12 23:03

aner ikk om der findes noget på dansk, du skal bare sætte det til danmark i "country/region"
(den læser også danske QR koder)

2.
under instillinger "visning" find timeout for skærmen og vælg hvorlænge der skal gå.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 19-03-12 23:33

Så er jeg ved at være godt på vej...

Jeg har fået hentet appsen ... og har scannet mit firmas QR kode. Sjovt nok kan jeg ikke finde den under hentede programmer, og får heller ikke tilbudt at gemme den.

Slukketiden har jeg ændret ...

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 19-03-12 23:38

glem det kære ven og betal ved kassen, du bliver bare skør i hovedet af alle disse apps................................

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 19-03-12 23:41

# jensviggo

Jeg forstår ikke din kommentar ...

Og havde jeg kunnet betale mig fri for at blive skør i hovedet... så ville jeg forlængst have valgt dette...

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 20-03-12 08:17
Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 20-03-12 08:51

Ikke sådan at kaste sig udi ny teknik.

Når Du har åbnet et billede eller i dette tilfælde fundet en hjemmeside via scanneren berører Du skærmen et kort ojeblik, så kommer der flere muligheder, som f.eks at kopiere det til en mail.

Scanneren æder også almindelige stregkoder og kan bruges til at hente programmer.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 20-03-12 09:15

# LuffeA

Nej det er en voldsom oplevelse at gå fra Nokia N90 og Nokia 3510i og så til en HTC...

Jeg har nu scannet min firma QR kode igen, og efter et kortere tryk på skærmen, får jeg gem muligheden. men ingen steder i telefonen kan jeg finde mit firma symbol, på samme måde som jeg kan se min bank apps.

Og så glæder jeg mig til den dag, hvor jeg finder den mulighed, at slette de fleste af de der "små billeder / ikoner" som telefonen er reklame fodret med fra starten, for der er godt nok mange jeg ikke skal bruge.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 20-03-12 09:16

Citat
når du så vil scanne en QR kode finder du neoreaderen i dine programmer

eftere du har valgt at installere og accept licens mv. skal du bare finde neoreader under
dine programmer.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 20-03-12 09:19

Citat
Og så glæder jeg mig til den dag, hvor jeg finder den mulighed, at slette de fleste af de der "små billeder / ikoner" som telefonen er reklame fodret med fra starten, for der er godt nok mange jeg ikke skal bruge.

når du tilslutter den til din computer skal du vælge "diskdrev" istedet for htc synk, du kan så finde
det i en af mapperne på drevet.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 20-03-12 09:38

# dk

Joo ... den har jeg skam så fint fundet, og har også brugt den igen.

Jeg forventede bare, at når jeg så scannede en QR kode, så kunne jeg gemme adgangen ... ligesom med netbanken har efterladt en lille genkendelig firkant.

Og så er jeg ikke kommet til at forbinde telefon og pc, jeg var bare så naiv, at jeg troede det kunne foregå direkte på telefonen.

Godt jeg har fri - et par dage... så jeg kan få studeret i det her...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 20-03-12 12:12

Citat
Og så er jeg ikke kommet til at forbinde telefon og pc, jeg var bare så naiv, at jeg troede det kunne foregå direkte på telefonen.

Godt jeg har fri - et par dage... så jeg kan få studeret i det her...

Du skal have i mente at dimsen er "1/3 computer", og fungerer som sådan

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 20-03-12 14:59

Koden er et link til en hjemmeside.
Hjemmesider kan du gemme ligesom på en pc.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 20-03-12 15:01

udover at scanne QR kan du også scanne stregkoder mv.
Jeg har pricerunner installeret.... prøv

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-03-12 22:51

Kors vedikkealt, jeg har lige fået en android tlf. og jeg skulle også finde ud af at scanne de koder de bruger i reklamer. Jeg har ikke fundet ud af det endnu og jeg har tabet interessen. Så det er måske spildte penge.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 21-03-12 09:11

# granner01

Hææ ... ja sådan en telefon er ikke for nybegyndere...

Min er så en Google telefon, og på Google på telefonen fandt jeg så via Marked en apps der hed NeoReader ... et program man gemmer og så åbner når man vil scanne disse Quick Responce coder ... eller bare QR koder.

I aftes ville jeg så hente Krak.dk appsén, men den blev jeg bange for da jeg i betingelserne nærmest skulle skrive under på, at de .... hvis de ønskede det .... nærmest kunne overtage telefonen så det blev droppet. Måske sker der slet ikke noget ved at hente Krak appsen, men det skal jeg lige have studeret lidt mere i.

Og så skal jeg have styr på kørende programmer, som ikke bruges lige pt., de køre bare MB på forbruget, uden nogen nytte, men det skal jeg nok "i hvert fald prøve" at få styr på

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 21-03-12 09:23

Citat
Og så skal jeg have styr på kørende programmer, som ikke bruges lige pt

Det første Du skal slå fra er Wifi, det opdagede jeg først da jeg havde bevæget mig rundt i landskabet.....pludselig ville et netværk koble sig på, what ??
Funktionen bruger jo strøm på at lede.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 21-03-12 12:30

# LuffeA

Jeg sidder lige nu inde i den Wifi menu, og her står der

Slå Wi-Fi til..... hvilket jo nu må betyde, at den er slået fra ...

Men spørgsmålet er - OM der uden mit vidende kan køre programmer i baggrunden, der bare tæller på MB tælleren hos udbyder.

Dybest set ved jeg slet ikke, om min bekymring er relevant

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 21-03-12 14:58

Citat
Men spørgsmålet er - OM der uden mit vidende kan køre programmer i baggrunden, der bare tæller på MB tælleren hos udbyder.

Dybest set ved jeg slet ikke, om min bekymring er relevant

Nu surfer jeg næsten ikke på den, slet ikke Facebook, men lidt på YouTube, og så kommer der jævnligt opdateringer på Google Maps, antivirusprogram og et par apps, og så henter jeg lokale nyheder hver dag.
Mit forbrug denne måned har været 5,9 mb upload og 39,5 mb download......mit højeste har været 230 mb på en måned, hvilket er langt fra de 2 gb som jeg har i mit abonnement.

Har man ikke valgt et antal gb dataforbrug er det at udbyderen begynder at høste penge....pr mb

Iøvrigt tilrådes det at slå automatiske opdateringer fra når den er i udlandet grundet roamingsomkostninger

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 21-03-12 16:44

Jeg har da fundet ud af at bluetooth skal være slået fra, ellers skal telefonen oplades ustandselig.

Jeg er lidt sur over at de mister strøm så hurtigt. Producenten lovede mange tiners forbrug inden opladning.

Og så har jeg fundet ud af at scanne apps.

Jo giv mig en computer, det ved jeg hvad er. Og så fanden tage de nye telefoner.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 21-03-12 23:02

# LuffeA

Jeg har hos Oister - 6 timers tale og 6 GB, til under 100 om måneden, det synes jeg er en OK pris.

Jeg har ikke noget antivirus på min PC, men hvad koster noget sådant til en mobil ? og er der egentlig - andet end en opreklameret chance for at få virus, så de kan få solgt noget virus halløj

Det med de automatiske opdateringerne vil jeg forsøge at huske...

Iøvrigt har jeg lige i dag tjekket mit forbrug, som endnu ikke er over 2000 kb pr. gang...

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 21-03-12 23:24

# granner01

Nu ved jeg ikke hvad type du har købt, min er HTC Sensation XL - så er der bedre plads til ens pølsefingre...

Jeg vll så lige tjekke, om min er til eller fra.

Men det er da godt du er kommet i gang ... selv har jeg hentet en Soduko apps, for at træne og gøre madammen interesseret ...

Om ikke længe farter du lige så erfarent rundt på din nye "PC" telefon, og slet ikke kan forstå, at det var så svært at komme i gang... sådan har jeg selv erfaret, at det er...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 22-03-12 00:54

Citat
Jeg har ikke noget antivirus på min PC, men hvad koster noget sådant til en mobil ? og er der egentlig - andet end en opreklameret chance for at få virus, så de kan få solgt noget virus halløj

Hackere har kastet sig over mobiltelefoner fordi at der forekommer meget fortrolig datastrøm.

AVG fås gratis, men jeg har selv installeret det pt billigste som er Kaspersky til 299.
Man kan spærre for telefonnumre samt via en sms gøre den totalt ubrugelig hvis den bliver stjålet, det hjælper ikke at sætte andet kort i den.

Strømmen er et problem, men på min kan man skrue lidt ned for lyset samt frakoble en funktion der gør billederne skarpere.
De første smartphones med 3-dages batteri har sneget sig ind på markedet.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 22-03-12 10:33

# LuffeA

Nu skal jeg lige forstå dig ret.

AVG som er gratis, har den også funktionen med at kunne sende en "slå ihjel sms", eller er det kun købe modellen der har det ?

Og hvor køber man den ? sikkert er den jo billigst på nettet, og det er vel 299 pr. år du mener ?

For virker, som om det var en overværelse værd...

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 24-03-12 10:49

Jeg har en samsung galaxy S II og jeg må indrømme at min tidligere mobil er nemmere at finde ud af. Og så er den meget mindre.

Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 25-03-12 21:36

Tak for svaret dk.

Du var først med det rigtige svar ...

Og så en STOR tak til alle andre der har skrevet her i tråden, det har været lærerigt for mig, og det er jeg meget glad for.

Bedste hilsner fra vedikkealt i Nordjylland ...