/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Virker det? endnu.
Fra : nomore
Vist : 613 gange
50 point
Dato : 13-03-12 21:46

http://www.gratisimage.dk/image-AB8E_4F5FB1C8.jpg
Kan kun sige det er gammelt.....

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 13-03-12 22:04

Sælg det til nationalmuseet og få råd til at købe noget nyt

Mit gæt er at det virker, men jeg ville nok købe noget nyt, i stedet for at skænde vores kulturarv!

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 13-03-12 22:33

Citat
i stedet for at skænde vores kulturarv!

Gør jeg JO ikke, spørger bare om det virker...

Men det er da sjældent man ser den form for indpakning _ nu omdage......

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 13-03-12 22:35

For ikke at nævne prisen/ købmanden.....mener der er 50/100 (gram) i pakken

Kommentar
Fra : netop

Dato : 13-03-12 23:41

En tilsvarende mængde koster kr. 34,00 i Matas i dag...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-03-12 01:35

Om det virker ?

Hvis Du mener sur mave så ja, 1/2 tsk i et glas vand, jeg har det alligevel altid hjemme til bagning.

Accepteret svar
Fra : pifo

Modtaget 50 point
Dato : 14-03-12 08:58

Jeg tror ikke, du skal forvente at kunne bage med den natron. Natron er ligesom bagepulver ret følsomt. Til gengæld kan det bruges til at fjerne belægninger af te eller kaffe i termokander, så smid det ikke ud.
Hæld en tsk natron i termokanden sammen med lidt varmt vand og lad det stå lidt tid, så skal du se, hvor fin kanden bliver indvendigt.

Skulle du finde andre gamle ting i krydderiskabet, så er her et godt råd mod rynker:

http://www.familiejournal.dk/Artikler/Krop-og-sjael/2011/05/18-Krydderier-mod-rynker.aspx

Kommentar
Fra : transor

Dato : 14-03-12 17:10

Det skulle være bikarbonat, men er vel gennem årene blevet til almindelig karbonat, også kaldet soda.
Smid det ud. Det duer ikke til andet end rengøring, hvor det er dårligere end moderne midler.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 16-03-12 11:21

Smid det endelig IKKE ud. Diverse museer (Den Gamle By, Kvindemuseet) vil måske gerne ha det.

Godkendelse af svar
Fra : nomore

Dato : 16-03-12 18:38

Citat
Smid det endelig IKKE ud. Diverse museer (Den Gamle By, Kvindemuseet) vil måske gerne ha det.

Tror det ikke, der er skrevet på pakken, men kan jo altid spørge, om de vil have det.
Citat
Hæld en tsk natron i termokanden sammen med lidt varmt vand og lad det stå lidt tid, så skal du se, hvor fin kanden bliver indvendigt.

Skal lige afprøves__på et par andre genstande...

Citat
http://www.familiejournal.dk/Artikler/Krop-og-sjael/2011/05/18-Krydderier-mod-rynker.aspx

skal også have en tur...