/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Svenske arkiver
Fra : ajohansen
Vist : 1007 gange
200 point
Dato : 17-03-12 18:35

Hej derude
Ang slægtsforskning i Sverige, der er jo fri adgang til arkiverne i Sverige i denne weekend fint, men ØV jeg kan ikke finde ud af at bruge arkiverne.

Jeg har en Curt Linus Evert Berggren født Nov 1 1915 i Söder tälje, Sverige. Hvordan finder jeg ham i kirkebøgerne i sverige.

At han er født i Södertälje, Sverige har jeg fra kirkebogen hvor hans ældste datter er indskrevet Kastrup S, Sokkelund H, København A, kirkebog 1938-1948 opslag 159 nr 33.
Jeg ved at han kommer fra sverige
Er der nogen der kan hjælpe mig?
med venlig hilsen
Anne

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-03-12 10:57

Du så vel tippet nedenfor?

Ellers er det bedste sted at søge i Sverige Rötter, her:

http://www.genealogi.se/

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-03-12 11:04

Der er andre link for Skåne, men Södertälje ligger tæt på Stokholm...

Her er et udsnit af Rötter, specielt fra Södertälje:
http://www.genealogi.se/bokkatalog/merinfo.php?id=629

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-03-12 11:12

Der findes en slægtsforsker Ulf Berggren i Södertälje, også her:

http://www.genealogi.se/bokkatalog/merinfo.php?id=629

måske hans søn? Spørg ham...

Kommentar
Fra : ajohansen

Dato : 18-03-12 12:16

1000 tak for diverse link, de skal studeres nærmere

Accepteret svar
Fra : vith

Modtaget 200 point
Dato : 18-03-12 12:42

Du finder hans vielse her

http://www.sa.dk/ao/andre/Aegteskab.aspx

år 1939 løbenr 3001-3600 opslag 301 (løbenr. 3299)

Der står at han er født 1-11-1916 og hedder Evert Kurt Linus Berggren

Og vedr. de svenske arkiver så scroller du ned til Södertälje og klikker på det, så kommer der en ny boks op til højre, hvor du kan se hvad der er tilgængeligt for området. Desværre er der et hul i fødsler mellem 1912 og 1921.

Du kan så forsøge om du kan finde ham under husforhør, men der er mange bøger for perioden 1915-1920.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 18-03-12 19:07

Tag det roligt--der kommer sikkert også gratis tilbud til påske

Kommentar
Fra : ajohansen

Dato : 19-03-12 23:00

Så prøver jeg om det skulle lykkedes at komme i kontakt med kandu.dk nu.
1000 tak for oplysningerne om hans vielse. og ja de er jo om sig de svenskere så dabj du har sikkert ret

Godkendelse af svar
Fra : ajohansen

Dato : 05-06-12 17:11

Tak for svaret vith.