/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
xp formatering
Fra : omegalotus
Vist : 722 gange
500 point
Dato : 16-03-12 14:28

har lige formateret XP home.Nu kan den ikke læse filer på recovry og backup drev.i diskfragmenter analyse vises filerne,men de kan ikke ses i denne computer under disse drev?hvordan det.

Kommentar
Fra : omegalotus

Dato : 16-03-12 14:38

s kører NTFS på alle drev

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 16-03-12 14:47

Hvordan har du egentlig oprettet de drev, mener ikke
XP har de funktioner = med recovery og backup.
med mindre du mener drev, du selv engang har oprettet til samme foremål.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 16-03-12 14:54

Hvis det er partitioner der forsvundet, så prøv dette program
http://www.partitionwizard.com/help/partition-recovery.html

Kommentar
Fra : omegalotus

Dato : 16-03-12 14:57

det er en medion pc hvor fabriksindstillinger ligger på recovry drev

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-03-12 15:18

Du har brugt den forkerte CD til at gendanne computeren, prøv igen og denne gang skal du brude den CD som hedder Applications & Support Disc den henter automatisk backup indstillinger fra Recovery partionen og gendanner computeren som den var første gang du startede den, husk sikkerheds kopier af dine filer før du gendanner

Kommentar
Fra : omegalotus

Dato : 16-03-12 15:57

har prøvet app og support men den siger at filerne ikke ligger i den originale mappe kan ikke fortsætte

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-03-12 16:16

Så har du gjort et eller andet med recovery partionen da du forsøgte formatering første gang og du kan ikke gendanne computeren som den var.
Recovery partionen skal være FAT32 det har du vel ikke ændret?
Måske kan du installere de programmer som ligger i recovery partionen, men hvis du har formateret den til NTFS så kan du ikke gendanne derfra.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 16-03-12 18:43

Og får du det ikke til at virke, så brug Acronis? eller lignende
til at lave en kopi af dit system...
mener der ligger en gratis udgave på Hirens boot disk
http://www.hiren.info/pages/bootcd
kan dog ikke lige finde den.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-03-12 19:10

Du skulle nok have fulgt vejledningen og ikke bare formatere.
Hvad har du formateret med og hvad lavede du helt præcis.

Kommentar
Fra : omegalotus

Dato : 16-03-12 19:35

jeg fomaterede med den medfølgende xp sp 2,og istallede xp igen,og så kunne jeg ikke ikke se indholdet drev recovery og backup,red mig venligst.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 16-03-12 19:41

Hopper af tråden - inde jeg bliver for - forvirret.

Skal du du bare hente hvad DU HAR på de partitioner
eller hvad er problemet = det kører jo åbenbart fint nok - NU???

Eller vil du bare have PLADSEN de bruger tilbage...

Brug programmet jeg linker til.......?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-03-12 19:44

Formatering er jo en sletning.
Hvis du kan starte XP - så gå lige ind og kig her:
Højreklik på computer og vælg administrer.
Vælg så diskhåndtering.
Nederst i vinduet kan du farvede områder eller bare et farvet område
Hvad ser du............

Her er eks. min, som dog ikke er XP
http://peecee.dk/upload/view/356971/full

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 16-03-12 19:45

Citat
Brug programmet jeg linker til.......?

Får du gendannet dine originale filer/ partitioner med programmet
så gør som OVN skriver.......
Citat
Du har brugt den forkerte CD til at gendanne computeren, prøv igen og denne gang skal du brude den CD som hedder Applications & Support Disc den henter automatisk backup indstillinger fra Recovery partionen og gendanner computeren som den var første gang du startede den, husk sikkerheds kopier af dine filer før du gendanner

Kommentar
Fra : omegalotus

Dato : 16-03-12 20:17

eyvind der står iorden under diskhåndtering,real player kan hente musik fra back up drev ntfs

Kommentar
Fra : omegalotus

Dato : 16-03-12 20:19

jeg kan bare ikke se hvike filer der ligger på drev

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-03-12 20:23

Hvor mange drev er der, når du kigger i diskhåndtering.

Har du brugt den rigtige XP CD til at genoprette - eller er det bare en XP CD sp2 du bruger.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 16-03-12 20:35

Citat
real player kan hente musik fra back up

Og hvad er problemet = overfør filerne til noget andet
Brug eventuelt disse
http://windirstat.info/
http://www.xyplorer.com/shots.htm

Kommentar
Fra : omegalotus

Dato : 16-03-12 20:36

eyvind der er 3 drev C drev D recovery og E drev backup, har brugt original XP Sp 2 der var med levering af PC

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 16-03-12 20:37

Citat
jeg kan bare ikke se hvike filer der ligger på drev

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-03-12 20:45

Du har jo de drev du skal bruge.
Hvilke filer mangler du........................det der var i C: bruger/dokumenter forsvinder ved formatering.
Kan du se ind i backupdrevet om der ligger filer - hvis filerne er lagt med et backupprogram så kan du ikke se de filer direkte, før de er lagt tilbage med samme backupprogram.

Kommentar
Fra : omegalotus

Dato : 16-03-12 21:01

skal jeg prøve at reparere windows med xp cd ?

Kommentar
Fra : omegalotus

Dato : 16-03-12 21:25

ja der ligger filer på drev recovery og backup kan ses i diskfragmenterig ved at bruge analyse så vis rapport der står filerne tak jeg sover lige på det ses imorgen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-03-12 21:43

Citat
ja der ligger filer på drev recovery og backup
ja og dem kan du ikke bruge til noget nu da du har formateret med den almindelige XP CD der er en brugervejledning med Medion computeren, den burde du havde læst og fulgt i stedet for at formatere med XP CDen, som jeg skrev først så kan du sandsynligvis installere de programmer som ligger på drevet men du kan ikke bruge de andre filer til noget som heslt.
Til de andre som deltager i tråden så er Applications & Support CDen en CD som er oprettet med Norton Ghost og Ghost har lagt filer på Recovery drevet som skal bruges ved gendannelse, hvis der er pillet ved drevet så kan Ghost ikke finde Recovery drevet

Kommentar
Fra : omegalotus

Dato : 17-03-12 12:48

tak det er sgu uhyggeligt med sådan et spøgelse,filer ligger jo et et eller andet sted ikk? jeg kan se dem i rapport fra diskfragmentering analyse.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-03-12 16:56

Hvis du bruger den indbyggede disk defragmentering så er det kun det drev du vælger som bliver defagmenteret, for eksempel C eller D .
disk defragmentering kører ikke på skjulte drev og dit recovery drev er skjult.
Jeg kommer til at huske engang da jeg havde en GPartede CD i computeren, da legede jeg med at skjulte drev og gøre dem synlige igen, jeg prøver lige og så får du besked om det måske kan være en mulighed for at gøre drevet synlig, det skal den jo også være hvis du vil bruge noget fra drevet, den med at jeg skrev du kunne installere de programmer som er på drevet, det tror jeg ikke på at det holder i virkeligeheden, du skal jo bruge en nøgle som bevis for at programmet er betalt og den ligger vist ikke i progammet.
Eller er Partion Magic måske en mulighed for at gøre drevet synlig men den kan ikke bruges til gendanne, det er kun den originale CD som kan det, kun gøre drevet synlig så du kan bruge det til at gemme filer på

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-03-12 17:03

Partition magic kan:

Hide / skjule
Unhide / gøres synlig

Ved unhide gøres partitionen samtidig læsbar fra "denne computer"

Men der kan gå rigelig ged i partitionerne

Partition Magic bør køres fra de to rescue disketter fordi C: så ikke er aktiv.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-03-12 18:57

Partition magic.
Jeg glemte lige at når der skiftes fra hide til unhide benævnes partitionen "none" (stadig læsbar)

Kommentar
Fra : omegalotus

Dato : 18-03-12 16:55

jeps kan se filerne drev, i denne computer trykke på funktioner også mappeindstllinger og vis fjerne 2 flueben i skjul beskyttede operativsystefiler (anbefales) og skjul filtypenavne og marker vis skjulte filer og mapper.wupti så kom filerne frem for drevene.Men desværre er der sket et eller andet med recovery filer så jeg ikke kan gendanne med cd app og support.mon det jeg har lavet er godt nok

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 500 point
Dato : 18-03-12 18:18

Citat
mon det jeg har lavet er godt nok
jamen det kommer da an på hvad du har lavet? hvis du mener det med at gøre filerne synlige så er det det bedste du kan gøre nu, kan du bruge nogle af filerne er det endnu bedre.
Men du kommer aldrig til at kunne bruge Applications & Support CDen igen så hvis du ikke kan bruge de filer(programmer) som nu er blevet synlige, så slet indholdet på drevet og brug den til at gemme nye ting og sager på.
Hvis du ønsker det så kan du selv oprette en ny gendannelse CD med Windows, programmer, drivere og indstillinger som den er lige nu, sørg for eksempel Eyvind som går meget op i den slags,
jeg tager sikkerhedskopier af mine egne dokumenter, billeder og musik og så vælger så en helt ny installation når og hvis systemet bryder ned

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-03-12 18:21

Citat
sørg for eksempel Eyvind
stavefejl jeg mener du skal spørge Eyvind eller andre som selv opretter ISO filer med alt som er på drevet

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-03-12 18:47

Det er pænt af dig OVN, at du vil få nogen til at sørge for mig.

Men ellers bruger jeg Acronis programmet til at gemme hele partitioner med styresystem og programmer.
Det pakkes ned og fylder ca. det halve og kan genskabes igen.
Programmet ligger på en CD der hedder " hirens boot CD"
Men det er kun en fordel, hvis det hele kører som det skal, inden der tages en total backup.

Godkendelse af svar
Fra : omegalotus

Dato : 19-03-12 13:19

Tak for svaret o.v.n..også tak til eyvind og nomore for venlig hjælp.Nu kan jeg se filerne og bruge dem.PCen var til reparation for nogle år siden og fik et andet grafikkort,så derfor kan jeg jo ikke gendanne fabriks indstillinger fra cd app og support tusind TAK

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-03-12 01:53

Tak - har du overvejet selv at oprette en gendannelses CD med hjælp fra blandt andre Eyvind?