/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Undertekster
Fra : erling_l
Vist : 1551 gange
200 point
Dato : 15-03-12 01:23

Er lidt vild med filmen "Englænderen der gik op ad en bakke og kom ned af et bjerg". (The Englishman Who Went up a Hill But Came Down A Mountain)

Har engang set (og faktisk optaget) fra dansk tv - så et eller andet sted, må der være danske undertekster.

Jeg vil gerne købe filmen - men er stadig ikke lykkes mig at finde filmen til salg med undertekster.

Nu har jeg lånt den på dvd på biblioteket - tysk udgave !!! Der er dog også engelsk tale. Har googlet undertekster og prøvet subscene og et par andre uden held.

Nogen der ved, hvor underteksterne ligger??

Kommentar
Fra : transor

Dato : 15-03-12 09:22

Når du har optaget den med undertekster, kan du jo bare afspille denudgave, når du vil se den igen.

Fjernsynet har sikkert selv tekstet den til idsendelsen. Så du får den nok ikke med danst tekst på anden måde.

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 15-03-12 09:39

Du kunne prøve og søge her:

http://www.moviesubtitles.org/

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 15-03-12 11:31

http://www.opensubtitles.org/en/search/sublanguageid-all/imdbid-0112966
Oversæt den selv til Dansk (kan gøres gennem google)

men du får ikke oversat det - pænt
Citat
Nu har jeg lånt den på dvd på biblioteket

Hvis du vil have teksterne til at passe, så skal du først rippe DVD´n til AVI
bagefter kan du bruge Formatoz til at hardkode teksterne,
hvis det er det du ønsker.
Er skiven kopi beskyttet så prøv dette program.

http://www.afterdawn.dk/downloads/cd_dvd/dvd_kopiering/dvd_shrink.cfm
Ellers kan DVD Fab klare problemet

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 15-03-12 11:34
Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 15-03-12 13:49

Kan sagtens rippe den - men som nævnt ingen danske tekster.
Optagelsen på video .... gammel, brugt og ringe.

Prøver jeres forslag og krydser fingrer

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 15-03-12 13:54

***lol*** nomore ... tror jeg vil leve op til dit alias, hvis jeg selv lavede arbejdet :)

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 15-03-12 14:07

Jeg er bange for du selv må i gang med at oversætte filmen. Den findes ikke på dansk...
Kræver en del arbejde, med de dv. softwareprogrammer.
Du kan vælge at hente en undertekst her og oversætte videre derfra...

http://www.all4divx.com/undertekster/The+Englishman+Who+Went+Up+A+Hill+But+Came+Down+A+Mountain/any/1

Men først og fremmest skal du havde rippet filmen ned på computeren, så du kan se underteksten sammen med filmen.
Herefter skal du finde en undertekst på nettet der passer til filmen eller rippe underteksten direkte fra dvd´en du har lånt. Det kan gøres med SubRip 1.5. Herefter kan du grov oversætte filmen hurtigt med programmet Subtitle Edit. (Oversætte med google, tager 30. sek)

Men kig på Youtube og find nogle guider, hvordan du gør.

Til dit lille projekt kræves følgende programmer:

1.Ripping program til filmen - dvd til avi (Der findes 10.000 af dem på nettet + fjernelse af kopibeskyttelsen)
2. Ripping af undertekster fra dvd (SubRip 1.5)
3. Undertekst program/redigering/oversættelse (Subtitle Edit)
4. Avi til dvd igen med oversat undertekst (Vso - Convert X to DVD)
5 . m.m.

Held og lykke...

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 15-03-12 14:22
Kommentar
Fra : nomore

Dato : 15-03-12 18:18

Kom lige til at tænke på, at du behøver ikke konvertere filmen
hvis du har teksten og 'rippet', så kan du bare bruge ConvertXtoDVD
og trække det hele over i programmet, og tekstfilen (srt/vob)
Dette program kan det samme seom Convertx og er hurtigt
bare træk filerne over i programmet og så videre
HUSK AT LAD VÆRE MED AT INSTALLERE ASK
http://sites.google.com/site/avstodvdmain/home

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 15-03-12 18:36
Kommentar
Fra : nomore

Dato : 15-03-12 19:05

Alternativt kunne du efterlyse filmen med DK tekst her
http://warez-dk.org

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 15-03-12 19:22

Men umiddelbart har jeg ikke teksten

Hvad er warez hjemmesiden for noget? Forum for hackers eller sådan noget? (skal registreres først)

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 15-03-12 20:48

Et sted man deler erfaring og filer med andre...
http://www.gratisimage.dk/image-3A4E_4F624779.jpg

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 20-06-12 14:21

jeg har netop købt filmen i Blockbuster brugt for 20 kr. De sagde, at der er 2 eksemplarer tilbage (3 incl. min, der ikke er kommet endnu). Hvis du er hurtig, kan din lokale Blockbuster få den hjem. Den har skiftet navn til "Englænderen", og de kan kun finde den under det navn.
Så Skynd dig!

Accepteret svar
Fra : ThomasCSR

Modtaget 200 point
Dato : 21-07-12 02:08

Nå, det sidste, jeg skrev var vist en and. Det var en gal film, jeg fik.
Men underteksterne ligger nu på http://www.divxsubtitles.net/
Håber du kan bruge dem.

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 21-07-12 12:41

Har ikke testet, men regner da med, det virker - du er fand'me en helt :)

Godkendelse af svar
Fra : erling_l

Dato : 21-07-12 12:42

Tak for svaret ThomasCSR. .... Wooo hoo :)