/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
gul advarsels lampe lyser periode vis
Fra : 190e
Vist : 587 gange
30 point
Dato : 14-03-12 22:25

advarselslampe gul/orange med billede af motor hvor der indeni er et symbol på et lyn- den lyser ind imellem, hvad kan det være???

190e

Kommentar
Fra : 190e

Dato : 14-03-12 22:27

det er en opel carsa fra 1991

190e

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 14-03-12 23:07

Det er sikkert lambda sonden der er defekt.
alimak

Accepteret svar
Fra : hjkofoed

Modtaget 30 point
Dato : 15-03-12 02:21

Indikerer lynet ikke, at det er en elektronikfejl?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 15-03-12 08:41

Se dog i instruktionsbogen.

Kommentar
Fra : Beestone

Dato : 15-03-12 09:16

Fejl på motorstyring.
Styreboksen har målt "ulovlige" værdier fra én eller anden føler.

Det forhold alene, at lampen lyser, fortæller INTET om hvilken fejl det er.
Du kan overhovedet ikke regne med at det er lambdasonden.
Det kan være alt muligt andet.
Det er alt for dyrt at begynde at udskifte over en kam fra en ende af.
Hvilken føler det drejer sig om, kan du KUN finde ved almindelig fejlsøgning eller ved at udlæse med en diagnose tester.

I øvrigt vil jeg anbefale, at du læser op på dit mekaniker pensum, da du gang på gang stiller spørgsmål om alverdens bilmodeller - ofte helt banale problemstillinger, som en mekaniker burde kunne løse selv på rygradsviden.

Godkendelse af svar
Fra : 190e

Dato : 15-03-12 10:17

Tak for svaret hjkofoed.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 16-03-12 03:09

selv tak