/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Internetadgang kan ikke etabl.
Fra : marcussen1
Vist : 629 gange
100 point
Dato : 14-03-12 15:19

Jeg har en stationær PC købt med Win 7 Home Prem 64 bit preinstalleret. Jeg har også en inst.DVD Win 7 ULTIMATE 64 bit liggende. Den har jeg så forsøgt at inst- på PC'en efter at harddisken er blevet formatteret. Det går for så vidt helt efter bogen, indtil jeg er færdig med installationen og skal på nettet. Der får jeg så at vide, at det kan jeg ikke, der skal bruges en netværksadapter. Det skal der jo ikke ellers. Hvad gør jeg så?
Jeg har kigget på nettet efter netværksadaptere, der er priser fra ca 100 kr til mange hundreder kroner. Skal jeg ud og købe sådan en fætter, eller er der andre muligheder? Nogen der har haft samme problem?
Mvh
Niels

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-03-12 15:25

Du skal have fundet ud af hvad din net adapter hedder og så finde en driver til den!
Brug evt SIW til at finde ud af hvad det er for net adapter du har

SIW - System Information for Windows
http://www.gtopala.com/siw-download.php

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-03-12 15:29

Når du så har fundet en driver til dit netværkskort og kommet på nettet,
kan du bruge DriverMax til at opdaterer drivere med, man skal registrere sig, det er GRATIS,
http://www.drivermax.com/download.htm

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 14-03-12 15:31

Jeg kan jo ikke inst SIW, når jeg ikke kan komme på nettet. Så skal jeg først afinst Win 7 ULT og geninstall. Win Home.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-03-12 15:33

Hvordan er du kommet på kandu?

Download den fra en anden pc og gem på usb pind og installer derfra!

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 14-03-12 15:48

I SIW under "Networks Adapters" står der: Hewlett-Packard p 6756sc. Hvad gør jeg så?

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 110 point
Dato : 14-03-12 16:01
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-03-12 16:08
Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 14-03-12 16:56

Nu har jeg hentet på den driver til Win 7 og den til Vista. Der var ingen af dem, der kunne give forbindelse til nettet. Måske laver jeg det forkert på en eller qanden måde.

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 14-03-12 17:01

Jeg glemte lige: nu er der pludselig lyd på

Kommentar
Fra : transor

Dato : 14-03-12 17:18

Når man starter et nyt operationssystem, skal der også indlæses drivere for DMA, lyd, netværksadapter og hvad der ellers måtte være af "ydre enheder" indbygget i computeren.

Nogle af dem kan operativsystemet selv finde ved installationen, men andre skal du have fra computerfabrikanten.

Computeren virker uden _DMA driver, men den bliver noget kedeligt sløvt noget til større filoperationer.

alle driverne var uden tvilvl i et særligt område på din harddisk, hvorfra de kunne geninstalleres, hvis noget skulle kikse.
Så det er bare at hente dem din totale systembackup.

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 14-03-12 17:32

Klaudi...
Så er den klaret, alt kører som det skal, er på nettet, jeg fulgte dine henvisninger, men var ikke opmærksom på, at jeg skulle køre som administrator.
Tak for din tålmodighed.
Mvh
Niels

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-03-12 17:38

Citat
opmærksom på, at jeg skulle køre som administrator

Den var jeg heller ikke klar over! Men godt det virker nu.

Godkendelse af svar
Fra : marcussen1

Dato : 14-03-12 17:46

Tak for svaret Klaudi.
Jeg kan ikke se om jeg er kommet af med dine point, hva' nu

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-03-12 18:00

velbekomme