/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Hvorfor skal de have en så høj timeløn?
Fra : PeterTheisen
Vist : 930 gange
10 point
Dato : 15-03-12 17:02

En kontanthjælpsmodtager med et barn har en månedlig indkomst på 13.732 kr. Det svarer til en årsindkomst på 164.784 kr.

Kontanthjælpsmodtagere har krav på fire ugers ferie om året (aktiveringsfri). Det vil sige, at de arbejder 48 uger om året.

Loven siger, at de skal arbejde 30 timer om ugen for deres løn, men de fleste arbejder kun omkring 10 timer om ugen.

Forsørgere på kontanthjælp har dermed en timeløn på: 164787/(48*10) = 343,31 kr.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-03-12 17:25

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 15-03-12 18:03

Accepteret svar
Fra : sfl17

Modtaget 10 point
Dato : 15-03-12 18:07

Ja, det er ringe nok, folk brokker sig over at få penge uden at lave noget ...
Jeg er selvstændig og tjener ikke mere end dem = hverdagens helte, da jeg burde være på dagpenge eller kontanthjælp!

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 15-03-12 18:24

Så nu kørte PeterTheisen toget igen, hvorfor er du så meget imod at der er nogle der får lidt mere i løn efter at de blevet skåret ned gennem ca: 10 år.
Føler du at du bliver snydt, fordi der er nogen der har fået lidt mere end før?
Hvor var du da nogle bankfolk ødelægger en masse landes økonomi.
Dem var folk ikke efter, men at bistandshjælpen sættes lidt op er i dine øjne en katastrofe, mens de danske skatteyder heller ikke siger noget til at de nu skal til at betale den 5 bankpakke, jeg har meget svært ved at forstå den tankegang.
alan57

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 15-03-12 18:32

Tak for svaret sfl17.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 15-03-12 21:50

Og når han ikke spammer kandu siden, gør han det på solen.dk under navnet Kristian22081990, som formodentlig er hans fødselsdato - så til august bliver han 22 år. Og forhåbentlig noget klogere.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 16-03-12 09:17

Og på K10.dk under navnet KMH22081990.

"Og forhåbentlig noget klogere."
Jeg tror desværre, at det er tvivlsomt.