/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Mærker i gulvtæppe efter møbler?
Fra : swarn
Vist : 9830 gange
200 point
Dato : 18-03-12 17:07

Jeg ved ikke lige om det er her,men jeg prøver

Kort og godt.

Er der en god/brugbar måde hvor man kan få mærker væk fra gulvtæpper, hvor der har stået nogle møbler.

Hilsen swarn

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-03-12 17:10

Kommer an på hvad det er for et gulvtæppe....

Er der "luv" på kan det ofte børstes op

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 18-03-12 17:29

Ja det er luv/løkker,er der ikke noget om at man kan bruge lidt vand ?

Hilsen swarn

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-03-12 18:14
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-03-12 18:35

Jeg har med held, rejst lurven med dampen fra et strygejern

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-03-12 18:37

Fra mit link ovenfor:

Brug i stedet damp fra et dampstrygejern

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 18-03-12 19:06

Citat
Jeg har med held, rejst lurven med dampen fra et strygejern

Nemlig, det virker til tider også på mærker i træ

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 19-03-12 13:21

Citat
Jeg har med held, rejst lurven med dampen fra et strygejern

Yep, jeg støtter Nordsteds forslag - det har jeg også haft held med

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-03-12 13:45

Og hvad er der galt med mit forslag?

http://www.bolius.dk/alt-om/reparationer-og-skader/artikel/kan-en-isterning-fjerne-trykmaerker-i-gulvtaeppet-efter-tunge-ting/

Og hvad er der galt med kandu??

Er jeg den eneste med run time error???

Kommentar
Fra : alka

Dato : 19-03-12 15:37

Som de andre er inde på, kan damp (måske) løse lidt af dit problem, men det kommer meget an på om det er uld eller kundstof. Hvis der er uld, kan du måske fjerne 60% af sammentrykningen, men er det kundstof, så ændrer det ikke noget. Du kan også prøve med en lille smule vand i "hullet" og bruge en 1000 watt hårdtører, men resultatet bliver du aldrig tilfreds med. Fibrene i tæppet er med tiden blevet så sammenpresset, at de ikke kan genvinde deres oprigtige form, så der vil altid kunne ses mærker efter en tung belastning.